"יקבל צ'אנס ב-NBA": דני וולף פורח, ומדבר על המחויבות לנבחרת

play
בדרך ל-NBA? דני וולף | GettyImages, Jamie Squire
תיקתקנו, סיכום אירועי היום בספורט, 16.2 05:55

אחרי סדרה של דאבל-דאבלים ובעיצומה של עונה חלומית, מניית הדראפט של סנטר ייל נוסקת. מאמנו משוכנע שיש לו עתיד ב-NBA, הוא מצידו "מודה על הזכות" לשחק בישראל

(גודל טקסט)

בשקט בשקט, רושם דני וולף עונה חלומית ב-NCAA, המשך ישיר לטורניר הפריצה שלו במדי נבחרת העתודה של ישראל בקיץ. שחקן הפנים בן ה-19, שכיכב לצד נועם יעקב והוביל את נבחרת ישראל לגמר אליפות אירופה רק לפני מספר חודשים, מוליך את אוניברסיטת ייל למקום הראשון ב"אייבי ליג" עם מאזן 0:8 (מאזן כללי של 6:17), ומציג יכולות מגוונות ומרשימות שגורמות גם לסקאוטים של ה-NBA לעקוב מקרוב.

וולף מעמיד ממוצעים של 15.4 נקודות, 9.8 ריבאונדים, 2.2 אסיסטים וגם 1.4 חסימות ו-1.1 חטיפות למשחק, ובארבעת המשחקים האחרונים רשם דאבל-דאבלים מרשימים. ג'יימס ג'ונס, מאמנו של וולף בייל, משוכנע שוולף יקבל צ'אנס ב-NBA כבר בעונה הבאה, אם יחליט לסיים את העונה הקרובה ולהירשם לדראפט. הוא מגדיר את וולף כ"אנציקלופדיית כדורסל מהלכת", חושף שהוא בקיא בהיסטוריה של הכדורסל האמריקאי והאירופאי ב"צורה מדהימה ביחס לגילו", וטוען: "היכולות שלו חד משמעית מתאימות ל-NBA. מאה אחוז שכן. אין לי ספק שהוא מסוגל לשחק ברמה הזאת. לא יודע אם הוא ייבחר בסיבוב הראשון, בסיבוב השני או שיקבל חוזה דו-כיווני – אני רק יודע בוודאות שהוא יקבל צ'אנס. קשה לי להאמין שב-NBA יוותרו על ההזדמנות לפחות לבחון פוטנציאל כזה. דני עושה דברים מוזרים ומדהימים, והאפסייד שלו מרתק".

דני וולף, שחקן ייל, מול קיי ג'יי אדאמס, שחקן קנזס
בדרך ל-NBA? דני וולף | GettyImages, Jamie Squire

וולף זוקף את עונת הפריצה שלו גם לזכות ההופעה שלו במדי נבחרת העתודה, ומספר על התהליך שעבר אחרי שהצטרף לסגל בקיץ החולף. "כשהגעתי לשם, המחסום השפתי היה עצום. כל החבר'ה דיברו אנגלית, אבל הם לא הרגישו צורך לשוחח באנגלית כי לא הייתי חלק משמעותי בנבחרת באותו שלב. מעטים הכירו אותי והישראלים קצת קשוחים. למרות שהם קיבלו אותי בזרועות פתוחות, עדיין הייתה תחושה שאני צריך להרוויח את הכבוד שלי", הוא אומר.

אחרי שלמדו להכיר אותו ואת יכולותיו, וולף מסביר שהמחויבות שלו לנבחרת ישראל גדולה, ולא רק מסיבות מקצועיות. "לשחק עבור מדינה כלשהי, זה לא משתווה לשום דבר שחוויתי. כולם רוצים לנצח כל כך, זה כל כך משמעותי. בצעירותי תמיד חלמתי לשחק בנבחרת, כך שהגיעה ההזדמנות לשחק בנבחרת ישראל, רציתי לעשות את זה. הרבה אנשים הציגו לי את זה בתור צ'אנס 'להראות את עצמי' לסקאוטים שרבים מהם מגיעים לאליפויות אירופה הללו, אבל עשיתי את זה מסיבות אחרות. אולי זה מה שגרם לנבחרת להרים את הרמה שלה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי