"מה שקרה לי במכבי ת"א? מהמורה בדרך. אלוהים רצה שאהיה בהפועל"

play
חבר טוב של חאמס רודריגס. אנגולה (משמאל) בדרבי בבלומפילד, השבוע | באדיבות המצולמים
עידו קוז'יקרו חשף: מי הכדורסלן שהוא היה לוקח איתו ל"הישרדות"? 12:42

אחרי החוזה שבוטל, בראיין אנגולה יתייצב הערב לדרבי ראשון: "הפועל תל אביב עשתה את כל הבדיקות והביאה מומחים מכל מקום. כשרוצים אותך ככה - גם אתה רוצה לבוא". והמטרה: "לזכות באליפות וביורוקאפ. אנחנו מדברים על זה מדי יום". ריאיון בלעדי

(גודל טקסט)

זה הפך כבר לסוג של מסורת. אנשי הפועל תל אביב בכדורסל נוהגים לקחת את השחקנים הזרים לדרבי בכדורגל כדי להרגיש את האווירה. אבל במקרה של בראיין אנגולה, המשחק באצטדיון בלומפילד היה מיוחד, ולא רק בגלל המעבר שהתפספס למכבי תל אביב הקיץ לאחר שלא עבר את הבדיקות הרפואיות; את התוצאה, 5:0, נשאיר לרגע בצד.

"כדורגל זו האהבה שלי", מספר אנגולה בריאיון בלעדי לוואלה! ספורט. "ברור שאני אוהב כדורסל, אבל כדורגל זה הענף שאני הכי אוהב לראות ולשחק. כשאני בבית אני משחק כדורגל כל הזמן". כיאה לחובב הענף שבא מקולומביה, הוא מחובר לחאמס רודריגס. ולא רק אליו. "נפגשנו לפני ארבע או חמש שנים, כשהייתי באורלנדו, ומאז אנחנו בקשר נהדר. אני ביחסים טובים גם עם חואן קואדרדו, לואיס דיאס, ג'רי מינה הוא בן דוד שלי".

– איפה עומדת הפופולריות של הכדורסל בקולומביה?

"הרבה אנשים אוהבים כדורסל בקולומביה. אנחנו מתגאים בכך שאנחנו משנים את הסטריאוטיפ של המדינה עם הסמים ודברים שליליים אחרים. השחקנים שמופיעים ברמות הגבוהות באירופה מקבלים הרבה כבוד. קולומביה היא מדינה יפה עם מוזיקה וספורט ואנשים נחמדים מאוד".

בראיין אנגולה, שחקן הפועל תל אביב
בראיין אנגולה, שחקן הפועל תל אביב | צילום מסך, הפועל תל אביב

חודש מרץ האחרון. מכבי תל אביב כבר הייתה עמוק במסע שלה לעבר פלייאוף היורוליג, בעוד אנגולה ופינאר קרשיאקה היו בעיצומה של עונה נפלאה. בדיוק אז החלו המגעים בין הצדדים שהובילו לחתימה של הגארד על חוזה עם הצהובים. הוא היה אמור להיות שחקן החיזוק הראשון של האלופה לעונה הקרובה, אבל מיד בתום העונה – כשהגיע לישראל לבדיקות רפואיות, בשני סבבים שונים – העניינים השתבשו. המוקד היה בעיית לב, שלא מנעה ממנו לשחק עד כה, וגם לא מנעה ממנו לעבור אחר כך את הבדיקות בהפועל תל אביב.

"זו לא הייתה רק מכבי. זכיתי להתעניינות מקבוצות יורוליג, וחיפשתי את הסיטואציה הטובה ביותר. בהתחלה האמנתי שאמשיך בקרשיאקה, כי הייתה לי עונה טובה מאוד וחשבתי שעוד אחת כזו תעזור לי להגיע לרמה גבוהה. אבל אז הגיעה ההצעה ממכבי, וזו הייתה הזדמנות טובה לשים את עצמי ביורוליג ולהראות מה אני יכול לעשות. בנקודת הזמן הזאת חשבנו שאנחנו צריכים לעשות את המהלך הזה כי מכבי חיפשה עוד גארד, וזה התאים לי מאוד".

– הגעת לבדיקות מיד עם סיום העונה. בדרך כלל זה קורה מאוחר יותר, לקראת פתיחת האימונים.

"סיימתי את העונה בטורקיה באמצע יוני, ורציתי שתהיה לי חופשה קצת יותר ארוכה, שלא אצטרך לבוא מוקדם באוגוסט. דיברתי עם מכבי, וסיכמנו שכך אוכל להגיע בסוף הפגרה היישר לאימונים. באתי לכאן ועשיתי את הבדיקות, ומכאן התחילו דברים לקרות".

– מתי הבנת שיש בעיה?

"עזבתי את ישראל, ולא ידעתי שמשהו לא בסדר. הגעתי הביתה ואמרו לי שאני צריך לעשות עוד בדיקות, אז באתי לכאן שוב. אני לא אוהב לחפור במה שקרה. כל דבר קורה מסיבה מסוימת, ככה אני מאמין. אלוהים שם אותי במקום מסוים, זה הרצון שלו, ואני מקבל כל מה שהוא מעמיד אותי בו. אני לא יכול לשלוט במה שקרה. הסוכן שלי מטפל בכל, אני רק משחק כדורסל. הוא אמר שהדברים לא הסתדרו, וצריך לעבור לדבר הבא".

– למה בעצם נסעת מכאן לטורקיה ולא חזרת הביתה?

"לא רציתי לעשות את כל הדרך הביתה, ואז לחזור למקום אחר לעוד בדיקות. רציתי לעשות מחקר, להיות בטוח שהכל באמת בסדר. עשיתי כמה בדיקות בטורקיה, והכל היה בסדר. לא ידעתי מה אעשה. היו לי שתיים או שלוש הצעות מטורקיה, אחת מהן מפנרבחצ'ה, וגם מברצלונה ומגראן קנאריה בספרד. בסוף היום, התוכנית של אלוהים טובה יותר. הייתה לי סבלנות וקיבלתי את ההזדמנות הזאת".

בראיין אנגולה (משמאל) עם נוף ברזל בדרבי התל אביבי בכדורגל
חבר טוב של חאמס רודריגס. אנגולה (משמאל) בדרבי בבלומפילד, השבוע | באדיבות המצולמים

בהפועל תל אביב חיפשו בשלב הזה מחליף לג'ורדן מקריי, והחליטו ללכת על אנגולה. היו"ר רמי כהן נעזר בחברו, יו"ר עירוני נס ציונה יניב מזרחי, שמכיר היטב את אנגולה מעונת 2020/21, אז הוא שיחק בקבוצתו. "יניב התקשר אליי, אמר לי שהפועל רוצה אותי, ואמרתי לו שאסתכל על זה. חשבתי על היתרונות והחסרונות, התחרות שבה הקבוצה משחקת, מי המאמן. שאלתי אנשים לפני שקיבלתי החלטה. לא רציתי לעבור, כי התכוונתי להישאר בטורקיה. הייתי אמור לקבל החלטה עד 14:00, ובבוקר דני פרנקו התקשר אליי ואמר לי לחכות ושהוא טס אליי לאיזמיר.

"אכלנו ארוחת ערב ב-18:00, דיברנו, הייתה לנו שיחה טובה מאוד, ומיד אחר כך אמרתי לסוכן שלי שאני רוצה לחזור לישראל. אם מישהו רוצה אותך בצורה כזאת, כדאי לך להיות במקום שבו דואגים לך ככה. עשינו את כל סוגי הבדיקות, הפועל הביאה מומחים מכל מקום. כשאנשים רוצים את הכי טוב בשבילך, זה אומר שהם מאוד רוצים להצליח, ואתה רוצה לשחק במקום כזה".

הערב (חמישי, 21:00) ירכז אנגולה לא מעט תשומת לב כשיפגוש את מכבי תל אביב בדרבי הראשון של העונה. "כשאני משחק, אני לא חושב על לחץ ודברים כאלה. אני משחק כדורסל מתוך אהבה. מכבי היא מכבי, ואני הפועל. אלוהים שם אותי במצב הכי טוב בשבילי. אני משחק בשביל המשפחה שלי – בשביל אמא שלי ואחותי, אני רוצה שיהיו להן החיים הכי טובים שאפשר. אני לא חושב על מכבי. הקבוצה שלנו יותר חשובה עכשיו. מה שקרה לי זו מהמורה קטנה בדרך. אני יודע שיש יריבות גדולה בין הפועל למכבי, ואני מרוצה מהמקום שבו אני נמצא. אלוהים רצה שאהיה בהפועל".

שחקן הפועל תל אביב ברייאן אנגולה עם דני פרנקו
לא נתנו לירושלים לברוח. אנגולה ופרנקו | ברני ארדוב

אנגולה (29, 1.98) כבר זכה באליפות בלגיה והגיע לפרטיזן בלגרד, לפני שהדרך הובילה אותו לנס ציונה ואיתה הוא זכה ביורופקאפ. "נס ציונה הייתה במצב לא טוב כשהגעתי. יחד עם וויין סלדן, רצינו לעזור לקבוצה להישאר בליגה, וסיימנו עם זכייה בתואר. זה לא מועדון שזוכה בכל שנה, זה היה מדהים".

– מה אתה זוכר מהזכייה?

"אני זוכר שדיברתי עם יניב לפני הגמר, ואמרתי לו שנזכה בתואר הזה. טל דן שבר את היד כמה ימים לפני כן והוא שיחק. זה היה כל כך חשוב לו. רצינו לזכות בשבילו, ואחרי זה נכנסנו לאוטובוס והנסיעה לעיר הייתה משהו שלא אשכח. ראש העיר חיכה וקיבל אותנו, זה היה מדהים".

– הפסדת להפועל חולון וסטפנוס דדאס בפלייאוף, ואחר כך הוא לקח אותך איתו לא.א.ק אתונה.

"לפני שהוא היה המאמן שלי, בקושי דיברנו. איך שהוא אימן את הקבוצה שלו, זה היה ממש מוזר, אבל זה פשוט עבד. הוא השאיר את החותם שלו על הקבוצה. הוא מוציא את הכי טוב מהשחקנים שלו, וזה מה שאני אוהב בו. הוא מראה לשחקנים שאם הם יעשו מה שהוא מבקש, הוא יבטח בהם. הוא נותן את הביטחון, ויש לנו מערכת יחסים מאוד קרובה. אני מדבר איתו הרבה".

שחקן הפועל תל אביב ג'ורדן מקריי
שחקן הפועל תל אביב ג'ורדן מקריי | דני מרון

העונה באתונה לא עברה בצורה חלקה לאנגולה. אחרי שחלה בקורונה, הוא סבל מדלקת בשריר הלב והושבת לתקופה ארוכה, ובהמשך קיבל הזדמנות בגלאטסראיי, אבל אחרי ארבעה משחקים בלבד סיים את דרכו במועדון. "ציפו ממני ליותר כנראה. ניסיתי לעשות הכי טוב כדי לנצח. הם רצו לעשות שינוי, והגיעה קבוצה אחרת שנתנה לי הצעה, אז החלטתי ללכת".

הוא הגיע לקרשיאקה, והיה חלק מריצה מדהימה של הקבוצה שנעצרה רק בגמר הפלייאוף, כשהוא הופך לאחד השחקנים הטובים בליגה הטורקית. "היה לי מזל שמצאתי את המקום שלי בתקופה הזאת. קנאן סיפאהי נפצע והיינו צריכים לעשות שינוי, אני ואריק מקולום חלקנו את עמדת הרכז, וזה היה נהדר בשבילי. המאמן רצה שאני אנהל את הקבוצה, וזה מה עשיתי. הייתה לי עונה נהדרת, אחרי שסחבתי קוף על הגב מגלאטסראיי. אמרו שאני לא מספיק טוב כדי לשחק שם, וכשהגעתי לקרשיאקה אמרו שאני לא מספיק טוב כדי לשחק גם שם, והגענו עד לגמר".

את העונה הזאת פתח אנגולה עם זכייה בטורניר תל אביב, למרות שהחטיא זריקת עונשין חשובה לקראת סיום הגמר הצמוד מול הפועל ירושלים. "זה אולי התואר הכי קטן שיש, אבל אנחנו צריכים להתרגל לזכיות. זכייה בגביע היא זכייה בגביע. אנחנו צריכים להתחיל לחשוב על זכיות, זה מה שאנחנו רוצים לעשות. בשביל זה ההנהלה בנתה את הקבוצה. אמרתי לאנשים בהנהלה שזה התואר הראשון מבין רבים שנזכה בהם העונה".

– בחדר ההלבשה מדברים עדיין על סיום העונה שעברה, ועל האליפות שהייתה כל כך קרובה?

"צפיתי בגמר. אנחנו מדברים בכל יום על הרצון לזכות באליפות, בגביע וביורוקאפ. ככה צריך לחשוב. אנחנו מסוגלים לעשות את זה. יש לנו קבוצה טובה מאוד, עם כמות כישרון מדהימה וכימיה שנבנתה כבר בעונה שעברה. אנחנו צריכים להתאים את עצמנו".

שחקן עירוני נס ציונה בריאן אנגולה
זכה עם עירוני נס ציונה ביורופקאפ. בריאן אנגולה | ברני ארדוב

– הערב תחסרו את אקס מנפורד וג'ון הולנד, ועוד לא הופעתם אפילו פעם אחת בסגל מלא.

"תהיה לזה השפעה, כי אנחנו לא רגילים לשחק יחד עדיין. הולנד הוא שחקן נהדר, קייל אלכסנדר הגיע לאן שהוא הגיע בזכות הכישרון שלו, ואנחנו מנסים לבנות את הכימיה גם איתם. הם אנשים טובים עם אייקיו כדורסל גבוה".

– איך אתה רואה את שיתוף הפעולה שלך עם ג'ייקובן בראון?

"ג'ייקובן הוא שחקן מדהים, שיודע איך להוציא את הטוב ביותר מהחברים שלו לקבוצה. יש בינינו תקשורת טובה מאוד. זה נהדר לשחק לצד רכז שכזה, אבל זה לא רק הוא. יש לנו קבוצה טובה מאוד שיכולה לעשות הרבה נזק בליגה".

– תצליח להשכיח את מקריי?

"אנחנו שחקנים דומים, אבל משחקים כדורסל שונה. הוא שחקן גדול, אלוף NBA, ראיתי הרבה מהמשחקים שלו, אבל המאמן ישתמש בצורה הטובה ביותר בי כדי לעזור לקבוצה".

– עונה טובה בהפועל תל אביב תוביל אותך להגשמת החלום ולשחק ביורוליג?

"אם נזכה ביורוקאפ, אז נגיע יחד ליורוליג. אני רוצה להיות במקום שטוב לי בו. באפריל אהיה בן 30, ואני חושב לשחק עד גיל 36-35. שיחקתי בשש קבוצות שונות באירופה בארבע השנים האחרונות, לא בגללי אלא בגלל הנסיבות, ואני חושב שהעובדה שחתמתי פה לשנתיים אומרת שאני אוהב את המקום הזה. אם תהיה לי הזדמנות להיות כאן להרבה שנים, אני אשמח".

– מה תהיה עונה טובה בעיניך?

"אני חושב רק על לזכות ביורוקאפ ובאליפות, אלה הדברים החשובים באמת. בנו את הקבוצה בשביל זה. כשאתה משחק בקבוצה מנצחת, זה מה שמצפים ממך לעשות – לבוא בכל יום לאימון כדי להתקדם ולעמוד במטרות האלה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי