רבע הגמר בהישג יד: חולון שרדה דרמת ענק של שלוש הארכות באתונה

play
ניב משגב שחקן הפועל חולון | אתר רשמי, ליגת האלופות של פיב"א
"צריך לחזור לעונשים של סגירת יציעים, גם בהתאחדות מבינים" 46:51

החולונים פספסו הזדמנות להכריע לפני סיום הזמן החוקי וחזרו מפיגור 10 בהארכה השנייה, לפני שחגגו 108:112 על א.א.ק בליגת האלופות של פיב"א

קבוצות: הפועל חולון
(גודל טקסט)

הפועל חולון חזרה הערב (רביעי) לליגת האלופות של פיב"א אחרי כחודש והייתה שותפה לדרמת ענק, בסיומה חגגה ניצחון חשוב 108:112 על א.א.ק אתונה לאחר לא פחות משלוש הארכות במשחק חוץ שנערך ללא קהל. הקבוצה הישראלית הגיעה ללא נתנאל ארצי, שון דאוסון, ג'סטין סמית' וסי.ג'יי האריס, והחמיצה הזדמנות להכריע בתום 40 דקות לאחר החטאות מהקו של טאג'יר מקול, אבל ניב משגב התעלה בהארכות והוביל לניצחון שני במסגרת בית 12 האירופי. כעת חולון במקום השלישי במאזן 2:2, מפגרת אחרי מורסיה ופרומיתאס שמובילות עם מאזן 1:3. א.א.ק, שקיבלה הופעה גדולה מהליטאי מינדאוגאס קוזמינסקאס (40 נקודות), איבדה סיכוי להמשיך הלאה בעקבות הפסד רביעי בארבעה משחקים.

דרו קרופורד היה הקלע המוביל של חולון עם 19 נקודות, אבל כל שמונת השחקנים ששותפו קלעו בספרות כפולות. יותם חנוכי קלע 17, משגב ודיאנדרה בארנס סיימו עם 16 כל אחד, טאג'יר מקול 13, קווין הרווי 11 ו-11 כדורים חוזרים ושחר עמיר והאנס ואנוויין עם 10 כל אחד. אצל א.א.ק בלט כאמור קוזמינסקאס עם 40 נקודות ו-11 ריבאונדים וג'ורדן מקריי הוסיף 27.

ברביעי הבא תתארח חולון אצל פרומיתאס ושבוע לאחר מכן תארח בהונגריה את מורסיה.

יותם חנוכי, דיאנדרה בארנס שחקני הפועל חולון
יותם חנוכי, דיאנדרה בארנס שחקני הפועל חולון | אתר רשמי, ליגת האלופות של פיב"א

טאג'יר מקול סידר לחולון 0:6 בפתיחה, אבל לנגסון הול וג'ורדן מקריי הצעידו את היוונים לריצת 0:16 בתגובה, עד שיותם חנוכי עשה סוף לשש דקות שלמות ללא נקודות ויחד עם שחר עמיר הקטין ל-18:15 בתום הרבע הראשון. א.א.ק שוב ברחה קצת, אבל עמיר צלף מחוץ לקשת והקטין לנקודה. המשחק הצמוד נמשך וקווין הרווי צימק יחד עם דיאנדרה בארנס ל-38:36 במחצית.

חולון פתחה טוב יותר את המחצית השנייה ועוד שלשה של עמיר סידרה כבר יתרון 40:46, אבל המארחת השוותה תוך זמן קצר וגם עלתה ליתרון, לפני שחנוכי קבע 57:61 עם הכניסה לרבע הרביעי. ההובלה עברה מצד לצד במהלך הרבע האחרון, כאשר בארנס העלה את חולון ל-70:73, אבל אז איבודי כדור והחטאות עלו ביוקר וא.א.ק הגיבה בריצת 0:7 עם מקריי ומינדאוגאס קוזמינסקאס שהחלים ושיחק הפעם, בניגוד למפגש הקודם בין הקבוצות. קרופורד הקטין להפרש של סל אחד ומקול ידע להשוות ל-77:77 כשנותרו שבע שניות על השעון. הכדור היה אצל המארחת, מקול חטף ונעצר בעבירה, אבל החטיא פעמיים מהקו ובזבז הזדמנות אדירה למנוע הארכה ולסדר לקבוצתו ניצחון יקר.

מינדאוגאס קוזמינסקאס שחקן א.א.ק אתונה מול קווין הרווי שחקן הפועל חולון
מינדאוגאס קוזמינסקאס מול קווין הרווי | אתר רשמי, ליגת האלופות של פיב"א

ניב משגב קלע את הסל הראשון בהארכה, אבל אז חולון נתקעה ומקריי בשש נקודות רצופות העניק למארחת 79:83. למרות זאת ואחרי אייר-בול של הרווי, משגב לקח אחריות וחדר לסל כדי להשוות, ואז צלף שלשה שקבעה 85:88 כשעל השעון 25 שניות לסיום. אחרי קליעות מהקו של קרופורד בצד אחד וקוזמינסקאס מנגד, קרופורד איבד כדור 10 שניות לסיום ונתן לא.א.ק הזדמנות לנצח. צ'ייסון רנדל חדר ורצה סל בטענה לחסימה לא חוקית של האנס ואנוויין, אבל הסתפק בעבירה ומקו העונשין קלע רק אחת כדי לאזן ל-90:90. חולון לא ניצלה את ההתקפה האחרונה והמשחק נכנס להארכה שנייה.

חולון לא הצליחה לקלוע במשך שלוש דקות וראתה את א.א.ק בורחת עם ריצת 0:10 בהובלת קוזמינסקאס, אבל גם זה לא הספיק כדי להכריע. חנוכי עשה סוף לבצורת עם שתי קליעות עונשין וקרופורד הוסיף שלשה. המארחת הצליחה להחטיא ולאבד כדור אחרי טכנית, קרופרד תפר עוד אחת מחוץ לקשת והקטין ל-100:98 בלבד. ההגנה עשתה את העבודה ומשגב השלים ריצת 0:10 גם בצד השני עם שתי קליעות עונשין שקבעו הארכה שלישית, לא לפני שחנוכי פספס עוד הזדמנות להכריע במהלך האחרון.

מקול ובארנס דאגו שחולון תוביל מפתיחת ההארכה השלישית, כשא.א.ק היא זו שרדפה. ריבאונד גדול של חנוכי העלה ל-106:110 כשנותרה קצת יותר מדקה לסיום. המארחת שוב צימקה ויכלה להשוות, אבל עמיר בחטיפה נהדרת גם סחט עבירה והגדיל שוב לארבע. את זה א.א.ק כבר לא יכלה לסגור בשלוש שניות וחולון חגגה ניצחון סופר-דרמטי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי