ה-NBA התרחק, חשבון הבנק רופד: סורקין נפרד מארה"ב

play
רומן סורקין במדי גולדן סטייט ווריירס | אתר רשמי, מתוך אינסטגרם
"מילסון לוקח ללב את שריקות הבוז, אני לא יודע איך זה ייפתר" 41:17

מצטיין העונה בליגת העל קיווה להגשים חלום ולהשיג חוזה בליגה הטובה בעולם, אך מסכם הופעה פושרת בארה"ב. הנחמה: בישראל מחכה לו חוזה עתק

(גודל טקסט)

רומן סורקין התחיל את הקיץ עם שאיפות להשיג חוזה ב-NBA, אבל סיים אותו הלילה (בין ראשון לשני) כשהוא די רחוק מכך. גולדן סטייט הפסידה 102:99 בחצי גמר ליגת הקיץ בלאס וגאס במשחק בו סורקין לא שותף, ובכך למעשה סיים קיץ ארוך בארצות הברית, שהחל עם סדרה של אימונים אישיים במספר קבוצות, ונמשך עם הזדמנות שקיבל מהווריירס לקחת חלק בליגות הקיץ בווגאס וקליפורניה.

על פניו, אחרי הופעה פושרת בליגות הקיץ, נראה שחלום ה-NBA של סורקין התרחק. בשבעה משחקים בשתי ליגות הקיץ, סורקין העמיד ממוצעים צנועים של 7 נקודות, 6.4 ריבאונדים ו-1.4 אסיסטים.

מדובר במספרים סבירים על פניו, אבל בהקשר הרחב יותר, עם 40% בלבד מהשדה ובעיקר עם 8% מחוץ לקשת (1 מ-12 לאורך הקיץ) – כמי שמיועד לשחק בעמדה 4, ובגיל מתקדם יחסית (27) לשחקנים איתם התמודד, ספק עד כמה הרושם שהותיר סורקין בארצות הברית יקנה לו הזדמנות עתידית בליגה הטובה בעולם.

רומן סורקין במדי גולדן סטייט
הווריירס ויתרו עליו? סורקין | אימג'בנק GettyImages, Thearon W. Henderson

מצד שני, בכל הקשור למציאות שמחכה לסורקין בישראל, הקיץ החולף היה רווח נקי, תרתי משמע. המאבק שהתחולל על שירותיו של סורקין בישראל בשעה שניסה להשיג חוזה בארצות הברית, עזר לו לסיים את הקיץ עם חוזה עתק במונחים מקומיים, במסגרתו יותר מהכפיל את שכרו, וירוויח בחוזה המשודרג עליו סיכם עם מכבי תל אביב למעלה מ-800 אלף דולר לעונה.

בכך סורקין מצטרף לרשימה של כדורסלנים ישראלים שהגיעו לליגת הקיץ בארצות הברית ולא קיבלו חוזה בסופו של דבר – אבל בישראל, כאמור, מצפה לו מעמד אחר לחלוטין.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי