מזרחי: "מוקפים בטרור חיצוני, לא צריכים טרור מבית"

play
יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי עם ג'ו תומאסון | ברני ארדוב
צפו: החמצה מזעזעת לאמבפה, הבלם האוסטרי סידר לצרפת 0:1 קטן-גדול 02:18

יו"ר מכבי תל אביב התראיין ל-103fm אחרי האליפות ואירועי האלימות אמש בהיכל מנורה מבטחים: "רק בנס אנשים לא הובלו לבתי חולים"

(גודל טקסט)

יו"ר מכבי תל אביב בכדורסל שמעון מזרחי הגיע היום (שלישי) לריאיון בתוכנית הספורט של 103fm, והתייחס לסדרת הגמר מול הפועל תל אביב ולאירועים האלימים שהתרחשו במהלכה.

"חלק מהרשת נדלק ונפלו גיצים על היושבים למטה", אמר מזרחי, "אף אחד לא לקח סמכות לידיים על מה שקרה בחמישי (במשחק מספר 2 בהיכל קבוצת שלמה) והחליט שהמשחק לא מתקיים. אנחנו הגענו ל'דרייב אין' ב־19:15, השחקנים התלבשו, עלו לחימום ואז אמרו להם: 'המשחק נדחה ברבע שעה'. אחר כך דחו שוב ברבע שעה, עלינו למגרש, ואז האבוקות. יצאנו לחדר ההלבשה ל-25 דקות, חזרנו, הייתה השעה 22:05, איזה ערך ספורטיבי יש לזה?", תהה, "אתמול רק בנס אנשים לא הובלו לטיפול בבתי חולים".

"זו הייתה טעות חמורה לעלות לשחק. אני חושב שלא היה לזה שום ערך ספורטיבי, זה בדיוק כמו שקרה במשחק השני בעונה שעברה. איזה ערך ספורטיבי יש? בא בן אדם לחימום, חוזר לחדר הלבשה, חוזר למגרש, ואז מורידים אותו ל־25 דקות. מה שאני מציע זה מה שאנחנו מציעים כבר שנתיים, הקימו במנהלת ועדה שיש לה סמכויות, צריך לתת לה דיריקטיביות ברורות, שבמשחקים שרואים בהם רגישות רבה, לקבוע שהקבוצה המארחת מכניסה רק את הקהל שלה בלי קהל של האורחת. ככה יימנעו כל החיכוכים וכל הסיכונים וכמו שנאמר, סיכוני נפשות כמו אתמול".

עוד אמר: "במשחק אתמול היו 260 שוטרים. הם לא מצליחים לגלות את האבוקות שמוחבאות בבגדים התחתונים או בכל מיני מחבואים בתוך החנויות שבהיכל או בשירותים או איפה שלא יהיה. הדברים הם בלתי נמנעים וכמה שוטרים שתשים והמגנומטרים, שום דבר לא עוזר. לא צריך להמתין ולחכות שחס ושלום יקרה אסון בנפש כדי למנוע את כל הדברים האלה. פרט לזה שיש כאן פרס לטרור. אנחנו מוקפים בטרור חיצוני, אנחנו לא צריכים טרור מבית".

שמעון מזרחי עם בונזי קולסון בדיקסי
חגג עוד אליפות. שמעון מזרחי | אתר רשמי, מכבי תל אביב אינסטגרם רשמי

"הקבוצה שהתגבשה העונה לאחר העונה שעברה הייתה מדהימה", התייחס היו"ר של האלופה לעונה הבאה, "היינו מרחק נגיעה מהפיינל פור, גם בעונה שעברה וגם בעונה הזו. היה מרקם אנושי יוצא מן הכלל וברור שאנחנו נמצאים היום במצב בלתי אפשרי של חוסר ודאות. אני לא יכול להבטיח לשחקנים, שהם כולם בעלי משפחות, כולל ילדים ונשים, מה יקרה בעונה הבאה. המלחמה תסתיים? קבוצות תגענה ארצה? למרות שעם כולם היינו מספיק חכמים ונבונים והחתמנו את השחקנים האלה לעוד עונה לפחות, לכן יש לנו בעיה לא פשוטה, בולדווין לא ימשיך, אבל אני בטוח שחלק מסוים מהשחקנים ימשיך. כמו שידענו לבנות קבוצה לפני שנתיים, אני מקווה, דרך כל הקשיים, לבנות קבוצה מאוד טובה לעונות הבאות".

"אנשים לא יודעים שתל אביב נמצאת 100 ק"מ מעזה והחיים בתל אביב, למרבה הפלא, זורמים כרגיל. הם לא יודעים ולא מסתכלים במפה. הם שומעים 'ישראל', וזה מעורר בהם או במשפחות שלהם חששות רבים".

הצהובים חגגו את האליפות ה-56 במועדון במסעדת דיקסי, ומזרחי נשא דברים בפני הקבוצה: "אחרי 55 שנים, ראיתי הרבה שחקנים והרבה קבוצות. בשתי העונות האחרונות, הייתה קבוצה אחת, עם אופי לא ייאמן. ואנחנו יכולים להיות גאים שיש לנו שחקנים כמוכם, עם לב גדול והבנה של מה זו מכבי ומהי המסורת המכבית. זו הזדמנות עבורי להודות לכם על הכל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי