מכבי תל אביב לחוצה מבאסקוניה: "קבוצה נהדרת, אסור לתת להם לשלוט בקצב"

play
ווייד בולדווין, מכבי תל אביב | אתר רשמי, באדיבות מכבי תל אביב
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 18.12 06:19

הצהובים יארחו את הספרדים הלוהטים בבלגרד, כשהמטרה לעצור את האוורד ומילר-מקנטייר. סורקין: "צריך לשלוט בריבאונד". וגם: בפתחם של חמישה משחקים בתשעה ימים, כמה זרים יחזרו למשחקי הליגה?

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב תנסה לשמור הערב (שלישי, 21:05) על מומנטום חיובי ביורוליג כשתפתח את השבוע הכפול הביתי שלה במשחק נגד באסקוניה. שתי הקבוצות מגיעות למשחק במאזן זהה של שמונה ניצחונות מול שישה הפסדים, אבל במומנטום שונה. בעוד מכבי רושמת בתקופה האחרונה הרבה עליות וירידות, באסקוניה שפתחה את העונה לא טוב, נמצאת במגמת עלייה, שנבלמה מעט השבוע.

הצהובים מגיעים למשחק מאוד דרוכים ובידיעה שהיכולת שהספיקה לניצחון נגד אנאדולו אפס, צפויה שלא להספיק הערב. "על הנייר, ולפי השמות, יש נטייה לזלזל בבאסקוניה, אבל כשמסתכלים על התוצאות שלהם, מבינים שמדובר בקבוצה נהדרת", אמרו במועדון אמש, "נצטרך להיות בשיאנו, לעצור את האלמנטים החזקים שלהם ולא לתת להם לשלוט בקצב".

במכבי ינסו למנוע משני הגארדים של באסקוניה, מרכוס האוורד וקודי מילר מקנטייר, לשלוט על הקצב. הראשון על ידי הקליעה לשו מבחוץ, השני באמצעות ניהול המשחק והאסיסטים. מי שאמורים לנסות לשמור עליהם, לפחות בפתיחת המשחק, הם ווייד בולדווין ובונזי קולסון. גם לאנטוניוס קליבלנד תפקיד חשוב בכך. במקביל, מאמינים בקבוצה שוויד בולדווין ישים מאחוריו את ההצגה החלשה שלו נגד אנדולו.

"באסקוניה משחקת טוב לאחרונה, הם ברצף ניצחונות. יש שם שחקנים נהדרים וקלעים טובים", החמיא ג'יימס ווב. "בהגנה עלינו לשחק את המשחק שלנו, לחזור ליסודות, להתרכז ולהביא אנרגיה. הם בקצב נהדר, מרכוס האוורד קולע מצוין. צריך לסגור להם את הריבאונד, להכריח אותם לקחת זריקות קשות ולסיים כל פוזשן עם הכדור החוזר".

"באסקוניה זו קבוצה שמשחקת מהר מאוד", המשיך רומן סורקין. "אחד המפתחות זה לעצור את משחק הריצה שלהם. צריך לשלוט על הריבאונד כי הם קבוצת ריבאונד התקפה טובה מאוד. להיצמד לתכנית המשחק שלנו, להשתפר משבוע לשבוע ולנצח. בסך הכל יש להם המשכיות בקבוצה, הם היו קבוצה מעולה בשנה שעברה ואפשר לראות את זה".

מרקוס הווארד שחקן באסקוניה קולע מול דיישון פייר שחקן פנרבחצ'ה
הוביל את באסקוניה לניצחון נוסף. מרקוס הווארד מול דיישון פייר | אימג'בנק GettyImages, Seskim Photo/MB Media

המשחק הערב יחל רצף של משחקים עבור הצהובים שייגמר רק בעוד תשעה ימים. בחמישי תארח מכבי את הכוכב האדום בלגרד, בבלגרד כמובן, בשבת תארח את הפועל חיפה בהיכל מנורה מול 5,000 צופים, בשני תתארח אצל הפועל באר שבע ובחמישי הבא תנעל את הסיבוב הראשון ביורוליג במשחק חוץ נגד ז'לגיריס קובנה.

הצהובים רוצים לחלק את העומס בין כל שחקני הסגל, כשלא ברור כמה אם בכלל ג'ון דיברתולומיאו יוכל לתת, אבל נכון לעכשיו לא ברור כמה מהזרים של הקבוצה יחזרו ביום שישי לישראל. בקבוצה משוחחים עם השחקנים הזרים, ומקווים כי לפחות ארבעה זרים, כפי שעשו בפעם שעבה, יגיעו ארצה.

עודד קטש מאמן מכבי תל אביב לצד הצוות המקצועי
עודד קטש מאמן מכבי תל אביב לצד הצוות המקצועי | אתר רשמי, Michele Nucci

באסקוניה היא קבוצה עם שני כוכבים, אבל לא מעט שחקנים שעושים עבודה מצוינת. מעל כולם נמצא הקלע מרכוס הווארד עם 17.9 נקודות למשחק, כשמעט אחריו ברשימה שחקן הפנים צ'ימה מונקה, שהוזכר בעונה שעברה בהקשר של מכבי תל אביב עם 15.5 נקודות ו-6.5 ריבאונדים.

אחד המפתיעים בסגל של איבנוביץ' הוא טדס שדרשסקיס הליטאי עם 9.8 נקודות ו-8.2 ריבאונדים למשחק כשאת השחקנים המובילים משלימים וניה מרינקוביץ' (10.1 נקודות), קודי מילר מקנטייר (7.9 נקודות, 5.6 אסיסטים ו-4.1 ריבאונדים) ושחקני הפנים הנוספים מייק-קאלב קוסטר (6.9 נקודות) ומאט קוסטלו (7.9 נקודות ו-4.1 ריבאונדים).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי