גביע ווינר מתחיל: נתניה חונכת את האולם החדש, נס ציונה בגן נר

play
חגיגה בצהוב-שחור. נתניה שוב בליגת העל | יעל אמסילי
גיא פניני, עודד קטש, שמעון מזרחי, ג'ון דיברתולומיאו, מכבי תל אביב, לצד שחקן העבר יורגוס פרינטזיס 00:32

לראשונה במתכונת בתים: הקבוצה מעיר היהלומים במשחק ביתי נגד הרצליה (20:30). העולה החדשה מגלבוע תארח את הכתומים של עמית שרף (18:30)

(גודל טקסט)

משחקי גביע ווינר 2024 ייפתחו מחר (ראשון) ויוציאו לדרך את הכדורסל הישראלי לעונת 2024/25. השנה ייערך המפעל במתכונת שונה וארוכה יותר, לפי המודל האיטלקי. מלבד שתי פיינליסטיות ליגת העל, מכבי והפועל תל אביב, חולקו 12 קבוצות הליגה לשלושה בתים בני ארבע קבוצות כל בית. כל קבוצה תשחק שלושה משחקים בבית ושתי הראשונות תעפלנה לרבע הגמר ביחד עם התל אביביות. במשחקים הראשונים ייפגשו בבית ג' העולה החדשה הפועל גלבוע/גליל ועירוני נס ציונה ובבית ב' תארח אליצור נתניה באולמה החדש את בני הרצליה.

מאמן עירוני קרית אתא, שרון אברהמי
אברהמי בנה סגל ישראלי מעניין בגלבוע/גליל | ברני ארדוב

הפועל גלבוע/גליל – עירוני נס ציונה (18:30)

הקבוצה מגן נר חוזרת לליגת העל אחרי עונה אחת בליגה הלאומית ומקווה שוב להיות חלק מהצמרת, כפי שהתרגלה להיות ברוב השנים שלה בליגה. גלבוע מינתה את שרון אברהמי למאמן אחרי עונה נהדרת בקרית אתא ובנתה סגל ישראלי מעניין עם גיל בני, לוטן אמסלם, גור לביא, המתאזרח ג'וש אולדריץ', טל פלד והקפטן רועי נציה. בגזרת הזרים שניים שכבר שיחקו בליגת העל, ג'ון דיוויס ששיחק אשתקד בהפועל חיפה ובן מור שלפני שנתיים כיכב בבאר שבע. אליהם מצטרפים איש אל אמין, הבן של שחקן העבר חאליד אל אמין ועמנואל נזקווסי הבלגי, שאחיו מככב בטיקטוק מאז הגעתם ארצה.

אחרי כמה שנים שבהם קיוו להגיע לצמרת ונפלו בחלק השני של העונה, נס ציונה אופטימית שזו השנה שלה. עמית שרף חזר למועדון בו גדל אחרי עונה טובה בחולון ושמר על הליבה הישראלית שכוללת את יאיר קרביץ, איתי שגב, צוף בן משה ותומר לוינסון. אליהם הצטרף המתאזרח המבטיח ראיין טורל וארבעה זרים חדשים לליגה – הגארדים דארנל אדג' וברייס בראון והפורוורדים ריקי לינדו וג'ייק ואן טוברגן שייעדר מהמשחק בשל חתונת אחותו.

איתן בורג, בני הרצליה
הרצליה תעצור את הסחף? איתן בורג | דני מרון

אליצור נתניה – בני הרצליה (20:30)

אחרי לא מעט שנים בליגה הלאומית ועם אולם חדש במקום ישורון קטן המידות, אליצור נתניה של פרויקט "שחקן אמיתי" שבה לליגת העל ומבטיחה להמשיך בקו שלה שמאמין בשחקן הישראלי. עידן אבשלום ורובן נייברגר בנו קבוצה שבה הישראלים אמורים לקבל את ההחלטות עם ארבעה גארדים ישראלים – שחר דורון, רועי פריצקי, עומר פולג ועמית אהרוני שבספק למשחק עם הרצליה. איליי דולינסקי הוא אולי השחקן הישראלי המבטיח בסגל, אך הוא בינתיים פצוע, ואליו חוברים הפורוורדים אריאל אייזיק, בוריס בוגוסלבסקי ואמרי שביט. מתחת לסל ינסו הזרים אריק רומרו וקודי ריילי לשלוט ולקבל עזרה מדרו פמבר ושאבון קולמן.

עונה רעה עברה על בני הרצליה אשתקד, פציעות והידרדרות לחלק התחתון של הטבלה. השנה הקבוצה עברה שינוי, קודם כל על הקווים, כשיהוא אורלנד עולה לראשונה לליגת העל. אשתקד החזיקה הרצליה ארבעה מתאזרחים והשנה רק אחד, פרדי בורדיון שעדיין לא חזר ארצה וצפוי להגיע בקרוב. איתן בורג הוא השם הגדול בסגל הישראלי, ונמצא בספק קטן למשחק, כשחוץ ממנו כל שאר הישראלים שיחקו אשתקד בלאומית – אלון מיכאלי הצעיר והמוכשר, שלו לוגשי ועומר בן דוד. בהרצליה בונים על שני שחקני הפנים כריס סילבה, שהגיע מה-NBA, וג'וש הולי שנפצע במדי הקבוצה אשתקד, ומלבדם שלושה זרים נוספים – הרכז ג'ימי קלארק, והפורוורדים ג'ון מיקס ואקסבייר סניד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי