כולל טורניר בישראל: השת"פ בין הפועל ת"א לווילרבאן

play
טוני פארקר, בעלי וילרבאן וכדורסלן עבר | ניב אהרונסון
טוני פארקר, בעלי וילרבאן וכדורסלן עבר

בעלי הקבוצות, עופר ינאי וטוני פארקר, הודיעו על כך במסיבת עיתונאים במסגרת ביקור של הצרפתי בארץ. "לא פחדתי להגיע, אמרו לי שת"א בטוחה", אמר כדורסלן העבר. "הכדורסל הישראלי צומח, לא רואה סיבה שלא יהיו שתי קבוצות ביורוליג. מקווה שנועם יעקב ייבחר בדראפט"

(גודל טקסט)

הפועל תל אביב קיימה היום (חמישי) מסיבת עיתונאים מפתיעה, בהשתתפותם של הבעלים עופר ינאי וכדורסלן העבר האגדי טוני פארקר, כיום הבעלים של וילרבאן הצרפתית, אשר ממנה הגיע לאדומים נועם יעקב הקיץ הזה, באמצעות סוכנו מתן סימנטוב. השניים הודיעו שכחלק משיתוף פעולה בין המועדונים, במסגרת ההכנות לעונה הבאה ייערך בישראל טורניר בו ישחקו שתי הקבוצות, יחד עם הפועל ירושלים וריטאס וילנה הליטאית.

"אולי נשחק בתל אביב, אולי בירושלים. צריך עוד לראות. אגב, אין לזה קשר לאיפה הפועל תל אביב תארח בעונה הבאה, זו שאלה אחרת. נחליט בעוד כמה שבועות", סיפר ינאי, שמקווה כי אירוח של שתי קבוצות זרות בישראל יוכיח לראשי היורוקאפ כי אפשר לשחק בארץ למרות המצב הביטחוני. " "זה יעזור מאוד. טוני יכול להגיד, כשהוא הגיע לכאן וראה שהכל בטוח ורגוע הוא הופתע. כשאתה באירופה וצופה מהצד זה נראה כאילו הכל בלאגן, אבל זה לא המצב".

"אני נרגש להיות כאן, זו הפעם הראשונה שלי בישראל ויש לי כאן הרבה חברים, היו יומיים נהדרים. אני נרגש להביא את הקבוצה שלנו הנה", אמר פארקר. "אני יודע שעופר בעל תשוקה גדולה לכדורסל, זה מה שאני אוהב בו. פגשתי אותו לראשונה דרך מתן, אותו אני מכיר כמה שנים דרך שחקנים ששיחקו אצלנו בווילרבאן. לאורך השנים בנינו מערכת יחסים נהדרת. זכיתי לפגוש את עופר כמה פעמים בליון, כשראיתי מה הוא רוצה לבנות כאן בהפועל תל אביב, רציתי לתמוך בזה".

האם פחד להגיע לישראל בזמן מלחמה: "לא, בכלל לא. אני סומך על החברים שלי והם אמרו לי שתל אביב מאוד בטוחה. הכדורסל מתפתח כאן, הייתה לי הזדמנות לשחק מול עומרי כספי והרבה פעמים גם נגד נבחרת ישראל. כשמתן התקשר אליי בפעם הראשונה לגבי נועם יעקב, התרשמתי מאוד מהכישרון שלו ולכן החלטתי לעבוד איתו ולנסות להביא אותו ל-NBA. אני בטוח שתהיה לו עונה גדולה בהפועל והוא ימשיך להתפתח בכיוון הנכון, יצבור דקות ובתקווה גם ייבחר בדראפט הבא".

"לא אדבר על אנטישמיות", הדגיש הצרפתי."אני בעולם הספורט ולא בפוליטיקה. אני בעד שלום, אני אוהב את כולם ואוהב ספורט וכדורסל".

טוני פארקר, בעלי וילרבאן וכדורסלן עבר
ביקור מפתיע. טוני פארקר | ניב אהרונסון

מה וילרבאן יכולה להרוויח משיתוף הפעולה עם הפועל תל אביב: "אני תמיד מחפש כישרונות שישפרו את האקדמיה שלנו, שהיא תהיה תחרותית. נועם היה כזה עבורנו, גם בקבוצה הבוגרת. אני אוהב לראות את האקדמיה כמקום לשחקנים מכל העולם, אני אוהב לנסוע ולטייל, ולראות תרבויות שונות. זה יכול להיות טוב לילד לגדול ליד נערים מתרבות שונה. רוב השחקנים באקדמיה לא יהפכו למקצוענים, אני רוצה לדאוג גם להם, שיוכלו למצוא עבודה ולחיות חיים טובים. בסופו של יום אני רק רוצה לתת בחזרה למדינה שלי ולכדורסל הצרפתי, וגם לילדים מישראל או כל מקום בעולם".

מה הוא צופה ליעקב בעתיד: "אני מצפה מנועם להמשיך להשתפר, להתאים לקבוצה ולהרוויח דקות משחק. לנועם יש מזל שיש לו סוכן שאכפת לו מאוד. המטרה האולטימטיבית מבחינתו היא להגיע ל-NBA".

פארקר המשיך: "כל מה שלמדתי בימיי בסן אנטוניו ובנבחרת צרפת עזר לי היום כנשיא של קבוצת יורוליג. חשוב לדעת את ההבדל בין המשחק באירופה ל-NBA. כדורסל מתפתח מאוד מהר, הוא מאוד שונה היום ממה שהיה בתקופתי. אני כן לוקח דברים מהתקופה שלי ומנסה להתאים אותם להיום".

האם ריאלי שיהיו שתי קבוצות ישראליות ביורוליג: "לא ראה סיבה שלא יקרה. אנחנו רוצים לצמוח ביורוליג ודיברנו על להגדיל את הליגה בשנים הקרובות. כשיש לך בעלים כמו עופר שרוצה להשקיע בכורסל, זה יכול רק לעזור לכדורסל האירופי. לכן אני תומך בו ולכן אני כאן. בכדורגל יש הרבה ערים עם שתי קבוצות".

בעלי הפועל תל אביב עופר ינאי עם טוני פארקר, בעלי וילרבאן וכדורסלן עבר
| ניב אהרונסון
עופר ינאי, נועם יעקב, טוני פארקר
גם נועם יעקב הגיע | ניב אהרונסון

ינאי התייחס לאפשרות שהטורניר יבוטל בגלל מלחמה: "האירוע לא הולך להתבטל בגלל הקבוצות. עבורנו זו ההחלטה שלקחנו, לכן זה לא משהו שאנחנו הולכים לבטל, אלא זה יגיע מלמעלה. אחד הדברים שעזר לי להתחבר לטוני הוא שאנחנו הבעלים הצעירים של קבוצות כדורסל. כשאתה בא מפרספקטיבה עסקית זה צורת חשיבה שונה. טוני דוגמא מצוינת לשחקן שסיים עם הכדורסל ועבר לעסקים. העובדה שאנחנו פה כדי לתח גם את הצד העסקי של הכדורסל, זה משהו שחסר בכדורסל האירופי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי