אוהדים של הפועל תל אביב תקפו אוהד הפועל חיפה באלימות קשה

אירוע מכוער על הפרקט אחרי סיום משחק הכדורסל בין הקבוצות. גודס המזועזע: "המדינה במלחמה, יש חטופים, ובזה אנחנו מתעסקים". קבוצות בליגת העל קוראות למנהלת להגיב בחריפות למקרי האלימות החוזרים במשחקי הפועל תל אביב

(גודל טקסט)

תקרית חמורה הערב (שבת) בהיכל שלמה, כשכמה אוהדים של הפועל תל אביב תקפו באלימות אוהד של הפועל חיפה אחרי משחק הכדורסל בו חיפה ניצחה 87:88. התקרית התרחשה אחרי סיום המשחק, כשרוב הקהל כבר עזב את המקום. בין אוהדים של שתי הקבוצות התפתחה תגרה והיא הסתיימה כשכמה מאלו של הפועל תל אביב רצו אחרי האוהד המותקף על הפרקט של האולם, חבטו בו ובעטו בו. שני אנשים פונו לבית החולים לקבלת טיפול והמשטרה הודיעה שתפתח בחקירה.

עוד בנושא חובבי הכדורסל זועמים: "לה פמיליה של הפועל, מול העיניים של רמי כהן!" השר בן גביר מבטיח: הגיע הזמן "לטיפול שורש" באוהדי הפועל הפועל לוקחת אחריות, עופר ינאי מבטיח: "יהיה תיקון עמוק. מיציתי את להתבייש" גם רמי כהן מודה: "אירוע מזוויע, מתנצל בפני האוהד"

בדיוק לפני שלושה שבועות התרחשה תקרית אלימה בנסיבות דומות; כרבע שעה אחרי משחק בו הפועל תל אביב אירחה את הפועל חולון, אוהדים אדומים נכנסו לפרקט, רצו עד היציע שממול ותקפו אוהדים של הקבוצה האורחת שהיו עסוקים בהורדת השלטים שלהם. תובע האיגוד העמיד את הפועל תל אביב לדין, האדומים נקנסו, ובנוסף נקבע נגדם עונש רדיוס על תנאי על עבירות דומות.

מאמן הפועל חיפה, גיא גודס, סירב לדבר על המשחק בטלוויזיה לאחר התקרית ואמר: "התקרית האלימה הזו לא יכולה לקרות בשנת 2024. אוהדים שלא רואים בעיניים נכנסים למגרש באמצע ראיון והולכים מכות, מסכנים אנשים במקום שאמור להיות הכי בטוח. המדינה שלנו במלחמה, יש חטופים, ובזה אנחנו מתעסקים, אין לי מצב רוח לדבר על הניצחון".

הפועל חיפה הגיבה: "יום שחור לכדורסל הישראלי בפרט ולספורט בכלל. לינץ' כזה לא זכור לנו במשך שנים. למזלנו זה לא הסתיים באסון, אבל כן בפגיעה קשה של אוהדי הקבוצה. שניים פונו לבית החולים, אחד עם שבר באף וחשש לזעזוע מוח. השני עם חתכים בראש ובאוזן".

קטטה אוהדי הפועל תל אביב אוהדי הפועל חולון
קטטה אוהדי הפועל תל אביב אוהדי הפועל חולון | קובי אליהו

קבוצות רבות בליגת העל קראו הערב לראשי מנהלת הליגה ואיגוד הכדורסל להגיב בצורה חריפה נגד האלימות שמתפתחת בהיכל שלמה: "מה אשמים אוהדים שהקבוצה שלהם מנצחת את הפועל תל אביב? עד מתי עצימת עיניים במקרה הזה?".

חבר הנהלת מכבי תל אביב דני פדרמן הגיב ברשתות החברתיות ואמר: "הכי חשוב שלא יבדקו תעודות זהות".

למנהלת הליגה יש את הזכות להטיל קנס על מועדונים במקרים של פגיעה בתדמית הליגה, וקבוצות בדירקטוריון כבר העבירו מסר כי דורשות מהמנהלת להשתמש בזכות זו במקרה של הפועל תל אביב.

המנהלת הגיבה: "הזדעזענו לאור התמונות שהגיעו מהיכל קבוצת שלמה הערב. מדובר באלימות קשה לכל הדעות שהתגובה עליה חייבת להיות הענישה החמורה ביותר כלפי אותם אוהדים סוררים שהורסים את השם לשאר הקהל של קבוצתם. בספורט, ובכדורסל בפרט, אין מקום לאנשים אלימים שהורסים כל חלקה טובה. אנחנו קוראים לבעלי סמכות הענישה אם משטרת ישראל, בתי המשפט או אם בית הדין של איגוד הכדורסל לנהוג באפס סבלנות לאלימות מכל סוג שהיא".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי