עוד מועדונים מסרבים להגיע למשחקי חוץ נגד קבוצות מהמגזר הערבי

מספר המועדונים שמעדיף הפסד טכני מאשר להתארח אצל קבוצות מהמגזר או מעבר לקו הירוק הולך ועולה: "הביטחון חשוב לנו". עד כה כ-5 אחוזים מהמשחקים נדחים, באיגוד מסרו: "תמיד יהיה מי שלא מרוצה, ההחלטה נכונה"

(גודל טקסט)

איגוד הכדורסל היה הראשון להחזיר את כל הליגות שתחתיו לפעילות, כשהחל מה-3 בדצמבר כל הליגות, מליגות הילדים הקטנים, ועד הליגות הנמוכות בבוגרים, חזרו למגרשים. החזרה הייתה המשך של חזרת הליגות המקצועניות, שחזרו שבוע קודם לכן.

מאחורי הקלעים של החזרה קיימות לא מעט בעיות שקשורות למצב הבטחוני. מספר לא מבוטל של אגודות, שמחלקות הנוער שלהם פוגשות קבוצות מהמגזר הערבי, ואפילו קבוצות בוגרים שמשחקות נגד קבוצות מהמגזר הערבי, הביעו חשש מלנסוע למשחקי חוץ, ואף קיבלו החלטה לא לנסוע למשחקי החוץ הללו. בליגות המקצועניות משחקות 3 קבוצות ערביות – בני כפר קאסם בלאומית גברים, והפועל כאוכב והפועל מג'דל כרום בלאומית נשים, שמשחקיהן בינתיים נערכים כרגיל.

בנוסף, חלק מהאגודות המשחקות באזור השרון והשומרון, וצריכות לשחק נגד קבוצות יהודיות מעבר לקו הירוק, החליטו לא לנסוע נכון לעכשיו. גם חלק קטן מהקבוצות מהמגזר הערבי החליטו בתגובה לא לנסוע למשחקים נגד קבוצות יהודיות. ההחלטות הללו מצטרפות למספר קטן של קבוצות שהתפרקו בחודשיים שבין הפסקת הליגות ועד החזרה, ולקבוצות שעדיין לא יכולות לחזור לפעילות בשל שחקנים מגויסים או פינוי רב של שחקנים צעירים.

על פי נתוני איגוד הכדורסל, השבוע נערכו בישראל כ-600 משחקים, מתוכם היו כ-30 ביטולי משחקים, מספר שעומד בסך הכל על חמישה אחוזים, למרות החששות וההחלטות שלא להופיע, מספר נמוך משמעותית ממה שנדמה בשטח. באיגוד העריכו כי הסיטואציה עשויה להתרחש, ועל מנת לא לפרק מועדונים שנמצאים בקשיים בסיטואציה הזאת קיבלו שתי החלטות בישיבות ההנהלה שלפני חזרת המשחקים. הראשונה היא כי קבוצה שתודיע עד 48 שעות לפני המשחק כי מסיבה ביטחונית לא תופיע אליו, תקבל הפסד טכני אך לא תספוג קנס. ובנוסף, כי בניגוד לתקנון, שני הפסדים טכניים על אי הופעה לא יגרמו לפירוק הקבוצה.

שחקני הפועל בני כפר קאסם בכדורסל
שחקני הפועל בני כפר קאסם במחווה לשחרור החטופים | אתר רשמי, הליגה הלאומית בכדורסל

מספר ראשי מחלקות נוער ששוחחנו עמם, והורים מודאגים שסיפרו על המצב מנסים להסביר מה מוביל בסופו של דבר לתופעה.

"אנחנו לא רוצים לגרום להורה לחיות בתחושה של חוסר ביטחון", סיפר אחד מראשי מחלקות הנוער באזור השרון, "קיבלנו החלטה לא לנסוע למשחקים נגד קבוצות ערביות בחוץ, לא לנסוע מעבר לקו הירוק, וצריכים להבין אותנו. הביטחון של הילדים חשוב לנו, ובאיגוד הולכים לקראתנו וזה בסדר גם להפסיד טכנית במצב שלנו היום".

אמא לשחקן המשחק בקבוצה באזור השרון שמשחק קבוצתו נדחה השבוע סיפרה כי נשמה לרווחה אחרי ההחלטה: "יכולים לומר שאנחנו מתיפייפים, אבל אני לא מכירה הורה שישלח את הילד שלו עכשיו למשחק בסיטואציה שאנחנו כמבוגרים לא מרגישים בטוחים בה. יש דברים יותר חשובים בשלב הזה מהספורט".

חשוב לציין כי נכון לכתיבת שורות הללו, במשחקים הרבים שהתקיימו בין קבוצות מהמגזר הערבי לקבוצות יהודיות, הן בערים הערביות, והן בערים הערביות, לא נרשמו תקריות חריגות.

מאיגוד הכדורסל נמסר בתגובה: "איגוד הכדורסל גאה על החזרה לשגרה תוך כדי מלחמה, בכל הליגות ובכל רחבי הארץ בהם ניתן לשחק. ההחלטה לחזור לשחק לא הייתה קלה והתקבלה בכובד ראש ואחרי שוועדה מיוחדת דנה בכל המשמעויות וקיבלה את אישור הנהלת האיגוד פה אחד. חשוב לזכור שבהנהלת האיגוד יושבים ראשי מועדונים מכל המגזרים. לעולם לא כולם יהיו מרוצים, אבל העובדה שקרוב ל-95 אחוזים מהמשחקים מתקיימים, מלמדים שמדובר בהחלטה נכונה. כדי לא לפגוע במי שחושש, התקבלה החלטה שמי שמודיע מראש שלא ישתתף במשחק כזה או אחר, לא ייקנס כספית, דבר שהיה נהוג בעונות קודמות. אנו גם שמחים על כך, שהמשחקים הרבים שהתקיימו בין יהודים לערבים, עברו בצורה חלקה, ללא כל אירוע יוצא דופן ומשוכנעים שהמספר רק ילך ויגדל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי