מכבי תל אביב רשמה את בולדווין ובראון לקראת ירושלים, שתופיע ללא הנקינס

הצהובים, שנמצאים במומנטום נהדר בליגה וביורוליג, יקוו להמשיך את הריצה כשיפגשו את האדומים מהבירה שמגמגמים לאחרונה (21:15). קטש: "ננסה לנצל את היתרון שלנו בריבאונד". הפועל חולון תרצה להמשיך בריצה שלה כשתתארח אצל עפולה (19:30)

(גודל טקסט)

אחרי שהסיבוב הראשון בליגת העל הושלם ביום שישי, משחקי הסיבוב השני יימשכו מחר (ראשון). במוקד המחזור יעמוד המפגש המסקרן בו תארח השנייה בטבלה מכבי תל אביב, עם תשעה ניצחונות ליגה רצופים, את הפועל ירושלים המגמגמת. שתי קבוצות במומנטום טוב ייפגשו בעמק – הפועל עפולה השמינית, אחרי שני ניצחונות משמעותיים בתחתית, תארח את הפועל חולון שבניצחון יכולה להתקרב אל המקום השלישי.

מכבי תל אביב – הפועל ירושלים (21:15)

תשעה ניצחונות ליגה רצופים לצד שני ניצחונות יורוליג רצופים מעמידים את מכבי תל אביב בעמדה מצוינת בתחילת חודש מרץ, אבל הצהובים יודעים שכדי לא לשמוט את המצב המצוין בו הם נמצאים הם צריכים לעבור את השבוע הקרוב בצורה חיובית ולהתחיל עם ניצחון ביתי נגד הפועל ירושלים. מכבי חזרה בסוף השבוע מהניצחון על ז'לגיריס, בו לא הציגה את המשחק הכי טוב שלה, אבל בעיקר חזרה ללא פצועים כשגם תמיר בלאט שב לסגל וישחק נגד האקסית שלו. מי שימשיך להיעדר הוא רומן סורקין, כשבינתיים נכנס לנעליו בצורה די מרשימה חסיאל ריברו עם סדרה של משחקים טובים גם בליגת העל וגם ביורוליג. לורנזו בראון, ווייד בולדווין, בונזיט קולסון, ג'וש ניבו וריברו הם הזרים שנרשמו בסגל. מכבי תל אביב תערוך לפני המשחק טקס לכבוד יום הולדתו של ה-70 של מיקי ברקוביץ' בנוכחות רשימת שחקנים ואנשי מקצוע ששיתפו עמו פעולה.

עודד קטש אמר לקראת המשחק: "גם במשחק הקודם נגדם עשינו ריצה ברבע השלישי שהכריעה את המשחק. נגד ירושלים זה אף פעם לא קל. קבוצת הגנה טובה, יש להם סיסטם ברור, זה לא הולך להיות קל, הרביעייה הראשונה בליגה היא ברמה אירופאית. נחסר את רומן ביחס למשחק הראשון, והם קיבלו את נמרוד לוי שזה תוספת. ננסה לנצל את היתרון שלנו בריבאונד כמו במשחק הראשון. הישורת האחרונה של היורוליג יושבת בראש. כל יומיים שלושה יש משחק, אתה לא יודע כמה השחקנים מסוגלים להכיל את הדבר הזה. עמדנו בסיטואציות כאלה בעבר, וגם לוח המשחקים הקרוב. ירושלים היא אחת הקבוצות ברמה גבוהה שצריכים להתמודד איתה".

למרות שהמומנטום של הפועל ירושלים לא השתפר בעקבות ההפסד לטנריפה בחוץ באמצע השבוע, החבורה של איליאס קאנדזוריס שיפרה את מעמדה במאבק על המקום הראשון בליגת האלופות ותלויה רק בעצמה בשני מחזורי הסיום כדי גם לעלות שוב לרבע הגמר, וגם מעמדה טובה לקראת פיינל פור שני ברציפות באירופה. ירושלים חזרה לנצח בליגה בשבוע שעבר, אבל הניצחון על קרית אתא לא לווה בכדורסל משכנע מדי מלבד הרבע הראשון, ובקבוצה יודעים שכדי לנצח את מכבי תל אביב בחוץ, דבר שהם עשו יותר מפעם אחת בשנים האחרונות, הם יצטרכו להראות כדורסל טוב בהרבה. ברינטון למאר וזאק הנקינס נותרו מחוץ לסגל.

חסיאל ריברו מכבי תל אביב
ממלא בצורה טובה את מקומו של רומן סורקין. חסיאל ריברו | GettyImages

הפועל עפולה – הפועל חולון (19:30)

החבורה של רועי פרל הצליחה לחזור מפגרת הנבחרת עם שני ניצחונות גדולים על הפועל חיפה והפועל גליל עליון, ברחה באופן רשמי מהתחתית הבוערת ונכנסה צמוד למאבק על הפלייאוף. הניצחון במחזור האחרון הושג ללא הגארד קסיוס סטנל הפצוע, ובהיעדרו נכנס תומר אסייג לעמדת מנהל המשחק אחרי פציעה בכף רגלו. בקבוצה יודעים שהם מגיעים בעמדת האנדרדוג למשחק נגד חולון, אבל מאמינים שבאולם הביתי שלהם יש להם את האפשרות לכסות על הפערים ולהמשיך במומנטום הנהדר. ג'סטין סמית' חוזר לסגל, גם נתנאל ארצי שפספס את שני המשחקים האחרונים. סי ג'יי דרו קרופורד וקווין הרווי יקבלו מנוחה.

הפועל חולון ממשיכה את אחד השבועות העמוסים שלה העונה במשחק חוץ חשוב ברצון של הקבוצה להיכנס לשישייה הראשונה. החבורה של עמית שרף לא שיחקה משחק גדול בשישי נגד נס ציונה, אבל קיבלה תרומה מצוינת מניב משגב, יותם חנוכי וטאג' מקול בדרך לניצחון משמעותי, ורגע לפני המשחק הגדול באירופה נגד פרומיתאס הם יוצאים לעפולה, בתקווה שבמהלך המשחקים הקרובים יחזור לפעילות גם ג'סטין סמית' שסובל מפציעה בכתף. שון דאוסון צפוי להמשיך ולהיעדר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי