התחזית האופטימית: "ווניין גבריאל יהפוך לאחד הגבוהים הטובים באירופה"

עדיף על מוטלי וקאבוקלו? באירופה מתלהבים מהפוטנציאל של שחקן מכבי תל אביב: "ההפתעה" מאחורי הגעתו, הגיוון ההתקפי וסימן השאלה

(גודל טקסט)

בזמן שהפועל תל אביב פותחת עונה עם שני שחקני פנים שמכבי תל אביב סימנה בעדיפות גבוהה – ג'ונתן מוטלי וברונו קאבוקלו – ווניין גבריאל הוא עדיין בגדר חידה. שחקן הפנים הדרום-סודני יערוך במדי הצהובים את טבילת האש שלו בכדורסל האירופי, והפוטנציאל על פניו נראה מעניין מאוד, אבל עדיין רב הנסתר על הגלוי בכל הנוגע להשתלבותו.

גם במגזין הכדורסל האיטלקי "BackDoor" העלו את אותן תהיות, שבעקבותיהן פרסמו כתבה מעמיקה על ההתאמה של גבריאל לכדורסל האירופי בכלל ולמכבי תל אביב בפרט. באמצעות ניתוח של קטעי וידאו וסטטיסטיקות מתקדמות, הם הגיעו למסקנות – והן אופטימיות למדי.

"ווניין גבריאל מגוון מאוד בשני צידי המגרש. הוא מסוגל לקלוע שלשות ולהוריד כדור לרצפה בצד אחד, ולשמור על לפחות שלוש עמדות בצד השני. כמו כל שחקן שמעולם לא שיחק בכדורסל האירופי, גם בנוגע אליו יש אי ודאות בנוגע לשאלה כיצד הוא ישתלב מחוץ לאמריקה, אבל מבחינת איכויות, גבריאל יכול להפוך לאחד הגבוהים הטובים באירופה", נכתב שם.

ווניין גבריאל, מכבי תל אביב
אחד השחקנים המסקרנים של העונה. ווניין גבריאל | אתר רשמי, באדיבות מכבי תל אביב

בכתבה מתואר גבריאל בתור "ביג-מן מודרני, שרק ילך ויתפתח בהתאם לדרישות של ימינו. הוא מפתח קליעה טובה לשלוש, ויודע לתקוף את הטבעת בכדרור. בהתקפות מעבר, הוא נראה מצוין. מצד שני, הטאצ' שלו מתחת לסל לא מספיק טוב, ולעיתים קרובות הוא גם לא מספיק פיזי.

"הגנתית, לגבריאל יש יתרונות שיכולים להפוך אותו לשחקן משפיע מהיום הראשון ביורוליג. יש לו ידיים זריזות מאוד שמאפשרות לו לחטוף כדורים ולהוביל מתפרצות בעצמו, והוא מסוגל לשמור בקלות גם על שחקנים בעמדות 3 ו-4", סיכמו.

אל חבלי הלידה שגבריאל צפוי לחוות בכדורסל האירופי, נחשפו עודד קטש ומכבי תל אביב כבר במשחק ההכנה הראשון מול אולימפיאקוס, במהלכו השחקן יצא בחמש עבירות אותן צבר במהירות – תסמין מוכר וידוע לשחקנים שמתרגלים לרמת הפיזיות הגבוהה ביורוליג. השאלה, כעת, היא עד כמה מהר הוא ילמד – ויישם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי