צלחה את המוקש: 91:94 דחוק למכבי תל אביב אצל וילרבאן

play
שחקן וילרבאן נאנדו דה קולו מול שחקן מכבי תל אביב חסיאל ריברו | אתר רשמי, LDLC ASVEL
שחקן וילרבאן נאנדו דה קולו מול שחקן מכבי תל אביב חסיאל ריברו

הצהובים כמעט מעדו בביתה של אחת הקבוצות החלשות ביורוליג, אך לבסוף שמרו על המאזן החיובי. 21 נקודות וחסימה במהלך האחרון לבולדווין, רק דקה וחצי לנועם יעקב מנגד

(גודל טקסט)

אחרי רצף של שישה משחקי "בית" בבלגרד, מכבי תל אביב חזרה הערב (רביעי) לנדוד ברחבי אירופה עם עוד שבוע כפול ביורוליג. יומיים לפני שהיא יוצאת למפגש מול וירטוס בולוניה המרשימה, הקבוצה של עודד קטש שמרה על מאזן חיובי ועל מקומה בחלק העליון עם 91:94 קשה בצרפת על וילרבאן. המארחת אמנם משתרכת בתחתית הטבלה עם אותו מאזן כמו של אלבה ברלין האחרונה, אולם הערב הוכיחו הצרפתים כי הם מוקש מורכב בהרבה מהגרמנים, ושהם עוד יוכלו לגנוב ניצחונות לקבוצות בכירות במהלך העונה.

לצהובים שקיבלו בחזרה את ג'וש ניבו לקח למעלה מרבע אחד להתניע, אך עם פתיחת הרבע השני הם עלו ליתרון דו ספרתי של 21:33. במהלך אותה הריצה עלה לפרקט נועם יעקב, אך הישראלי של וילרבאן נחסם על ידי ג'יימס ווב בזריקה היחידה והוחלף כעבור 89 שניות בלבד, שלאחריהן המארחת הפכה את התוצאה עם ריצת 0:15.

מכבי תל אביב נטלה את היתרון ברבע השלישי, אך צמד הצרפתים הוותיקים של וילרבאן – נאנדו דה קולו וז'ופרי לוברן – גררו אותם למשחק צמוד עד השנייה האחרונה. בדקה האחרונה היה לאורחת לא מעט מזל. זה החל 45 שניות לסיום, כאשר וילרבאן איבדה כדור בחזרה מפסק הזמן, דה קולו הכשיל את ווייד בולדווין בהתקפה מתפרצת וספג עבירה בלתי ספורטיבית. דה קולו אמנם כיפר על כך עם שש נקודות בצד השני, אך בניסיון האחרון להשוות את התוצאה נחסם על ידי בולדווין, שספק נגע בידו במהלך הזריקה.

ווייד בולדווין הוביל את קלעי המנצחת עם 21 נקודות ו-8 אסיסטים, לורנזו בראון תרם 16 ורומן סורקין ובונזי קולסון הוסיפו 15 כל אחד. ז'ופרי לוברן קלע 23 לצד 9 ריבאונדים עבור וילרבאן, נאנדו דה קולו הוסיף 22 וטימוטי לואאו קבארו קלע 19. מכבי תל אביב שמחזיקה במאזן 5:7 תחתום את השבוע הכפול בבולוניה בשישי בערב, וילרבאן שעם מאזן 10:2 תארח את ולנסיה.

קלעו לווילרבאן: ז'ופרי לוברן 23 (9-13 מהשדה, 9 ריבאונדים), ננדו דה קולו 22 (4 אסיסטים), טימוטי לואאו קבארו 19, פאריס לי 10 (6 אסיסטים), אדווין ג'קסון 7, מייק סקוט 6, יוסופה פול וג'ון אגבונו 2 כל אחד.

קלעו למכבי תל אביב: ווייד בולדווין 21 (7 מ-8 לשתיים, 2 מ-6 לשלוש, 8 אסיסטים, מדד 26), לורנזו בראון 16 (4 אסיסטים, 4 איבודים), רומן סורקין (7 מ-8 לשתיים, 8 ריבאונדים) ובונזי קולסון 15 כל אחד, תמיר בלאט (5 אסיסטים) וג'וש ניבו 9 כ"א, חסיאל ריברו 4, אנטוניוס קליבלנד 3, רפי מנקו 2.

שחקן וילרבאן ז'ופרי לוברן מול מכבי תל אביב
צמוד עד הסוף. לוברן | אתר רשמי, LDLC ASVEL

מהלך המשחק

רבע 1: מכבי תל אביב הרבתה לפספס מחוץ לקשת בעוד וילרבאן רשמה פתיחה די מפוזרת, ושתי הקבוצות עמדו על ארבע נקודות אחרי ארבע דקות. לורנזו בראון קלע את השלשה הראשונה במשחק, וזה הכניס לעניינים גם את בונזי קולסון שקבע 8:11. הצרפתים הפכו עם יכולת טובה של ז'ופרי לוברן, אדווין ג'קסון קלע שלשה קשה אך את הרבע נעל תמיר בלאט עם שלשה מהחצי על הבאזר. 17:19 לווילרבאן אחרי עשר דקות.

רבע 2: בלאט הפך את התוצאה עם השלשה השנייה שלו, רומן סורקין השלים ריצת 0:7 מפתיחת הרבע והמארחת הזעיקה פסק זמן. נאנדו דה קולו צלף מבחוץ, אנטוניוס קליבלנד הגיב עם סל ועביר שקבעו 22:29 תל אביבי. נועם יעקב עלה לראשונה על הפרקט וחזה בשתי הטבעות של ג'וש ניבו שקבע 21:33, כשבין לבין הוא נחסם על ידי ג'יימס ווב. יעקב שב לספסל אחרי פחות מדקה וחצי על הפרקט, וילרבאן הפכה עם ריצת 0:15 בהובלת לוברן ודה קולו הוותיקים. מכבי תל אביב חזרה לקלוע מהשדה עם שלוש שלשות, אך במחצית וילרבאן הובילה 45:46.

רבע 3: היתרון עבר מצד לצד בדקות הראשונות, טימוטי לואאו קבארו עם שלשה ועבירה קבע 51:54 לווילרבאן. הצהובים לא אמרו נואש, ובולדווין הגיע לדו ספרתי עם חמש נקודות רצופות שהעלו את האורחת ל-58:62. בלאט הוסיף שלשה שלישית למאזן אחרי שווילרבאן השוותה, סורקין קלע מריבאונד התקפה על הבאזר והרבע הסתיים ב-66:70 למכבי תל אביב.

רבע 4: מכבי תל אביב שמרה על היתרון בדקות הראשונות של הרבע, אך אז בולדווין ספג עבירה בלתי ספורטיבית, פאריס לי חטף בחצי המגרש וצימק בצד השני ל-75:74. לוברן העביר לווילרבאן את היתרון עם שלשה חשובה, דה קולו הגדיל מהקו ל-79:81. שני הצדדים המשיכו להחליף סלים, בראון השווה ל-85:85 דקה וחצי לסיום. 45 שניות לסוף בראון סחט עבירה מדה קולו, דייק פעמיים מהקו וקבע 85:87 תל אביבי. בחזרה מפסק הזמן וילרבאן איבדה את הכדור, דה קולו הכשיל את בולדווין במתפרצת ונענש בעבירה בלתי ספורטיבית. בולדווין דייק רק פעם אחת מהקו, בראון מצא את קולסון עם אסיסט נפלא, ודה קולו הקטין בצד השני ל-90:88. בולדווין הוריד את השעון והגדיל את ההפרש, דה קולו צימק משלוש ל-92:91. אחרי שבראון קלע מהקו, בולדווין ספק נגע בידו של דה קולו בזריקה המכריעה לשלוש, אך שריקה לעבירה לא נשמעה ומכבי תל אביב ניצחה 91:94.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי