רומן אמיתי: טורניר המוקדמות המופלא של סורקין בנבחרת ישראל

מבריק מול נורקיץ'. סורקין | אתר רשמי, FIBA.COM

סנטר מכבי תל אביב עשה קפיצת מדרגה נוספת וסיים בטופ 3 בנקודות למשחק, ריבאונדים ונקודות מדד. גם מדר רשם מספרים מרשימים

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל אמנם לא הצליחה להשיג את הכרטיס לטורניר הקדם-אולימפי, אך היא בכל זאת שבה מפולין ואסטוניה עם בשורה, והבשורה הזו עונה לשם רומן סורקין. אחרי עונה טובה, בה השתפר מרגע לרגע במכבי תל אביב, נדמה כאילו שחקן הפנים ביצע קפיצת מדרגה נוספת – ולפתע, לנבחרת ישראל יש סנטר אמיתי ומגוון, כזה שבהחלט אפשר לבנות עליו לקראת המשימות הבאות.

לשיא הגיע בהפסד הכואב לבוסניה. הוא לקח לא פחות מ-24 זריקות מהשדה – עדות למידה בה נבחרת ישראל נשענה עליו – וסיים עם 28 נקודות ו-9 ריבאונדים. מדובר במספרים מרשימים כשלעצמם, אך הם מרשימים ביותר בהתחשב ביריב שלו לאורך מרבית הדקות – יוסוף נורקיץ' (20 נקודות ו-14 ריבאונדים, ב-7 מ-21 מהשדה), שחקן של 70 מיליון דולר ל-4 עונות ב-NBA.

שחקן נבחרת ישראל רומן סורקין
שחקן נבחרת ישראל רומן סורקין | אתר רשמי, אתר פיב"א

אבל שחקן מכבי תל אביב לא הצטיין רק מול בוסניה. הוא סיים את ארבעת משחקים כשהוא מדורג במקום השלישי בטבלת הנקודות למשחק (19.5, רק טי ג'יי שורטס ודז'נאן מוסא לפניו), במקום השני בטבלת הריבאונדים למשחק (7.8, רק נורקיץ' לפניו), ובמקום השני בטבלת המדד למשחק (20.5, רק מוסא לפניו). אם זה לא מספיק, הרי שסורקין עשה את כל זה ביעילות מרשימה – 53.6 אחוז מהשדה, מה שמציב אותו במקום הרביעי בכל טורניר המוקדמות. תוסיפו לכך 0.8 חסימות למשחק (מקום שלישי במוקדמות) וקליעה משופרת מחוץ לקשת (0.8 שלשות למשחק, ב-3 ניסיונות), וקיבלתם את הסנטר לו נבחרת ישראל חיכתה שנים רבות.

"לא נתנו לנו הרבה סיכוי, שיחקנו כמו גברים עד הדקה האחרונה", סיכם סורקין את המשחק וההדחה, "אנחנו לא מרוצים, חשבנו שאנחנו יכולים לעשות את זה ולהגיע יותר רחוק, אני גאה פה בכל השחקנים. רצינו לעשות את זה, ולעמוד בהישגים שרצינו, אבל לא הצלחנו".

ים מדר נבחרת ישראל
יכולת מעודדת לפני פתיחת העונה בפנרבחצ'ה. מדר | פיב"א

שחקן נוסף שרשם טורניר מצוין מבחינה אישית הוא ים מדר. אף שחקן לא שיחק יותר מרכז פנרבחצ'ה בטורניר המוקדמות (31.7 לערב), ובדקות הללו העמיד מדר 17.3 נקודות לערב (מקום חמישי), 5.3 אסיסטים (מקום שישי), 2.5 חטיפות (מקום ראשון) ו-15.5 נקודות מדד לערב (מקום תשיעי).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי