בשני: נהריה ואילת ימשיכו במומנטום?

הסגולים והדרומיים יחפשו ניצחון שלישי רצוף ושני בבית התחתון, מכבי חיפה והפועל ת"א יקוו להתאושש מהפסדים ביתיים

(גודל טקסט)

משחקי הבית התחתון בליגת העל בכדורסל יימשכו מחר (שני) עם שלושה מפגשים. נועלת הטבלה מאשדוד תתארח אצל אילת החמה תרתי משמע, מכבי חיפה תנסה לחזור לנצח נגד נס ציונה, הפועל תל אביב תצא למשחק חוץ בבאר שבע ותקווה להתאושש מההפסד הדרמטי לגלבוע, שמצדה תפגוש את נהריה בפעם השנייה השבוע.

הפועל אילת – מכבי אשדוד (18:15)
הקבוצה של אריק אלפסי חזרה בכושר מצוין מהפגרה ואחרי שגברה על נס ציונה בתום הארכה היא המשיכה במומנטום עם 82:90 על מכבי חיפה, הרבה בזכות יכולת נהדרת של זיו בן צבי ורפי מנקו. אילת מחזיקה ברצף של שישה ניצחונות על אשדוד, בהפרש מצטבר של 97 נקודות כשכל חמשת המפגשים האחרונים בין השתיים הסתיימו בפער דו ספרתי.

"הדולפינים" לא ניצחו אצל הקבוצה הכי דרומית בליגה מאז מאי 2015, אך גם אם יעשו זאת מחר ויקטעו רצף של ארבעה הפסדים, שום דבר כבר לא יציל אותם מירידה לליגה הלאומית בסיום העונה. פול סטול, שהורחק במהלך ההפסד האחרון, 86:68 לנהריה, לא נענש מכיוון שהתנצל בפני השופטים בסיום המשחק ויעמוד לרשות עמית תמיר.

זיו בן צבי
אילת תמשיך במומנטום? | עדי אבישי

מכבי חיפה – עירוני נס ציונה (18:20)
הירוקים יקוו לנצח בבית אחרי שני הפסדים רצופים בהיכל רוממה, שם החזיקו ברצף של שישה ניצחונות לפני כן. לקראת ההתמודדות, הקפטן ווילי וורקמן אמר: "זה משחק מאוד חשוב בשבילנו. אנחנו חייבים להגיע אליו עם אנרגיה גבוהה ולעצור את המומנטום השלילי שאנחנו נמצאים בו. אם נילחם וניתן את הכול, ננצח את המשחק".

מנגד, הכתומים ספגו גם הם הפסדים בשני המחזורים האחרונים ובעקבות כך הידרדרו מהמקום השישי לתשיעי, שממנו לא עולים לפלייאוף, כידוע. נתון מעודד מבחינת נדב זילברשטיין ושחקניו הוא שהם ניצחו בשני הביקורים האחרונים ברוממה ובכל ארבעת המפגשים האחרונים עם החיפאים בעונה הסדירה.

ווילי וורקמן
"חייבים להגיע עם אנרגיה גבוהה" | לילך וייס, מנהלת הליגה

הפועל באר שבע – הפועל תל אביב (18:25)
החבורה מבירת הנגב עומדת על רצף ניצחונות לראשונה מאז הסיבוב הראשון, אחרי שגברה על הפועל חולון ועל נס ציונה בשבוע האחרון והתקרבה לתמונת העלייה לפלייאוף. שניים מניצחונותיה הגדולים ביותר של באר שבע בליגה הראשונה הגיעו בשני משחקי הבית היחידים שלה נגד הפועל ת"א עד כה: 73:105 באוקטובר 2018 ו-76:103 בינואר האחרון, תוצאות שרמי הדר והשחקנים שלו ישמחו לשחזר גם מחר.

האדומים, כאמור, נכנעו בביתם 82:81 לגלבוע/גליל לאחר שתי הארכות, בעיקר בגלל שקלעו ארבע שלשות בלבד והשאירו 20 נקודות על קו העונשין וסיימו עם 25/45 בלבד. הקבוצה של יאניס קאסטריטיס מדורגת לפני אחרונה בטבלה, כשהיא רחוקה משחק אחד מהמקום השמיני המוליך לפלייאוף ולכן היא חייבת כמה שיותר ניצחונות במחזורים הקרובים כדי שהעונה שלה לא תסתיים מוקדם מהמתוכנן. למרות ההפסדים המוחצים בקונכייה בשנתיים האחרונות, להפועל יש גם זיכרון חיובי אחד מהאולם בבאר שבע – לפני שנה היא ניצחה שם 94:95 בתום הארכה, ברבע גמר גביע המדינה.

ים מדר, ג'ורדן דייויס
האדומים מקווים להתאושש מהפסד ביתי דרמטי | עודד קרני, מנהלת הליגה

הפועל גלבוע/גליל – עירוני נהריה (18:30)
החבורה של ליאור ליובין חזרה לשמינייה הראשונה בזכות הניצחון בהיכל 'קבוצת שלמה', בו אקיל מיצ'ל ומייקל יאנג רשמו דאבל-דאבלים ויפתח זיו בלט עם 16 נקודות, שבעה ריבאונדים ותשעה אסיסטים.

הסגולים חזרו מהפגרה עם ניצחונות על גלבוע ועל אשדוד, כאשר באחרון הצטיין שחקן הרכש איבן אלמיידה, שנבחר לחמישיית המחזור בזכות 17 נקודות, שישה ריבאונדים, תשעה אסיסטים וחמש חטיפות. נהריה ניצחה בשני המשחקים הקודמים בין הקבוצות העונה ותקווה לעשות זאת גם מחר.

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי