הפועל תל אביב חזרה למקום השני, בני הרצליה מחוץ לבית העליון

הקבוצה מהשרון לא ניצלה את ניצחונה של באר שבע על קרית אתא, ונכנעה 82:80 אחרי הופעה נהדרת של גינת (23 נקודות). אילת הפתיעה את חולון

(גודל טקסט)

שלושת המשחקים האחרונים של העונה הסדירה בליגת העל נערכים הערב (רביעי), כשבמוקד מאבק הכניסה לפלייאוף העליון בין עירוני קרית אתא, הממוקמת שישית בטבלה, לבני הרצליה השביעית.

בני הרצליה – הפועל תל אביב 82:80

הפועל באר שבע עשתה עבורה את העבודה כשניצחה את עירוני קרית אתא, אבל בני הרצליה לא הצליחה לנצל זאת על מנת להיכנס לבית העליון ולהבטיח כבר בסיום העונה הסדירה את מקומה בפלייאוף, אלא ספגה הפסד שישי ברציפות וראתה את הפועל תל אביב חוזרת למקום השני על חשבונה של מכבי רמת גן. הקבוצה של דן שמיר מחקה פיגור שהגיע בשיאו ל-10 נקודות ברבע השלישי, והובילה בהפרש של ארבע פחות מחמש דקות לסיום, אבל נכנעה להופעה נהדרת של תומר גינת והחטאות של אדריאן בנקס ומייק מקגורל במהלך האחרון שלחו אותה להיאבק על הכרטיס לרבע הגמר דרך הבית התחתון.

קלעו לבני הרצליה: אדריאן בנקס 20, טיילר סטון 17 (7 ריבאונדים), פרדי בורדיון 12 (7 ריבאונדים), ברייסון וויליאמס 8, ווילי וורקמן 7, איתן בורג ורג'י לינץ' 6 כל אחד, מייק מקגורל 4.

קלעו להפועל תל אביב: תומר גינת 23 (7/7 מהקו), בראיין אנגולה 16, קסבייר מנפורד 13, דאסטי האנאס 10, אייזיאה מיילס (100% מקו העונשין, כל הנקודות משם) וקייל אלכסנדר (12 ריבאונדים, 2 חסימות) 7 כל אחד, עידן זלמנסון 4, בר טימור 2 (7 ריבאונדים).

טיילר סטון, בני הרצליה
טיילר סטון, בני הרצליה | דני מרון

מהלך המשחק

רבע 1:

אנגולה ובנקס קלעו בהתקפה הראשונה של כל קבוצה, הקולומביאני שהתחיל טוב קבע 2:5 בשלשה, וורקמן ובנקס הפכו. קליעת עונשין של גינת וסל של סטון המשיכו את הנדנדה, האחרון צלף מחוץ לקשת והעלה ל-7:11. מנפורד עלה על הלוח, גם מקגורל מנגד, ואחרי סל של אנגולה הגיעה עוד שלשה של סטון בדרך ליתרון 5 הרצלייני. מנפורד צימק במהלך של 3 נקודות, גינת השווה מהקו וסטון קלע משם רק אחת משתיים. זלמנסון קלע, לינץ' שמר על היתרון אצל המארחת שירדה להפסקה בין הרבעים ב-18:19.

רבע 2:

טימור דייק פעמיים מהקו, בנקס החזיר מחצי מרחק וברייסון וויליאמס הגדיל ל-20:23, קליעות עונשין היו נקודות הבכורה של מיילס באדום. בורדיון פגע מרחוק, האנאס צימק וזלמנסון איזן מהקו. בנקס קלע בחדירה נאה, מיילס השיב בנקודות עונשין נוספות ומקגורל השאיר את בני הרצליה ביתרון – 28:30. האנאס הפך עם מהלך של סל ועבירה, ואחרי סל של וורקמן הגארד האדום הוסיף שלשה, אבל בורדיון ענה עם אחת משלו. גינת ניצל אסיסט של האנאס בדרך ל-35:36, בורדיון קלע פעמיים עונשין לפני סל נוסף של גינת, בורג צלף שלשה אבל מנפורד השווה ואלכסנדר החזיר את היתרון לאדומים מהקו. בורג רשם עוד נקודה, גינת המשיך במומנטום האישי והקבוצתי עם סל גדול תוך סחיטת עבירה ודייק בזריקת הבונוס. מנפורד קלע במתפרצת ובנקס סגר את המחצית בנקודות מהקו שהורידו ל-47:43.

בריאן אנגולה הפועל תל אביב
משחק צמרת בקונכיה. אנגולה | לירון מולדובן

רבע 3:

אנגולה הטביע, וויליאמס קיזז בחזרה וגם לסל של גינת הסנטר האמריקאי השיב, אבל פורוורד האדומים המטיר שלשה שעשתה 47:54. סטון צימק מהקו, אלכסנדר שמר על הפער ואנגולה ירד ישירות לחדר ההלבשה אחרי פציעה בשפה. סטון הוסיף עוד נקודה לפני שגינת דייק בקליעות עונשין, בנקס הוריד ל-58:51 אבל גינת הלוהט צלף שוב מרחוק. סטון רשם עוד שתיים מהקו, מנפורד ובנקס החליפו סלים, האנאס קלע נקודה עשירית ובורג שהלך לקו קבע 65:57 בתום 30 דקות.

רבע 4:

לינץ' עם נקודות נדירות הקטין למינוס שש, בורדיון העיר את הרצליה עם מהלך של שלשה ועבירה – רק 65:63 לאדומים. לינץ' השלים ריצת 0:10 והשווה, בנקס הפך בקליעות עונשין אחרי נקודה של אנגולה שטופל וחזר. סטון הגדיל ל-66:68, אנגולה החזיר להפועל את היתרון במהלך של סל ועבירה שכולו נחישות. בנקס הלוהט פגע מחצי מרחק, ואז הוסיף שלשה שהעלתה לפלוס ארבע את הרצליה. אלכסנדר קיזז מיד במהלך של שלוש נקודות. גם וויליאמס קלע מהקו, אבל מיילס סחט עבירה לשלוש זריקות ופגע בכולן, מנפורד הטביע וגינת הוסיף סל חשוב שקבע 75:79 כדקה וחצי לסיום. סטון צימק אחרי פסק זמן, אנגולה הגיב בקליעות עונשין ו-וורקמן יכול היה להשוות אחרי שקלע סל ולאחר מכן ניגש לקו, אבל החטיא את הזריקה הראשונה. אנגולה פספס גם הוא אחת מתוך שתיים, בנקס החטיא וגם מקגורל לא מצא את הרשת בזריקה לשלוש על הבאזר – 80:82 להפועל תל אביב בסיום.

בן שרף, שחקן עירוני קרית אתא
קרית אתא בצמרת. בן שרף | מאור אלקסלסי

הפועל באר שבע – עירוני קרית אתא 78:98

צפוף בתחתית: החבורה מבירת הנגב נצמדה להפועל גליל עליון אחרי שקטעה רצף של שלושה הפסדים ורשמה את ניצחונה השני בלבד ב-10 המשחקים האחרונים בליגה. עד הרבע האחרון זה היה צמוד, אלא שאז הוביל גרנט שרפילד ריצה באר-שבעית עם רצף אישי של 7 נקודות, וגם כריס בנקסטון הצטיין בדקות המומנטום בפרט ובמשחק בכלל, שהיה הראשון שלו אחרי שחזר לקבוצה מהשאלה לאריס סלוניקי.

קלעו להפועל באר שבע: כריס בקנסטון 23 (10/13 ל-2, 11 ריבאונדים, 3 חטיפות), מייק לואיס 19 (5/10 ל-3, 6 ריבאונדים), גרנט שרפילד 18 (8 אסיסטים), ג'קינן גאנט 16 (3/4 ל-3, 6 ריבאונדים, 5 חסימות), חואקין שוכמן 15, איגור קולשוב 5, נטע סגל 2.

קלעו לעירוני קרית אתא: אקיה פרואיט 21 (7/10 ל-2, 11 ריבאונדים), אמין סטיבנס 17 (6 ריבאונדים), בן שרף (3 חטיפות) ורז אדם 11 כל אחד, ג'יימס בייטמון 9, גיא פלטין 4, יריב עמירם וג'יי ג'יי קפלן 2 כל אחד, תומר פורת 1.

הפועל אילת – הפועל חולון 62:75

אחרי שישה הפסדים בשבעת המשחקים הקודמים, אילת התאוששה על חשבון הסגולים ונותרה במרחק של משחק אחד מעל גליל עליון ובאר שבע, יריבותיה לתחתית, לקראת משחקי הבית העליון. הקבוצה הכי דרומית בליגה, שסיימה את העונה הסדירה במקום ה-11, הובילה על חולון כמעט לכל אורך הדרך והנחילה לה הפסד רביעי בחמישה משחקים.

קלעו להפועל אילת: ג'וואן ג'ונסון 18 (9 ריבאונדים, 2 חסימות), דיישון בוקר 17 (3/5 ל-3, אסיסטים), אלייז'ה סטיוארט 16, סקאר אנום 15 (3/6 ל-3, 7 ריבאונדים), עמית זיס 5, אור אשכנזי 4.

קלעו להפועל חולון: האנס ואנוויין, טאג'יר מקול וסי ג'יי האריס 10 כל אחד, נתנאל ארצי 9, ניב משגב 8, יותם חנוכי 6 (6 ריבאונדים) שחר עמיר 5, קווין הרווי 2 ושון דאוסון 2 כל אחד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי