הפועל חולון ניצחה 73:90 את הפועל חיפה ועלתה לרבע גמר הגביע

play
דרו קרופורד הפועל חולון | ברני ארדוב
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 27.3 06:32

קרופורד (14 נק') הוביל את קלעי הסגולים בדרך למפגש עם הפועל באר שבע/דימונה בשלב הבא. גם נס ציונה וקרית אתא הצטרפו ל-8 האחרונות

קבוצות: הפועל חולון
(גודל טקסט)

אחרי שמכבי תל אביב, הפועל תל אביב ומכבי רמת גן כבר הבטיחו את המקום ברבע גמר גביע המדינה, הערב (רביעי) הצטרפו העולות האחרונות עם ארבעה משחקים נוספים. הפועל חולון לא התקשתה מול הפועל חיפה ותפגוש בשלב הבא את הפועל באר שבע/דימונה שגברה על בני הרצליה. עירוני קרית אתא הביסה את הפועל אילת בדרך למפגש עם עירוני נס ציונה שחלפה על פני הפועל עפולה.

הפועל חולון – הפועל חיפה 73:90

אחרי ההדחה המכובדת מאירופה, חולוניה שבה לזירה המקומית והשיגה את הכרטיס לרבע גמר גביע המדינה, בשלב שתקווה הפעם לעבור אחרי ההדחה המוקדמת מהמפעל בשנה שעברה. הסגולים אירחו את מאמנם לשעבר, גיא גודס, ואחרי חצי ראשון צמוד יותר, ברחו ברבע השלישי והשיגו את הכרטיס למשחק מול עירוני נס ציונה בסיבוב הבא.

המארחת פתחה בריצת 0:9 דומיננטית בהובלת ניב משגב (11 נק', 7 ריב' ו-8 אס') ונתנאל ארצי (13 נק' ו-5 ריב'), אך דקארי טאקר (12 נק') ודניאל רוזנבאום (20 נק') החזירו את הקבוצה של גודס למשחק עם 13:16 לחולוניה בתום הרבע הראשון. אחרי הקאמבק של האורחת, ג'סטין סמית' (13 נק') ושון דאוסון (13 נק') פתחו בריצת 3:14 שהגדילה את ההפרש לדו ספרתי, לפני שדניאל רוזנבאום () סייע לחיפה לשוב לעניינים ועם סל על הבאזר חולון ירדה להפסקה ביתרון 37:41. דרו קרופורד (14 נק') סייע למארחת להשתלט על המשחק עם 54:65 ברבע השלישי ודהירה נוספת בדקות הסיום כבר קבעה יתרון שיא של 22, אך בסיום זה היה של חולון עם ניצחון קליל ומפגש עם נס ציונה בשמונה האחרונות של המפעל.

ג'סטין סמית' הפועל חולון
חזר לסגל. סמית' | ברני ארדוב

מהלך המשחק

רבע 1

ג'סטין סמית', קווין הרווי, נתנאל ארצי ושלשה של ניב משגב קבעו 0:9 מהיר של חולון בפתיחת המשחק. דקארי טאקר השיג את הנקודות הראשונות של האורחת לפני שדרו קרופורד דייק מחוץ לקשת והיתרון הפך לדו ספרתי. טאקר המשיך להוביל את הקלעים באדום כשעמית שמחון הצטרף אליו וההפרש ירד ל-3 בלבד עם 13:16 לחולון בתום הרבע הראשון.

רבע 2

חולון התאוששה ממחיקת היתרון המשמעותי שהגיע בשיאו ל-12, ובריצת 3:14 בפתיחת הרבע השני, ההפרש צמח לדו ספרתי פעם נוספת. שון דאוסון ודניאל רוזנבאום קלעו מהשלוש בכל צד והגנה טובה של המארחת השאירה את היתרון אצל הסגולים עם 4 דקות על השעון לסיום החצי הראשון. גור לביא המשיך את המשחק הנהדר מחוץ לקשת כשהוריד את ההפרש לחד ספרתי, טאקר המשיך עם שלשה משלו ונקודות של משגב מהקו ולביא על הבאזר קבעו 37:41 לחולון בהפסקה.

עמית שרף מאמן הפועל חולון לצד גיא גודס מאמן הפועל חיפה
יפתיע את האקסית? גודס ושרף | ברני ארדוב

רבע 3

חיפה כבר הורידה את ההפרש ל-2 בלבד, עד שריצה של חולון עם שלשה של ארצי הגדילה מחדש את היתרון של הסגולים ל-6. הרווי הוסיף קליעה מחצי מרחק, רוזנבאום המשיך לצלוף מחות לקשת והוריד את הפרש ל-3. קרופורד, ארצי וסמית' מהקו הגדילו את היתרון של חולוניה ושלשה של סי ג'יי האריס הגדיל אותו לדו ספרתי פעם נוספת במשחק. מהלך נהדר של קרופורד עם לייאפ קל סיים את הרבע השלישי עם 54:65 למארחת.

רבע 4

שלשה של שון דאוסון בפתיחת הרבע האחרון קבעה יתרון שיא של 15, אך 4 נקודות מהירות של רוזנבאום ולביא צמצמו את ההפרש, לפני שסל מחוץ לקשת של משגב הרים את הקהל הסגול על רגליו. סמית', האריס ושחר עמיר המשיכו לשמור על היתרון הדו ספרתי לאורך הרבע וההפרש המשיך לצמוח כשארצי עם שלשה והאריס קבעו יתרון 22. האורחת ניסתה לחזור בדקות הסיום, אבל חולון סיימה עם 73:90 בדרך למפגש עם נס ציונה ברבע הגמר.

דרו קרופורד הפועל חולון
שישה שחקנים קלעו בספרות כפולות בחולון. קרופורד | ברני ארדוב

בני הרצליה – הפועל באר שבע/דימונה 94:90

מחזיקת הגביע מלפני שנתיים לא שרדה מותחן מול נועלת הטבלה שרשמה ניצחון שני ברציפות בכל המסגרות והשיגה את הכרטיס לרבע הגמר. דקות הסיום היום מותחות במיוחד בהרצליה, אך נקודות מהקו של חואקין שוכמן ומייק לואיס העניקו לאורחת מהדרום את המקום בשמונה האחרונות.

בלטו בהרצליה: פרדריק בורדיון (5 ריב') 23, מייקל מקגורל (6 אס') 19.

בלטו בבאר שבע/דימונה: מייק לואיס (6 אס') 25, ג'קינן גאנט (13 ריב') ואיגור קולשוב 18 כ"א.

שחקן הפועל באר שבע מייק לואיס
שרדו מותחן. לואיס | מאור אלקסלסי

עירוני קרית אתא – הפועל אילת 61:80

המארחת לא התקשתה מול הקבוצה הדרומית בדרך למפגש עם באר שבע/דימונה בשלב רבע הגמר. אמין סטיבנס עם 17 נקודות ו-6 ריבאונדים הוביל את קלעי קרית אתא שהובילו מהפתיחה לאורך כל שלבי המשחק, אלייז'ה סטיוארט עם 26 נקודות בצד של אילת לא הצליח לסייע לקבוצתו שהובסה וסיימה את דרכה כבר בשמינית הגמר.

אמין סטיבנס, עירוני קרית אתא
אמין סטיבנס, עירוני קרית אתא | דני מרון

עירוני נס ציונה – הפועל עפולה 79:88

אחרי מחצית ראשונה צמודה במיוחד, הכתומים הצליחו לברוח ברבע השלישי במיוחד בזכות ג'רום מיינסי שתרם 18 נקודות ואיתי שגב שהוסיף 16 משלו וקטף 13 ריבאונדים, בדרך לניצחון חשוב בשניות הסיום והכרטיס לסיבוב הבא, מול יריבה קשה יותר בדמותה של הפועל חולון. מרסלוס ארלנגטון הוביל את קלעי עפולה עם 15 נקודות שלא הספיקו לקבוצה הצפונית.

ג'רום מיינסי עירוני נס ציונה
"זה מקום שהוא ללא ספק בית עבורי". מיינסי | לירון מולדובן

משחקי שלב רבע גמר גביע המדינה

מכבי תל אביב – מכבי עירוני רמת גן הפועל באר שבע/דימונה – עירוני קרית אתא עירוני נס ציונה – הפועל חולון הפועל ירושלים – הפועל תל אביב

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי