מכבי תל אביב בטוחה שהפציעה של דיברתולומאו לא חמורה כבעבר

הצהובים מעריכים שהקפטן לא נפגע בחומרה כמו לפני ארבע עונות, כשנעדר לחצי שנה. קטש "יכול להבין את השחקנים", אך "לא מצדיק" את הרבע השלישי הרע

(גודל טקסט)

במכבי תל אביב מקווים שאין פציעה חמורה לג'ון דיברתולומאו, שנפגע הערב (שלישי) בכתפו אחרי היתקלות עם איתי שגב במשחק הניצחון של הצהובים על עירוני נס ציונה ביד אליהו. הקפטן שייבדק לפני היציאה לבלגרד מחר, סבל בעונת 2019/20 מפציעה בשרירי הכתף שהשביתה אותו מפעילות למשך כחצי שנה, אבל במועדון בטוחים שהפציעה הנוכחית אינה חמורה כמו הפציעה ההיא. יחד עם זאת, דיברתולומאו עשוי לנוח במשחקים הקרובים לפני פלייאין היורוליג.

באשר לניצחון הערב, ה-15 ברציפות של קבוצתו בליגה, עודד קטש אמר במסיבת העיתונאים: "היו לנו הרבה עליות וירידות תוך כדי המשחק, גם בדרך שבה שיחקנו וגם באנרגיות. זה לא פשוט בלוח זמנים כזה, אנחנו מנסים לשמור על דריכות, המשחקים בליגה מאוד חשובים לנו, אנחנו רוצים לשמור על המקום הראשון שיעניק לנו את הביתיות בפלייאוף. צריך לתת קרדיט לנס ציונה. התקפית, ברבע השלישי אלה היו אולי הדקות הכי גרועות שלנו השנה. זה גם השפיע על הדרך שבה שמרנו".

מאמן מכבי תל אביב המשיך: "אני יכול להבין את השחקנים. היינו קצת בהרכבים שונים, אבל זה לא מצדיק את הדרך שבה התחלנו את הרבע השלישי. אני מקווה שהפציעה של ג'ון לא חמורה מדי, שנוכל לקבל אותו מהר. אמרתי גם לשחקנים שאני סומך על ההבנה שלהם איזה משחק הוא הכי חשוב שהולך לקרות לנו, אבל עד יום שלישי אנחנו צריכים להמשיך לשחק בדרך הנכונה, ולא עשינו את זה בהרבה מאוד דקות".

קטש הוסיף בהתייחסות לפלייאין שבו תפגוש קבוצתו את וירטוס בולוניה או באסקוניה: "תמיד בסיטואציות כאלה, המשחקים לפני, הפוקוס נמצא שם. אנחנו דרוכים ורוצים להשלים את המשימה ולהיות בפלייאוף היורוליג, השחקנים יודעים את זה. חשוב לנו להמשיך לשחק נכון, כי בשבעת השבועות האחרונים כן הרמנו את רמת המשחק שלנו, התקפית והגנתית. היום אי אפשר ללמוד יותר מדי דברים מהמשחק בגלל ההרכבים ובגלל הסיטואציה".

שחקני מכבי תל אביב רפי מנקו, תמיר בלאט, ג'ון דיברתולומיאו, רומן סורקין, חסיאל ריברו
חמישיית המחליפים עשתה את ההבדל במחצית השנייה. מנקו, דיברתולומיאו, בלאט, ריברו וסורקין | דני מרון

מאמן נס ציונה אלעד חסין הגיב להפסד: "התחלנו את המשחק קצת לא מרוכזים, אמרתי לחבר'ה במהלך פסקי הזמן שאנחנו צריכים לעשות את השינוי, הרגשנו שאנחנו יכולים לנצח את המשחק. מכבי נמצאת בכושר מטורף, הרבה זמן לא ראיתי קבוצה בכושר כזה. כדורסל משחקים 40 דקות והיה חסר לנו הגרוש ללירה, הובלנו כבר בשמונה הפרש. לפעמים גם ריבאונד אחד פשוט יכול להיות ההבדל. אמרתי לשחקנים בסוף המשחק שזו הדרך, גם מול באר שבע שיחקנו מצוין 20 דקות, אני מקווה שניקח את המשחק הזה ונלמד ממנו איך להיות מרוכזים 40 דקות, כי כשזה יקרה אנחנו נוכל לנצח הרבה קבוצות ואני רוצה לקחת את זה לשם. חד משמעית אני מרגיש תחושת החמצה, באמת שזה נפל על דברים ממש קטנים".

ראלי אולקינס שבלט עם 19 נקודות הוסיף: "זה היה משחק קשה. היה למכבי רבע ראשון טוב, ואז ברבע השני הייתה לנו שיחת מוטיבציה טובה, נלחמנו ושיחקנו טוב יותר. היינו מרחק של שני פוזשנים מלנצח. אנחנו גאים במשחק שלנו הערב וגם במאמץ וברוח שלנו. אם היינו משחקים כל המשחק כמו ששיחקנו ברבע השלישי, אז דברים יכלו להראות אחרת, אבל במשחק כדורסל יש עליות וירידות, יש מומנטומים שונים. אני חושב שהגנתית שיחקנו טוב ברבע השלישי, וגם התקפית, הפעלנו לחץ כדי לעצור אותם ועשינו את זה, אבל להם היה את הקהל הביתי שלהם וברגע שהם עשו את הריצה שלהם אז גם הקהל התחיל להתעורר, אז היו חסרים לנו דברים קטנים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי