"ההחלטה תשאיר עשרות או מאות שחקניות ללא מסגרת"

באיגוד הכדורסל החליטו לבטל את חריגות הגיל בכמה מהליגות, והשאירו אגודות ללא פיתרון לשחקניות שנפלו בין הכיסאות: "קיבלו את זה מאוד קשה". מהאיגוד נמסר בתגובה: "הנתונים אינם נכונים"

(גודל טקסט)

ליגות כדורסל רבות יפתחו בחודש הבא, ומלבד הליגות הבוגרות מדובר בחג של ממש לשחקנים הצעירים שיחזרו לפרקט בתקווה לעונה רציפה ללא בעיות. אלא שחוזר שהופץ אתמול (שלישי) מטעם איגוד הכדורסל ישלח ככל הנראה בין עשרות למאות בודדות של שחקניות ללא מסגרת.

לוואלה ספורט הגיעו מאז אתמול תלונות של מספר אגודות על החלטת הוועדה המקצועית נשים שאושרה בהנהלת האיגוד לבטל את חריגות הגיל במספר גדול של הליגות. המשמעות היא שבכל ליגה שבוטלו חריגות הגיל, שגם כך לא יכלו ברוב המקרים לשחק ביחד על המגרש, ימצאו את עצמן מספר שחקניות ללא מסגרת, אלא אם קיימת קבוצת גיל גדולה יותר במועדון בו הן משחקות.

"החלטה כזאת, שמתקבלת כל כך סמוך לפתיחת העונה, היא הזויה ופוגעת בהרבה מאוד בנות", סיפר לוואלה ספורט מנהל מקצועי של אחת הקבוצות מאזור השרון. "יש לי 3 שחקניות בגילאים שונים ללא פיתרון. אין להן קבוצה בגיל שלהן, שתיים מהן לומדות עם השחקניות האחרות שהן היו אמורות להיות חריגות גיל בקבוצה שלהן, ובגלל ההחלטה הזאת אין להן פיתרון. ניסיתי להסביר להן את הסיטואציה, הן מחפשות פיתרון במקום אחר, אם לא ימצאו ייאלצו לא לשחק השנה, וככל הנראה לפרוש. הן קיבלו את זה מאוד קשה".

בקבוצה אחרת מאזור הדרום גם חוזר הסיפור על עצמו: "הבנו שכל מי שהלך לוועדת חריגים לא עבר אותה", אמר יו"ר של קבוצה דרומית, "יש לי שתי בנות בקבוצה אחת, ועוד שתיים בקבוצה קטנה יותר, שאין לי בשבילן פיתרון. לצערי, ההחלטה הזאת של האיגוד תשאיר אותן, ועוד עשרות או מאות כמוהן בלי מסגרת".

שחקנית א.ס. רמת השרון שיי קלי
השחקניות יפגעו? | אתר רשמי, עודד קרני, איגוד הכדורסל

מאיגוד הכדורסל נמסר בתגובה לידיעה: "לצערנו הנתונים שהועברו בפניה אינם נכונים. ועדה מקצועית נשים התכנסה ב- 27.3.24 והתקבלו החלטות. בחודש האחרון לאור בקשות שונות מהאגודות ולאור המצב החליטה הועדה לשנות את ההחלטה. לדיוקם של דברים – אין שינוי בנושא חריגות גיל בליגות נערות א ונערות ב. בליגות אלו, נפתחה ליגת ביניים חדשה אשר הרישום אליה הינו בחירה, בליגה זו אין חריגות. בליגת הילדות יש שינוי אחד בלבד, בליגת ילדות א אין חריגות גיל שכן זו ליגה שיש בה אליפות מדינה, ליגת אן בי אי ג'וניור. לעומת זאת בליגת ילדות ב ובליגת קט-סל ב כמות החריגות עלתה מחריגה אחת לשתי חריגות. עוד, בליגת הקט-סל א ישנה חריגת גיל אחת בדיוק כמו שהיה. תמוה בעניינו הכתוב בנושא ועדת חריגים שכן טרם פורסמו תשובות בעניין הועדה שהייתה".

עוד באותו נושא: איגוד הכדורסל

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי