הפועל ת"א ניצחה את אילת, גלבוע הלוהטת את ב"ש

ים מדר, ג'ורדן דייויס
ים מדר, ג'ורדן דייויס | עודד קרני, מנהלת הליגה

האדומים עצרו את הדרומיים על ארבע נקודות ברבע האחרון וחזרו לשמינייה הראשונה. הקבוצה מגן נר רשמה ניצחון חמישי רצוף. מכבי חיפה גברה על אשדוד, נהריה נכנעה בביתה לנס ציונה

(גודל טקסט)

הקרב על המקום בפלייאוף ליגת העל נמשך הערב (שלישי) עם ארבעה משחקים בבית התחתון. הפועל תל אביב השיגה ניצחון חשוב מאוד על אילת, בזכות רבע אחרון מצוין שלה. מכבי חיפה הסתדרה עם שני זרים בלבד וגברה על אשדוד. נהריה נכנעה בביתה לנס ציונה וגלבוע/גליל רשמה ניצחון חמישי רצוף, על חשבון באר שבע. בסופו של ערב, חיפה וגלבוע במקומות 5 ו-6, הקבוצה של יאניס קאסטריטיס חזרה לתמונת הפלייאוף ומדורגת שביעית, כשנס ציונה מאחוריה.

הפועל תל אביב – הפועל אילת 60:69

הקבוצה של יאניס קאסטריטיס השיגה ניצחון שני ברציפות וחזרה לשמינייה הראשונה בטבלה, בעוד זו של אריק אלפסי ספגה הפסד שלישי בשלושת המחזורים האחרונים והתרחקה מהפלייאוף. הפתיחה הייתה של הדרומיים שברחו ל-0:9 תוך שלוש דקות, אך המארחת התאוששה וסיימה את הרבע הראשון ביתרון של שתי נקודות, שבהמשך טיפס לשמונה. אילת ענתה בריצת 0:14 והחזירה לעצמה את ההובלה, כאשר לאורך מרבית הרבע השלישי היא שמרה על הפרש שנע בין חמש לשמונה נקודות מהאדומים, אלא שהפועל תל אביב התחילה את הרבע המכריע עם 13 נקודות ללא מענה ועצרה את האורחים על ארבע נקודות בלבד בעשר הדקות האחרונות בדרך לניצחון החשוב.

קלעו להפועל תל אביב: ג'ורדן דייויס 26 ו-8 אסיסטים, ים מדר 12, סק הנרי 11, רז אדם, טאליב זאנה וחואקין שוכמן 4 כ"א, תומר גינת ודניאל קופרברג 3 כ"א, כארם משעור 2.

קלעו להפועל אילת: רפי מנקו 15, בן קרטר 13 ו-14 ריבאונדים, ג'ורדן קרוליין 10 ו-11 ריבאונדים, מילטון דויל 8, דבון סקוט 6, זיו בן צבי ואבי בן שימול 4 כ"א.

מכבי אשדוד – מכבי חיפה 99:92

ללא ג'ראיי גרנט ואנדרו אנדרוז שלא היו כשירים להתמודדות, הירוקים רשמו ניצחון שני רצוף ושמרו על המקום החמישי בטבלה. היורדת לליגה הלאומית עוד נראתה טוב במחצית הראשונה והייתה במשחק עד הדקות האחרונות, אבל הפסידה את שני הרבעים האחרונים בהפרש מצטבר של 15 נקודות ורשמה את הפסדה השמיני ברצף. חיפה סיימה את 10 הדקות הראשונות בפלוס ארבע, אבל המארחת סגרה את הרבע השני טוב יותר וירדה להפסקה ביתרון 45:51, שאף צמח לדו ספרתי במחצית השנייה. החבורה מהכרמל הגיבה ב-11 נקודות ללא מענה בדרך ליתרון מינימלי אחרי 30 דקות של כדורסל. ג'יי אר הולדר המטיר שתי שלשות והחזיר את ההובלה לאשדוד, צליפה נוספת של צוף בן משה קבעה 84:91 למקומיים פחות מארבע דקות לסיום, אבל דווקא במאני טיים הקבוצה של עמית תמיר נתקעה והירוקים סגרו את המשחק עם ריצת 1:15 בדרך לניצחון.

קלעו למכבי אשדוד: ג'יי אר הולדר 21, אלכס צ'וברביץ' 16 ו-14 ריבאונדים, פול סטול (14 אסיסטים) וזאק קאת'ברטסון 15 כ"א, צוף בן משה 9, תומר לוינסון 7, עמית עבו 5, דור גולדנברג ודולב דראפיץ' 2 כ"א.

קלעו למכבי חיפה: רג'י אפשואו 25, ווילי וורקמן 19 ו-11 ריבאונדים, רומן סורקין 18, גיל אמיתי 11, יונתן מור 9, קנת סמית' 7, אנטוני פישר 6, מייקל בריסקר 4.

עירוני נהריה – עירוני נס ציונה 91:89

שתי הקבוצות המשיכו במגמה מהמחזור האחרון, כשהמרוויחה היא כמובן החבורה בכתום שניצחה מחזור שני ברציפות והנחילה הפסד בית נוסף לקבוצה של דני פרנקו, ששוב נוצחה בדרמטית במגרש הביתי שלה, אחרי שבמשחק הקודם זה קרה נגד באר שבע. משחק סופר צמוד קיבלנו הערב בעין שרה, שבו אף אחת מהקבוצות לא הצליחה לפתוח פער דו ספרתי. עשר הדקות הראשונות היו בסימן התקפה בלבד והסתיימו ב-26:27 לאורחת, ששמרה על יתרון זהה בירידה למחצית למרות ריצת 0:11 של הצפוניים בתחילת הרבע השני. נס ציונה המשיכה להוביל בהפרש קטן עד אמצע הרבע האחרון, בו שלשה של איגור קולשוב וסל נוסף של איבן אלמיידה הפכו את התוצאה לטובת נהריה, 74:78. צמד ה"רביבים", פיטשון ולימונד, דאגו להחזיר את היתרון לאורחים, ניב משגב החטיא מחוץ לקשת את הניסיון האחרון של הסגולים ושלח את שחקניו של נדב זילברשטיין לחגוג.

קלעו לעירוני נהריה: דומיניק ווטרס 20, איבן אלמיידה 14, ניב משגב 12, איתי שגב ואיגור קולשוב 11 כ"א, דיימון סימפסון 9, טראוויס ווריק 8, טוני גפני 4.

קלעו לעירוני נס ציונה: רייבונטה רייס 21, גולן גוט 14, רביב לימונד 13 ו-10 אסיסטים, קמרון אוליבר 12, לינדל וויגינטון 11, ג'יי פי טוקוטו 10, ליאור קררה ורביב פיטשון 5 כ"א.

הפועל גלבוע/גליל – הפועל באר שבע 65:83

שתי הקבוצות עם המאזן הטוב ביותר מאז חידוש הליגה נפגשו בגן נר ורק אחת הייתה יכולה להמשיך במומנטום. זו הייתה החבורה של ליאור ליובין, שרשמה את ניצחונה החמישי ברציפות ונשארה צמודה למכבי חיפה בטבלה. בצד השני, רמי הדר ושחקניו נעצרו אחרי שני ניצחונות ונותרו מחוץ לתמונת הפלייאוף. גלבוע פתחה יותר טוב ועלתה ל-2:8 מהיר, אך באר שבע התעוררה ויצאה לריצת 2:12 שהורידה בפלוס שמונה להפסקת הרבעים. מאותו שלב המארחת פתחה מבערים וניצחה את שני הרבעים הבאים בתוצאה 21:40, מה שהביא אותה ביתרון דו ספרתי ל-10 הדקות המכריעות, בהן היא הגדילה את הפער בדרך לניצחון משכנע.

קלעו לגלבוע/גליל: יפתח זיו 21, 7 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, ג'ו תומאסון 19, טים קולמן 13, נתנאל ארצי, מייקל יאנג ויותם חנוכי 7 כ"א, עמית גרשון 4, בניה סרור 3, עידו פליישר 2.

קלעו להפועל באר שבע: פול דילייני ואוון ברונסמה 12 כ"א, ספנסר וייס 11, בן אייזנהרט 10, קיילב אגאדה, בן אלטיט ואמיר בל 5 כ"א, עמית זיס 3, עדי כהן סבן 2.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי