גל מקל: "חשבנו שיבואו 4-3 זרים, אבל הפיגוע בירושלים שינה הכל"

הבעלים השותף של הפועל ירושלים: "חשוב לשמור על ביטחון השחקנים, ואי אפשר להכריח אותם. מקווה שבשבוע הבא נראה כאן חלק מהזרים ואת המאמן. קאדין קרינגטון הגיע ורצה לשחק, אבל לא היה מתאפשר לנו לרשום אותו אחר כך כישראלי"

(גודל טקסט)

הפועל ירושלים הופיעה הערב (שלישי) בסגל דל וחסר למשחק הבכורה העונתי שלה בליגת העל, ולאור הביקורת שספג המועדון מהאוהדים בימים האחרונים, התייצב היועץ והבעלים השותף גל מקל מול המיקרופונים והסביר את המצב מנקודת מבטו.

"ברור שזו לא סיטואציה אידיאלית", הודה מקל. "ברגע שקרה הדבר הנורא ב-7 באוקטובר, שאלנו את עצמנו מה אנחנו רוצים לעשות בסיטואציה שנוצרה והחלטנו שנספק קודם כל ביטחון לשחקנים שלנו, כי חשוב לנו לשמור על הקבוצה המיוחדת שלנו. רצינו שכל הסגל יהיה כאן הערב, ועד לפני כמה ימים היינו בטוחים שלפחות שלושה או ארבעה זרים יגיעו, אבל הפיגוע שהיה ביום חמישי בירושלים שינה את התמונה.

"עשינו המון מאמצים במהלך התקופה האחרונה להביא כמה שיותר שחקנים לארץ, אבל אנחנו לא יכולים להכריח אף אחד, ונתנו להם את זכות הבחירה. מבחינתנו, כישראלים, החיים חזרו באיזשהו מקום לשגרה. אבל לזרים זה שונה. הם רואים שיורים לכאן טילים, ושיש פיגועים, וזה לא פשוט גם למשפחות שלהם בחו"ל. לכן, גם אם עכשיו עולים עם סגל פחות איכותי, זו החלטה מושכלת בטווח הארוך ואנחנו לוקחים עליה אחריות".

גל מקל, הפועל ירושלים
"רוצים ליצור מועדון ברמה בינלאומית". מקל | דני מרון

מקל המשיך: "אנחנו לא מראים לאוהדים את הסגל האמיתי, ולא אוהבים את המצב הזה. אני מקווה שכבר בשבוע הבא נראה בארץ שניים, שלושה או ארבעה זרים, וגם את המאמן. לא סתם הזזנו את משחקי הבית לסוף דצמבר, כדי שנגיע לארנה עם סגל מלא, אבל המצב דינמי ומשתנה. הפועל ירושלים נפגעה בצורה יוצאת דופן מהמלחמה. 14 מהמנויים שלנו איבדו את חייהם, שני אוהדים נחטפו ואחד חזר, ברוך השם. אנחנו רוצים לתת לקהל שלנו את הקבוצה שמגיעה לו. ברור שהמצב לא יכול להישאר ככה, אבל אנחנו נותנים לשחקנים את הזמן והמרחב להגיע לכאן בביטחון".

מקל סיפר כי קאדין קרינגטון, שאמור לקבל בעתיד הקרוב אזרחות ישראלית כדי שיוכל לשחק בנבחרת ישראל, הגיע ארצה לפני שלושה ימים. אלא שמסיבות תקנוניות נמנע שיתופו בליגת העל. "הוא רצה לשחק", סיפר רכז העבר. "פנינו לאיגוד הכדורסל ולמנהלת הליגה, אבל החוקים לא יאפשרו לנו לשנות את הרישום שלו מזר לישראלי במהלך העונה. הסברנו שאנחנו בזמנים קשים, ושאנחנו מבקשים שיאפשרו לנו, אבל זה תהליך מסובך שלוקח זמן. היום הוא טס לבלגרד כדי להתכונן למשחק בליגת האלופות וצריך להעריך אותו על כך שבא ושהייתה לו נכונות. הייתי מצפה מהאיגוד לעשות דברים כדי להקל עלינו".

השתתף בהכנת הידיעה: אוהד שוירמן

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי