הערכות: יוקפאו הירידות מליגת העל, יהיו 15 קבוצות בעונה הבאה

play
חואקין שוכמן לצד איירה לי הפועל באר שבע | דני מרון
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 26.2 06:39

הסיטואציה המורכבת איתה מתמודדות הקבוצות בעקבות המלחמה צפויה להוביל לשינוי המבנה בכדורסל. וגם: צו השעה יבוטל, שחקנים שעזרו כתוצאה מהמצב הבטחוני יוכלו לשוב לארץ ולחתום בקבוצה אחרת

(גודל טקסט)

הנהלת איגוד הכדורסל אישרה בשבוע שעבר כי שתי קבוצות יעלו בסיום העונה הנוכחית מהליגה הלאומית לליגת העל, כשההחלטה לגבי מספר היורדות היא של מנהלת הליגה. נכון לעכשיו, הערכות הן שלמרות ההתנגדות שהייתה במועד חזרת הליגה מפגרת המלחמה, הנטייה היא להקפיא את הירידות מליגת העל בשל הסיטואציה המורכבת איתן מתמודדות חלק מהקבוצות שנאבקות נגד הירידה בעקבות המלחמה.

נכון להיום מסתמן רוב בעד הקפאת היורדות, כשהנושא צפוי להיות מאושר בתקופה הקרובה. משמעות של אישור כזה הוא כי בעונת 2024/25 ישחקו בליגת העל 15 קבוצות, מספר שיא מאז עונת 2000/1 אז שיחקו בסיבוב הראשון 16 קבוצות שחולקו לשני בתים.

חואקין שוכמן, הפועל באר שבע
באר שבע התקשתה הרבה יותר הפעם. שוכמן | דני מרון

במקביל נערכה היום ישיבת אקזקיוטיבה ובה הוחלט לאשר את רצונן של חלק מהקבוצות, לפיו יבוטל צו השעה שנקבע עם חזרת הליגה, וקבוצות יוכלו להחתים שחקנים שעזבו את ישראל בשל המלחמה וחתמו בקבוצה אחרת באירופה. צו השעה קבע כי שחקן שלא חזר בשל המלחמה, וחתם בקבוצה אחרת באירופה, יוכל לחזור העונה רק לקבוצה שאותה עזב, אך כעת נראה כי הדלת תיפתח בפני השחקנים הללו לחתום בקבוצות אחרות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי