מאחורי הקלעים: כך נוהל "מבצע אנגולה" על ידי הפועל תל אביב

play
בראיין אנגולה | אתר רשמי, ליגת האלופות
דריבל, 25.7: פינת כדורסל על הבעלים של הפועל ת"א והפועל ירושלים 04:50

השיחות עם הסוכן, סיום העניינים עם מכבי תל אביב, ארוחת הצהריים המאוחרת באיזמיר, הדירה בתל אביב בה שהה והמידור של אנשי המועדון, והבדיקות "שכמעט אף ספורטאי לא עובר אותן". כך נחת בראיין אנגולה בהפועל תל אביב

(גודל טקסט)

מספר ימים לאחר שמכבי תל אביב הודיעה לבראיין אנגולה כי הוא כשל בבדיקות הרפואיות השניות שערך, ויתרה הפועל תל אביב על החתמת ג'ורדן מקריי. האדומים היו עדיין בשוק השחקנים בלי ידיעה מי יחליף את השחקן המוערך שהיה חלק חשוב מהעונה הטובה שעברה עליהם.

פחות משבוע לאחר מכן שאל רמי כהן, יו"ר הפועל תל אביב את דני פרנקו, מה דעתו להביא את אנגולה להפועל. פרנקו לא היסס, וכך החל מה שמכונה "מבצע אנגולה", שבסופו חתם הקולומביאני על חוזה לשנתיים במדים האדומים והשלים את הסגל של הקבוצה לעונת 2023/24.

שחקן עירוני נס ציונה בריאן אנגולה
שחקן עירוני נס ציונה בריאן אנגולה | דני מרון

חשוב לציין, עד הבוקר (שלישי) שבו ניתן האישור שאנגולה יכול לחתום במדים האדומים, מבחינת נציגיו הוא לא היה עדיין בשוק השחקנים, קרי ההסכם שלו עם מכבי תל אביב מבחינתם לא נגמר על אף העובדה שמכבי הודיעה לו כי כשל בבדיקות הרפואיות.

עד השבוע שעבר, ביום שלישי, הקשר של הפועל עם אנגולה היה עם סוכנו ניקוס ספאנוס, שדאג להזכיר בכל הזדמנות כי לשחקן הצעות מרוסיה וטורקיה. בזמן הזה אנגולה עבר בדיקות רפואיות באיסטנבול שאותן צלח, והגיע לאיזמיר, שם נמצאת בת זוגו. בשלישי, אחרי שהבהיר להפועל כמה יעלה להם להביא את הקולומביאני לישראל, והאדומים הסכימו לעמוד בדרישות, נתן ספאנוס אישור להפועל לנהל משא ומתן עם אנגולה, ובקבוצה שוחחו עמו בשלישי בשעות הערב אך לא קיבלו תשובה ישירה על הגעתו למועדון.

ביום רביעי בבוקר החליט כהן לבצע מהלך. הוא הציע לפרנקו להמריא לאיזמיר כדי לשכנע את אנגולה להגיע. בהפועל ארגנו לפרנקו טיסת בזק, והוא נחת באיזמיר בשעות הצהריים, כשאנגולה מגלה רק כשפרנקו על המטוס לאיסטנבול כי המאמן בדרך אליו. ההגעה של המאמן הישראלי אל הקולומביאני הייתה חלק חשוב בתהליך השכנוע, שעד הארוחה בשעות אחר הצהריים ברביעי שעבר אנגולה כלל לא נתן אישור לרצון להגיע בחזרה לישראל, המקום בו כשל פעמיים בבדיקות רפואיות.

אחרי הפגישה עם פרנקו הכיוון השתנה. אנגולה נתן את האישור ובחמישי כבר היה בדרכו ארצה בצוותא עם פרנקו.

בראיין אנגולה, דני פרנקו, הפועל תל אביב
אנגולה ופרנקו בארוחת הצהריים באיזמיר שבסיומה המבצע הושלם | אתר רשמי, הפועל תל אביב

החלק השני של מבצע אנגולה היה לא פחות מורכב. בהפועל תל אביב רצו שרק האנשים ההכרחיים ביותר יידעו על שהותו של הקולומביאני בארץ. בפועל, לפי אנשי הקבוצה, רק חמישה אנשים ידעו על כך, ועובדים רבים במועדון מודרו. האוכל הגיע אליו, כשרצה ספרים או לשחק בפלייסטיישן, האנשים שידעו שהוא בארץ דאגו להביא לדירתו את מבוקשו. הוא יצא לארוחות ערב אצל פרנקו ואנשים נוספים, אך השקט המשיך, עד ליום ראשון, בבדיקה האחרונה שלו.

בהפועל למדו את נושא הבדיקות של אנגולה מקרוב עוד לפני שהגיע לישראל. הם החליטו לערוך את הבדיקות בבית החולים איכילוב, בדיוק באותו המקום שמכבי תל אביב בדקה אותו, ושם עבר את הבדיקות המקיפות ביותר. "כדי שלא יהיה מקום לפיתחון פה, הוא עבר את הבדיקות המקיפות ביותר, אין בדיקה שלא עבר", מספרים בהפועל.

התוכנית המקורית של אנשי הפועל, והמחשבה הייתה שהוא יוכל לשוב לארצו כבר בסוף השבוע, אך בפועל אנגולה נדרש לשלושה ימים של בדיקות מקיפות, כשביום ראשון ניתנה התשובה החיובית שהוא עבר אותן. גם אחרי שסיים את הבדיקות, בהפועל המתינו לתשובות מהסוכן, וכאמור הבוקר ניתנה התשובה החיובית שניתן לחתום על החוזה.

כמו שרמז סוכנו, בהפועל תל אביב דוחים כל דיבור או רמיזה על כך שאנגולה עבר בדיקות לא מקיפות. "מבחינתנו אנחנו מתעסקים בכדורסל. אנחנו יודעים שאת הבדיקות שבראיין עבר, לא עובר כמעט אף ספורטאי, והוא עבר את הכל בהצלחה. יש לו בעיה מוכרת עוד מימי המכללות שלא מנעה ממנו לעולם לשחק. אנחנו מחכים שיגיע לכאן לתחילת העונה".