צפו: ראשל"צ הפתיעה את מכבי ת"א וניצחה אותה 90:92

הכתומים גברו על האלופה לראשונה מאז 2015 אחרי סיום דרמטי, האריסון הכריע מהקו ו-ווילבקין החטיא את הניסיון האחרון. הפועל ירושלים הנחילה לחולון הפסד רביעי ברציפות

(גודל טקסט)

המחזור ה-25 בליגת העל בכדורסל ננעל הערב (חמישי) עם הפתעה גדולה: מכבי ראשון לציון גברה בביתה על מכבי תל אביב והנחילה לה הפסד שלישי העונה, בדרך להבטחת המקום השלישי בסיום העונה הסדירה. מוקדם יותר, הפועל ירושלים חזרה למסלול הניצחונות על חשבון הפועל חולון.

מכבי ראשון לציון – מכבי תל אביב 90:92

ללא אלכס המילטון, שסבל מכאבים בכף רגלו, הקבוצה מעיר היין ניצחה את האלופה לראשונה מאז אפריל 2015 ויתרה מזאת, הכניעה לראשונה בעונה הנוכחית את אחת משתי הקבוצות המדורגות מעליה בטבלה. יאניס ספרופולוס ושחקניו שמטו רצף של שלושה ניצחונות, אך עדיין מבוססים בפסגת הליגה.

אחרי רבע ראשון צמוד, נמרוד טישמן ואדם אריאל הובילו את הכתומים ליתרון 26:35, דיאנג'לו האריסון ועוז בלייזר הגדילו את הפער ל-12, שנשמר בירידה להפסקה למרות קיזוז זמני של האורחת, לו דאג אלייז'ה בראיינט עם שלשה. דקות טובות של נועם דוברת ודריל מונרו קבעו יתרון שיא למארחת, 51:66, אלא שאז האלופה שיפרה את ההגנה וכפתה איבודי כדור, שעזרו לאות'לו האנטר וטיילר דורסי להוריד את ההפרש. טישמן הוריד את הכתומים ביתרון 69:77 להפסקת הרבעים. קלויארו וג'ייק כהן חתכו חצי מההפרש, בלייזר ומונרו השיבו הגדילו בחזרה אבל ריצת 0:8 של האורחים קבעה שוויון 88:88 פחות מדקה לסיום. האריסון קלע פעמיים מהעונשין ודורסי איזן שוב בצד השני, הגארד של ראשל"צ שוב נשלח לקו ודייק בשתי הזריקות. ווילבקין החטיא את הזריקה המכרעת ושלח את הכתומים לחגוג ניצחון יקר.

קלעו למכבי ראשון לציון: דיאנג'לו האריסון 23 (11 ריבאונדים), עוז בלייזר 16 (8 ריבאונדים), דריל מונרו 15, זאק הנקינס 11, נועם דוברת 9, נמרוד טישמן 8, אדם אריאל 5, ניב בלול 4, נועם אביבי 1.

קלעו למכבי תל אביב: אנג'לו קלויארו 20, דני אבדיה 15, טיילר דורסי וג'ייק כהן 11 כ"א, סקוטי ווילבקין 9, יובל זוסמן 7, אות'לו האנטר ואלייז'ה בראיינט 6 כ"א, אמארה סטודמאייר 5.

דיאנג'לו האריסון | עודד קרני
דריל מונרו | עודד קרני
דני אבדיה, נועם דוברת, דורי סהר, טל פלד | עודד קרני

הפועל חולון – הפועל ירושלים 93:81

הפועל ירושלים התאוששה מההפסד בקלאסיקו של הכדורסל הישראלי, עם ניצחון 81:93 על הפועל חולון במסגרת המחזור ה-25 בליגת העל. תמיר בלאט שמר על ממוצע האסיסטים הגבוה במשחקים האחרונים ונמרוד לוי חזר לעצמו אחרי הופעה בינונית ביום שני האחרון, אך מעל כולם בלט עמנואל טרי שמצליח לחפות על עיזבת טיישון תומאס. החבורה של עמית שרף עדיין לא ניצחון מאז חידוש הליגה ולראשונה מאז הסיבוב השני, היא ירדה למאזן שלישי (13:12) בעקבות ההפסד הערב.

אחרי שהמארחת קלעה את הסל הראשון במשחק, הירושלמים יצאו לריצת 0:14 ועלו ליתרון דו ספרתי מהיר, אשר הגיעו בשיאו ל-18 נקודות ונשמר עד ההפסקה. ברבע השלישי הסגולים החזירו בריצת 2:15 משלהם שכפתה שוויון, לפני שבר טימור, עם חמש נקודות, נתן למחזיקת הגביע יתרון של ארבע נקודות לקראת 10 הדקות האחרונות. דייוידאס סירווידיס פתח את הרבע האחרון עם ארבעה סלים רצופים וירושלים ברחה שוב, מזה חולון כבר לא הצליחה להתאושש.

קלעו להפועל ירושלים: נמרוד לוי (9 ריבאונדים) וסולימאן בריימו 15 כ"א, עמנואל טרי 14 (8 ריבאונדים), בר טימור 11, ג'יימס פלדין, ג'רמי פארגו ודייוידאס סירווידיס 9 כ"א, עידן זלמנסון 8, תמיר בלאט 3 (8 אסיסטים).

קלעו להפועל חולון: ג'רמיין לאב 31, שאבון קולמן 17, ג'ימי הול 16 (10 ריבאונדים), שלומי הרוש 7, גיא פניני 6, רועי הובר ואוריאל טרוצקי 2 כ"א.

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי