עודד קטש: "היורוליג מתחזקת, חובה עלינו להיות יותר טובים"

עונה שנייה. קטש | דני מרון

מכבי תל אביב פתחה עונה, המאמן: "ההמשכיות אינה מובנת מאליה וזה נותן תקווה. השינוי בהפועל תל אביב וירושלים טוב לליגה". אבי אבן: "שמות גדולים לא הגיעו? מי שכאן הוא שם גדול". שמעון מזרחי: "משחק 2 במונאקו מנע מאיתנו פיינל פור"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב פותחת היום (רביעי) את 2023/24, עם מסיבת עיתונאים חגיגית לרגל תחילת העונה. גיא פניני פרש ועבר לתפקיד עוזר המאמן, אנטוניוס קליבלנד, ג'יימס ווב, חסיאל ריברו ותמיר בלאט צורפו במהלך הקיץ, כשאת האימונים משלימים בן קרטר, בוריס בוגוסלבסקי וירון גולדמן. מי שעזבו הם ג'יילן אדאמס, דארן היליארד, אוסטין הולינס, יפתח זיו, ג'רל מרטין, אלכס פויתרס וסולימאן בריימו.

היו"ר שמעון מזרחי אמר בפתח מסיבת העיתונאים: "מה שמייחד עונה זו הינה העובדה שהצלחנו לשמר שמונה משחקני הקבוצה מהעונה שחלפה, מה עוד שמדובר בשחקנים שהיו מהבולטים בקבוצה. מאז הקבוצה של אנתוני פארקר לא הייתה המשכיות כזו. לגבי גיא פניני, אני בטוח שבעולם האימון הוא עוד יגיע לגדולות. ניתן לחוש את הרעב והרצון, נקווה לעונה לא פחות מוצלחת מקודמתה".

המנהל הספורטיבי אבי אבן הוסיף: "מודה לבעלים על האמון, מאוד גאה לעמוד במקום הזה. להחליף את ניקולה וייצ'יץ' אחרי עשור זו זכות. כמו כל שנה אנו מנסים לבנות את הסגל הטוב ביותר והמתאים ביותר ל-DNA של המועדון. שמח שהצלחנו להשאיר חלק ניכר מהשחקנים, ושמח שהצלחנו להביא שחקנים נוספים שיהוו חלק מקבוצה שכמו תמיד תשאיר הכל על המגרש בשביל המועדון והאוהדים. ההמשכיות חשובה לבנייה של שושלת שתרוץ איתנו מספר שנים".

שחקני מכבי תל אביב
שחקני מכבי תל אביב | דני מרון

עוד בכדורסל

ארצות הברית מזהירה: "הסוס מגביר מהירות כשהוא קרוב לאורווה" סדרות חצי הגמר והגמר בליגת העל עשויות להתארך לטוב מחמישה דרו קרופורד ייעדר כחודש וחצי ויחמיץ את פתיחת העונה

המאמן עודד קטש אמר: "גאים לעמוד כאן, הרבה פרפרים בבטן. זה לא מובן מאליו שהצלחנו לשמור על מרבית מהחלקים מהשנה שעברה, זה בהחלט נותן תקווה. הצלחנו לייצר משהו מיוחד השנה, בזכות האופי המיוחד בעיקר של השחקנים. זה גם הסיבה לאופטימיות לשנה הבאה. מחבקים את המצטרפים החדשים, הם יהפכו אותנו לקבוצה יותר טובה".

"אפשר לראות גם את תהליך ההתחמשות של קבוצות היורוליג, ליגה שהופכת משנה לשנה ליותר תחרותית ומתאגרת", הוסיף המאמן, "האתגר הוא להגיע כל יום ולהיות קצת יותר טוב, לא מסתפקים בהישגים ובדרך, החובה היא להיות יותר טובים כי דברים יהפכו להרבה יותר מאתגרים. מהרגע הראשון היה אפשר להרגיש את החיבור בין האוהדים לקהל המיוחד שיש למכבי תל אביב שליווה אותנו גם בחוץ. העונה המלאה הייתה מלאה בזיכרונות מדהימים בהיכל, מתגעגעים ומתרגשים לחוות את זה שוב. צריך לחשוב על הקהל ולרגש אותם שוב".

שחקן מכבי תל אביב רומן סורקין
"מהגבוהים הדומיננטים ביורוליג". סורקין | דני מרון

עודד קטש נשאל על כך שלא הגיעו שמות גדולים: "יכול להבין את הציפייה של האוהדים. לשחק ביורוליג זה מאתגר, וכך גם הקיץ. כמועדון הצלחנו להחתים את השמות הגדולים שלנו בהמשכיות מהשנה שעברה. ההבדל בקיץ הזה לעומת הקודם הוא שהשמות הגדולים נשארו והקהל שמח מזה".

על חיבור השחקנים החדשים לסגל: "היה לנו חיבור מיוחד וזו הסיבה להצלחה בשנה שעברה. הדגש הראשון בשחקנים שצירפנו היה גם האופי שלהם. הם נכנסים למערכת שהקודים של החברות והדרך שבה צריך להתאמן ולהתנהג מאוד ברורים. אני פחות מודאג מזה".

על רומן סורקין אמר המאמן: "עוד לפני שהגעתי למכבי תל אביב מה שהוא עשה היה מרשים מאוד, הרגשתי את זה בנבחרת. גאה בעונה שעשה ובהתקדמות, על המגרש ומחוצה לו. הוא מאותם שחקנים שנותנים לנו תקווה לשדרוג, הרבה אחריות עליו אבל בעיקר שלנו כצוות. הוא מיתג את עצמו כאחד הגבוהים הדומיננטים ביורוליג, ונקווה שנראה את זה השנה".

על ההתחמשות של הפועל ירושלים והפועל תל אביב: "השינוי במבנה הארגוני הוא משמעותי בשתי הקבוצות האלה. זה יעשה רק טוב לליגה, יהפוך אותה ליותר תחרותית, שחקנים יותר טובים מגיעים לכאן. אני מברך על זה, חושב שזה טוב לכדורסל הישראלי ובמחינתנו זה לא משנה את המטרות אבל זה מאתגר במובן הטוב".

מאמן מכבי תל אביב עודד קטש
עונה שנייה. קטש | דני מרון

אבי אבן על כך שיש שבעה זרים ולא שמונה כמו בשנים עברו: "סיפור הזרים מול המקומיים קיבל טוויסט באירופה, תסתכלו על באסקוניה שאין לה כמעט ספרדים. צריך להסתכל על זה כשחקני יורוליג, יש בקבוצה הזו חבורה של שחקנים שהם יותר מראויים להיות במכבי תל אביב. בעיני הצוות פחות חשוב מספר הזרים והמקומיים, אלא מספר השחקנים האיכותיים בסגל. מאוד מאמינים במי שיש כאן, בלי קשר למספר".

אבי אבן נשאל עד כמה ההמשכיות מעלה את הציפיות: "יש המון קבוצות טובות ויש איזושהי דרך. יש איזון בריא וטוב בין צוות מקצועי שממשיך וקבוצה שממשיכה. מבינים שזה יהיה יותר קשה מהשנה שעברה, אבל ברור לנו שאנחנו מאמינים בכל מי שנמצא כאן. שמות גדולים? מבחינתנו מי שנמצא כאן הוא שם גדול, יש סיבה שהוא כאן. ברור שדברים לא באים חלק".

שמעון מזרחי: "היינו מרחק נגיעה מהפיינל פור. מה שמנע מאיתנו להגיע זה המשחק השני במונאקו, לגביו היו תהיות רבות ומתנהלות חקירות לגבי השיפוט שכוללות גם את המשחק הזה. נאמר שהאכזבה הייתה גדולה, אך כך גם הגאווה. ניצחנו כאן את הקבוצות המובילות וגם את מונאקו בבית ובחוץ".

יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי
"מה שמייחד את עונה זו היא ההמשכיות". שמעון מזרחי | דני מרון

ג'ייק כהן על טורניר הפלייאין ביורוליג, אליו עולים ממקומות 9-10, וההתחזקות של הקבוצות במפעל: "לא חשבתי על הפלייאין אבל זה לא משנה את הגישה שלנו. כל משחק ביורוליג הוא חשוב וכך זה ימשיך להיות. לגבי הכישרון ביורוליג, זה תמיד היה ככה. זו ליגה כל כך תחרותית וברמה גבוהה, צריך לעשות משהו כדי לבדל את עצמך מהאחרות. לכל קבוצה יש שחקנים נהדרים, וזה כולל גם אותנו. מה שיכול להבדיל אותנו זה איך נשחק כקבוצה, הכימיה שלנו, היחס אחד לשני בחדר ההלבשה. התחלנו לבנות את זה בשנה שעברה וזו סיבה גדולה להצלחה. אם נמשיך לבנות את הקשרים האלה, זה יעזור לנו לשים את עצמנו בצמרת הטבלה".

לורנזו בראון נשאל אם אי הגעה לפיינל פור תהיה כישלון: "לא הייתי אומר שזה כישלון אם לא נגיע, אבל זו המטרה שלנו". ווייד בולדווין הוסיף על כך: "כמו בכל עונה רוצים לזכות בתארים – באליפות, בגביע וביורוליג. אם לא ננסה להתחרות על זה, אין טעם לעלות על המגרש. בשבילנו המטרות הם כמו בשנה שעברה, לזכות בגביע שהפסדנו להפועל ירושלים ולהישאר בטופ 8 ביורוליג לכל אורך העונה. אם נעשה את זה, ניתן לעצמנו סיכוי להגיע לפיינל פור ומשם לזכייה. האליפות בארץ בסוף העונה היא מיוחדת. יש לנו צוות שלא ישן בלילה ושחקנים שרק חושבים על התארים האלה".

מאמן מכבי תל אביב עודד קטש עם אבי אבן
חוזרים לפיינל פור אחרי עשור? קטש ואבן | דני מרון

מכבי תל אביב תפתח את עונת היורוליג שלה ב-5 באוקטובר, כשתארח ביד אליהו את פרטיזן בלגרד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי