עמוס פרישמן נבחר ליו"ר איגוד הכדורסל: "באתי בשביל לעבוד"

play
יו"ר הוועדה המקצועית עמוס פרישמן | יוסי ציפקיס
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 2.5 05:33

שחקן העבר שעד לפני עשור היה סגן מנהל האגף המקצועי, כיהן כיו"ר הוועדה המקצועית וכיום משמש כמנכ"ל החברה לקידום הספורט בגבעתיים, יחליף את עמירם הלוי שעוזב בתום 10 שנים. גל מקל חלק מההנהלה החדשה שנבחרה

(גודל טקסט)

היום (חמישי) התקיימו הבחירות להנהלת איגוד הכדורסל ובסיומן התקיימו האסיפה הכלכלית וישיבת הנהלה ראשונה, שבחרה פה אחד את עמוס פרישמן ליו"ר האיגוד החדש, במקומו של עמירם הלוי, שמסיים כהונה בת עשור ואת עו"ד שמעון מזרחי למ"מ בכיר ליו"ר.

פרישמן (59), שיחק בליגת העל במשך 15 עונות, בקבוצות הפועל ת"א, איתה זכה בשני גביעי המדינה, הפועל חולון, הפועל גבעתיים ומכבי ר"ג, הוא מדורג במקום ה-69 בין קלעי הליגה בכל הזמנים עם 3101 נקודות. פרישמן שיחק בכל הנבחרות הצעירות של ישראל, היה סגן מלך הסלים של אליפות אירופה לקדטים (מלך הסלים היה דראז'ן פטרוביץ' המנוח) ולבש את המדים הלאומיים 46 פעמים. עד לפני כעשור, עבד באיגוד כסגן מנהל האגף המקצועי וכיום משמש כמנכ"ל החברה לקידום הספורט בגבעתיים. בשנים האחרונות שימש פרישמן כיו"ר הועדה המקצועית באיגוד.

עמוס פרישמן שחקן כדורסל לשעבר הפועל תל אביב
היו"ר החדש. עמוס פרישמן | מגד גוזני

עם היבחרו אמר פרישמן: "אני מבקש להודות לעמירם הלוי על תרומתו כיו"ר האיגוד בשנים האחרונות, למרכז הפועל ומכבי על התמיכה בי ובכל חברי ההנהלה. באתי לתפקיד החשוב הזה בשביל לעבוד, כדי לקדם את איגוד הכדורסל ולהתאים את עבודת האיגוד למציאות ענף הכדורסל בארץ ובאירופה. אני רוצה למצוא דרכים לקדם גם כדורסל נשים ואת הענף במגזרים השונים. לא באתי לעשות את זה לבד אלא עם כל עובדי האיגוד וחברי ההנהלה הנבחרת".

יחד עם פרישמן נבחרת הנהלה חדשה וזו הרשימה המלאה: שמעון מזרחי, איריס וקנין, אורה גלזר, נטע אבוגוב, אילן בק, מנחם וידהורן, גלית מוסאי, רועי שרוני, אלדד אקוניס, סיגל אולפינר, יניב מזרחי, ערן טסל, קרין אגסי סלוניקי, כנרת צדף, נאור גלילי, זאהי ברנסי, רון סקיטל, טאלי קריאף, אלי רבי, גל מקל, אורי אשכנזי, יובל רוסמן, ירון אביב, ניסים רון, תומר ברזילי, אסנת אלרואי, ניסים אטרקצ'י, יוסי מלכה.

גל מקל, הפועל ירושלים
"רוצים ליצור מועדון ברמה בינלאומית". מקל | דני מרון

מנכ"לית מרכז הפועל, כנרת צרף בירכה: "ברכות לעמוס פרישמן, נציג הפועל על היבחרו ליו"ר איגוד הכדורסל. ענף הכדורסל הוא אחד מהענפים החשובים, החזקים והמצליחים ביותר בספורט הישראלי ולתפקיד חשוב כזה ראוי מינוי משמעותי כמו עמוס. לפניו קדנציה רוויה באתגרים בהם: קידום כדורסל הנשים, קידום הליגה הלאומית, מניעת האלימות במגרשים, התאמת האיגוד לעולם הדיגיטלי ועוד. אין לי ספק שעמוס הוא האיש הנכון בזמן הנכון, שיחזק את הכדורסל הישראלי, ידחף אותו קדימה ויביא בו תוצאות. עמוס – אני מאמינה בך. מרכז הפועל מאחורייך".

נאור גלילי, מנכ"ל מכבי ישראל, וחבר הנהלת איגוד הכדורסל מסר: "כחלק מאג'נדה שמכבי ואני מובילים בספורט הישראלי, לנסות ולהטמיע כמה שיותר ספורטאי עבר, בעלי יכולות ניהול מוכחות באיגודים – אנחנו שמחים להיות גורם מוביל בתמיכה ובבחירה בעמוס פרישמן ליו"ר איגוד הכדורסל. עמוס היה שחקן ומנהיג על המגרש, ובשנים האחרונות היה שותף בכיר לניהול האיגוד – כחבר הנהלה וכיו"ר הוועדה המקצועית. מבחינתנו, אחד הדברים החשובים – זה מינהל תקין, לפני כל הצלחה. אנו בטוחים שעמוס פרישמן יוביל את האיגוד להצלחה ביד רמה. בהזדמנות זו, אנו רוצים לברך את שמעון מזרחי על המשך כהונתו כסגן וממלא מקום בכיר – תפקיד שהוא ממלא ומוביל במשך עשרות שנים. אנו רוצים להודות לעמירם הלוי, יו"ר איגוד הכדורסל היוצא, על תרומתו רבת השנים לאיגוד, הן כחבר הנהלה והן כיושב ראש בשתי הקדנציות האחרונות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי