"כל אזכור של כביכול בעיות רפואיות של אנגולה יטופל במסגרת הראויה"

play
ממשיך להעסיק את השוק התל אביבי בקיץ 2023. בראיין אנגולה | אתר רשמי, ליגת האלופות
דריבל, 25.7: פינת כדורסל על הבעלים של הפועל ת"א והפועל ירושלים 04:50

סוכנו של הקולומביאני שחתם בהפועל ת"א אחרי שמכבי ת"א טענה שנכשל בבדיקות שערכה לו: "עבר בהצלחה בדיקות ביוון, טורקיה וישראל"

(גודל טקסט)

סוכנו של בראיין אנגולה, ניקוס ספאנוס, ביקר היום (שלישי) את הדיבורים על כך שהשחקן סובל מבעיות רפואיות – רגע אחרי שאנגולה חתם בהפועל תל אביב. כזכור, מוקדם יותר הקיץ הגארד הקולומביאני היה אמור להצטרף למכבי תל אביב, אבל הצהובים הודיעו שהוא כשל בבדיקות הרפואיות.

"בראיין אנגולה עבר בהצלחה ב-14 החודשים האחרונים 5 בדיקות רפואיות ביוון, 3 בדיקות בטורקיה ובדיקות גם בישראל", צייץ הסוכן היווני, "מעתה כל אזכור של כביכול בעיות רפואיות יטופל במסגרת הראויה".

אנגולה הוא הזר השישי שחותם במדים האדומים, שיקבלו החלטה בתקופה הקרובה האם לצרף זר שביעי או לנעול את הסגל. חוץ ממנו חתמו הקיץ אקסבייר מנפורד וג'יילן הורד שהאריכו את חוזיהם, קייל אלכסנדר וג'ון הולנד ולאחרונה גם נפתח והוארך חוזהו של ג'ייקובן בראון.

בריאן אנגולה, שחקן גלאטסראיי
התקשה מול יריבות יורוליג. אנגולה | דני מרון

אנגולה (29, 1.98), יליד וילנואבה שבקולומביה, עבר לארצות הברית לבדו בגיל 14 מבלי שהוא יודע לדבר אנגלית, אבל הוא עורר עניין בשל הפריצה שלו בנבחרות הצעירות של קולומביה. הוא למד במכינת פינדלי שבנבאדה, שם שיתף פעולה עם אלוף היורוליג נייג'ל וויליאמס-גוס.

את קריירת המכללות החל באוניברסיטת צפון איידהו, מסבב הג'וניור קולג', שם הרשים והיה בחמישיית העונה של הג'וניור קולג' בכל ארצות הברית. אחרי השנתיים באיידהו עבר לאוניברסיטת פלורידה סטייט החזקה, בעונתו הראשונה מיעט לשחק אך בעונת הסיניור שלו בקולג' רשם 12.5 נקודות, 3.9 ריבאונדים ו-3 אסיסטים למשחק כשהמכללה נעצרת רק בשלב האליט אייט של טורניר המכללות.

אחרי שלא נבחר בדראפט חתם בקבוצת הפיתוח של אורלנדו, לייקלנד מג'יק ורשם 9.8 נקודות ו-4.5 ריבאונדים למשחק, ואת העונה הראשונה שלו סיים באוסטנד שם עזר לקבוצה לזכות באליפות בלגיה. בעונת 2019/20 המשיך באוסטנד, אך בפברואר 2020 עבר לפרטיזן בלגרד רגע לפני הקורונה, והספיק לשחק שני משחקים כשהעונה הופסקה. בעונה שלאחר מכן שוחרר אחרי שני משחקים בלבד.

בנובמבר 2020 הגיע אנגולה לעירוני נס ציונה שפתחה את העונה בצורה לא טובה, והוביל את הקבוצה לזכייה ביורופקאפ תוך כדי שהוא רושם בליגה 18.8 נקודות ו-7.1 ריבאונדים למשחק. ההצלחה שלו הובילה אותו לחוזה גדול בא.א.ק אתונה, אך הוא הספיק לשחק 11 משחקים בלבד לפני שסיבוכי קורונה הובילו אותו להשבתה ממושכת.

את העונה שעברה פתח בגלאטסראיי אך אחרי חמישה משחקי ליגה בלבד שוחרר, ועבר לקרשיאקה, שם היה לאחד המצטיינים של העונה בטורקיה ורשם 17.6 נקודות, 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים למשחק בקבוצה שנעצרה רק בגמר הפלייאוף.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי