ברקע הסערה ה"אנטישמית", עופר ינאי רומז: המטרה – אזרוח בוורלי

אחרי ההתלוצצות שחוללה סערה בישראל, בהפועל תל אביב מנסים להגן על הכוכב, הבעלים חושף את הקשר היהודי מאחורי המהלך ומתעקש: הוא כאן כדי להישאר

(גודל טקסט)

פטריק בוורלי עדיין לא נחת בישראל – וכבר מתחיל לעורר סקנדלים וסערות כמיטב המסורת שלו מימי ה-NBA. כוכבה החדש של הפועל תל אביב הואשם אתמול (רביעי) באנטישמיות בעקבות אמירה לא מוצלחת בפודקאסט בו התארח, כשאמר בנוגע לעופר ינאי: "אומרים שכל היהודים קמצנים, אבל זה לא נכון – תראו את החוזה שהבחור הזה נתן לי".

המשפט נאמר כמובן בבדיחות הדעת, אבל מיד גרר מבול של תגובות וביקורות, כשהפועל תל אביב ואנשיה נאלצים לצאת להגנתו של הרכז.

"שמעתם כבר את הפרק החדש מהפודקאסט של פטריק בוורלי? כדאי לכם להאזין לכולו, אחרת תישארו רק עם מציאות מהונדסת", נמסר מהקבוצה בתגובה, "כנראה שלא לכולם יש חוש הומור, לא נורא, בשבוע הבא פטריק יצטרף לקבוצה בבולגריה ואנחנו מבטיחים שתשמעו ממנו עוד הרבה כאן אצלנו!".

מי שהוסיף שמן למדורה היה בעלי הפועל תל אביב עופר ינאי, שהגיב בסרקזם לסרטון ה"אנטישמי" של בוורלי ועקץ כהרגלו את אנשי מכבי תל אביב כשכתב: "מזל שהוא לא היה במו"מ עם רקנאטי את פדרמן".

פטריק בוורלי במדי מינסוטה
פטריק בוורלי במדי מינסוטה | אימג'בנק GettyImages, David Berding

הציוץ של ינאי גרם לדני פדרמן, מבכירי מכבי תל אביב, להגיב בעצמו ולטעון שינאי "מהדהד אנטישמיות רק בשביל עוד לייקים ותשומת לב", וחילופי ההאשמות נמשכו כאשר ינאי הגיב וטען שבוורלי "אחד השחקנים הגדולים שאי פעם הגיעו לישראל, שנשוי ליהודיה ושעצם הגעתו היא הבעת סולידריות עצומה".

הציוץ של ינאי הפתיע רבים, שכן אשתו של בוורלי היא למעשה ממוצא איראני, שנולדה לאב מוסלמי. לאחרונה התברר שאמה של אשתו היא יהודיה, מה שלמעשה הופך גם אותה לכזו.

כשמספר אוהדים תהו בנוגע לאפשרות להעניק לבוורלי אזרחות ישראלית, ינאי רמז בתגובה: "למה לדעתך הוא חתום לשתי עונות?".

בין אם הקדנציה של בוורלי בהפועל תל אביב תסתיים עם אזרחות ישראלית אחרי שנתיים מלאות, ובין אם "יברח מפה בטיל הראשון שינחת בתל אביב" כפי שהצהיר אתמול – הוא מתחיל לעורר סערות ודיונים מהרגע הראשון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי