סמית' העניק לחיפה ניצחון על הפועל ת"א, אשדוד ירדה ללאומית

דניאל סאואנה
דניאל סאואנה | דני מרון

הגארד סיים עם 24 נקודות וקלע את השלשה החשובה במשחק, חמש שניות לסיום, בדרך ל-79:82. הדרומיים הפסידו לגלבוע ונפרדו רשמית מהליגה הבכירה אחרי 10 עונות

(גודל טקסט)

ערב של ארבעה משחקים בליגת העל בכדורסל התחיל עם המפגש בין הפועל תל אביב למכבי חיפה, ממנו הירוקים יצאו עם ניצחון חוץ חשוב. גלבוע/גליל המשיכה במומנטום הנהדר שלה וגברה על אשדוד, אילת נכנעה לנס ציונה ובתום המחזור ה-26, חמש קבוצות בבית התחתון מחזיקות במאזן זהה של 11 ניצחונות לעומת 15 הפסדים.

הפועל תל אביב – מכבי חיפה 82:79

הקבוצה של דניאל סאואנה שמרה על המקום הראשון בבית התחתון, בעוד זו של יאניס קאסטריטיס נותרה במקום השמיני. המשחק התחיל עם פתיחה מוחצת של הירוקים שעלו ליתרון 2:17. המארחת הצליחה למזער נזקים עד לסיום הרבע הראשון, בו פיגרה בתשע נקודות. ג'ורדן דייויס כבר צימק למינוס ארבע לפני שחיפה ברחה שוב לדו ספרתי, האדומים התאוששו והפכו את התוצאה בהפסקה, 38:40. המחצית השנייה הייתה צמודה ביותר ואף קבוצה לא הצליחה לברוח. דווקא כשחיפה ברחה לפלוס שש, האדומים ענו עם ריצת 2:12 ועלו ליתרון 73:77. מייקל בריסקר וספידי סמית' דאגו להשוות, גינת חתם מתפרצת בסל קל והחזיר את ההובלה לתל אביביים אבל סמית' המטיר שלשה והמארחים איבדו את הכדור בניסיון האחרון לנצח.

קלעו להפועל ת"א: ג'ורדן דייויס ותומר גינת 17 כ"א, טאליב זאנה 15 (9 ריבאונדים), סק הנרי 14, דניאל קופרברג 7, כארם משעור 5, ים מדר 4.

קלעו למכבי חיפה: קנת' "ספידי" סמית' 24 (7 אסיסטים), מייקל בריסקר ורומן סורקין 14 כ"א, רג'י אפשואו 10, ווילי וורקמן וג'ראיי גרנט 7 כ"א, אנדרו אנדרוז 4, יונתן מור 2.

מכבי אשדוד – הפועל גלבוע/גליל 92:81

ניצחון רביעי ברציפות לקבוצה מגן נר, שנשארת צמודה למכבי חיפה במקום השישי. אשדוד, אחרי הפסד שביעי בשבעת המשחקים האחרונים, ירדה רשמית לליגה הלאומית בתום 10 עונות רצופות בליגה הבכירה. שחקניו של ליאור ליובין סיימו את 10 הדקות הראשונות בפיגור, אך ניצחו 8:28 את הרבע השני ופתחו פער גדול בהפסקה. המארחת לא אמרה נואש ועשתה קאמבק מדהים, כשחזרה ממינוס 18 במחצית ליתרון של שתי נקודות עמוק ברבע הרביעי, אלא שהסיומת הייתה של כולה של הצפוניים שיצאו עם הניצחון בידיים.

קלעו למכבי אשדוד: פול סטול 18 (10 אסיסטים), ג'יי. אר הולדר 17, צוף בן משה 16, אלכס צ'וברביץ' 15, זאק קאת'ברטסון 9, עמית עבו 6.

קלעו לגלבוע/גליל: ג'ו תומאסון 25, מייקל יאנג 18, יותם חנוכי 12, עמית גרשון 9, טים קולמן 7, יפתח זיו ואקיל מיצ'ל 6 כ"א נתנאל ארצי 5, עידו פליישר 3, גיל בני 1.

עירוני נס ציונה – הפועל אילת 80:88

הכתומים, שחזרו בצורה מזעזעת מהפגרה, קטעו רצף של ארבעה הפסדים ועדיין יכולים לעלות לפלייאוף בסיום העונה הסדירה. הקבוצה של אריק אלפסי, שנראתה מצוין אחרי חידוש הליגה, ספגה הפסד שני ברציפות אך שמרה על המקום השביעי בטבלה. נס ציונה ברחה ליתרון דו ספרתי במחצית הראשונה, אילת הורידה למינוס שתיים בלבד ברבע השלישי אך שחקניו של נדב זילברשטיין ידעו לשמור על היתרון ולצאת עם ידם על העליונה.

קלעו לנס ציונה: קמרון אוליבר 31, גולן גוט 16, טל דן 12, רביב לימונד 10, רייבונטה רייס 9, לינדל וויגינטון 6, ג'יי פי טוקוטו 4.

קלעו להפועל אילת: רפי מנקו 17, דבון סקוט 15, בן קרטר ומילטון דויל 12 כ"א, זיו בן צבי וג'ורדן קרוליין (12 ריבאונדים) 10 כ"א, אבי בן שימול ומירון רוינה 2 כ"א.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי