לוקחת אחריות: הפועל תל אביב הגיבה בחריפות לאוהדיה האלימים

האדומים מיהרו לקחת אחריות: "ברור שנכשלנו. לא נשלים עם הימצאות של התנהגות עבריינית ביציע". עופר ינאי מבטיח: "יהיה תיקון עמוק. מיציתי את להתבייש". רמי כהן: "אירוע מזוויע, מתנצל בפני האוהד"

(גודל טקסט)

בהפועל תל אביב מיהרו לפרסם הערב (שבת) תגובה לתקרית האלימה, בה אוהדים שלה תקפו אוהדים של הפועל חיפה בתום משחק הכדורסל בין הקבוצות בהיכל שלמה. האדומים לקחו אחריות ובהודעה הרשמית נכתב:

"הפועל תל אביב המומה ומזועזעת מהאירועים שהתרחשו בסיום המשחק. האירועים מהווים התנהגות פלילית ואסור שיקרו. אין לזה מקום בספורט ולא יהיה לזה מקום אצלנו. האחריות על התנהגות וביטחון הקהל במשחקי הבית היא קודם כל שלנו וברור שנכשלנו. נדאג לנקוט בכל הצעדים על מנת לוודא שאירוע כזה לא יישנה. נדאג למצות את הדין עם כל אחד ואחד שהיה מעורב בתקרית. הפועל תל אביב לא תקבל אלימות ולא תשלים עם הימצאות של התנהגות עבריינית ביציעים".

עופר ינאי, הבעלים של הקבוצה, הגיב: "החלטות יתקבלו מחר. יהיה תיקון עמוק. מיציתי את להתבייש".

בדיוק לפני שלושה שבועות התרחשה תקרית אלימה בנסיבות דומות; כרבע שעה אחרי משחק בו הפועל תל אביב אירחה את הפועל חולון, אוהדים אדומים נכנסו לפרקט, רצו עד היציע שממול ותקפו אוהדים של הקבוצה האורחת שהיו עסוקים בהורדת השלטים שלהם. תובע האיגוד העמיד את הפועל תל אביב לדין, האדומים נקנסו, ובנוסף נקבע נגדם עונש רדיוס על תנאי על עבירות דומות.

קטטה אוהדי הפועל תל אביב אוהדי הפועל חולון
קטטה אוהדי הפועל תל אביב אוהדי הפועל חולון | קובי אליהו

רמי כהן: "האירוע שהיה פה הוא מזוויע, אין לזה שום מקום ברחוב אפילו, ובטח לא במגרש ספורט. זה קרה בסמוך לאירוע דומה לזה שהיה לפני שבועיים. זה התחיל מחוץ למגרש ונכנס לתוך הפרקט. המשטרה לקחה את כל החומרים ותנסה להגיע ולמצוא את האשמים ולמצות את הדין.

"אני רוצה להתנצל בפני האוהד הצעיר של הפועל חיפה, זה נראה רע. בחור צעיר שבסך הכל בא למשחק ולא עשה שום דבר, היה במקום הלא נכון בזמן הלא נכון. זרקתי כיסא על הרצפה מעצבים, צעקתי עליהם לעוף ליציע, זה לא יכול לקרות. האירוע התחיל מחוץ למגרש ועבר לפרקט וחבל שלא הייתי יכול להציל את האוהד. לא מאמין שאני אומר בכלל מושג כמו להציל. נעשה הכל, נטפל ונסיים באיחולי החלמה לנער.

"זה משהו מאוד מערכתי. גם נגד חולון הייתה משטרה ואבטחה. אנחנו צריכים לעצור ולעשות בדק בית מהיר ולבחון איך מאבטחים את המשחק. לפני, בזמן ואחרי. לעבור על הכל. אנחנו לא יכולים להיות המאבטחים כמובן, אבל זו אחריותנו. זה פשע".

אוהדים של הפועל תל אביב תוקפים אוהד של הפועל חיפה
| צילום מסך, מתוך שידורי הטלוויזיה

מאמן הפועל חיפה, גיא גודס, סירב לדבר על המשחק בטלוויזיה לאחר התקרית ואמר: "התקרית האלימה הזו לא יכולה לקרות בשנת 2024. אוהדים שלא רואים בעיניים נכנסים למגרש באמצע ראיון והולכים מכות, מסכנים אנשים במקום שאמור להיות הכי בטוח. המדינה שלנו במלחמה, יש חטופים, ובזה אנחנו מתעסקים, אין לי מצב רוח לדבר על הניצחון".

הפועל חיפה הגיבה: "יום שחור לכדורסל הישראלי!!! במקום לחגוג את הניצחון שלנו, אנחנו עסוקים בלינץ' מכוער שביצעו אוהדי הפועל תל אביב באוהד הפועל חיפה. אוהדי הפועל תל אביב, שידועים באלימות המכוערת והבלתי פוסקת שלהם, החליטו לתקוף היום אוהדים שלנו בצורה ברוטלית ולא היינו רחוקים מסוף טראגי!

"משחקי הכדורסל בדרייב אין הפכו לזירת קרב בה אנשי הקבוצות האורחות מופקרים לגורלם בידי חוליגנים אלימים שמגיעים גם לפרקט והורסים לכולם את הענף, ואיפה האבטחה? אנחנו פונים כבר הלילה ליו"ר המנהלת בדרישה לעצור את הליגה עד למציאת פתרונות בכל הנוגע לאבטחת השחקנים, הקבוצות והאוהדים, ולמיגור מיידי של החוליגניזם שהורס את הכדורסל. את האלימות הזו חייב להפסיק מיד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי