הבטיחה את הפסגה: 82:93 למכבי תל אביב על הפועל ירושלים בארנה

האדומים כמעט ולא הגיעו למשחק והצהובים ניצלו זאת בהצלחה רבה. ווילבקין הצטיין עם 23 נקודות, אבדיה וקלויארו תמכו בו כאשר הפרש השיא עמד על 29 נק', בדרך למקום הראשון בבית העליון. הקבוצה מהבירה צימקה בסיום

(גודל טקסט)

ללא הקהל האדום, היכל פיס ארנה נצבע היום (חמישי) בצהוב כמעט לגמרי. מכבי תל אביב ניצחה 82:93 את הפועל ירושלים, באחד המשחקים הנוראיים ביותר העונה מבחינה הגנתית של הקבוצה מהבירה. האלופה ברחה כבר במהלך הרבע הראשון, כאשר הפרש השיא עמד כבר על 29 נקודות. סקוטי ווילבקין הבריק שוב נגד הירושלמים וצלף 23 נקודות.

דני אבדיה היה האיש החם בתחילת המשחק, כאשר הוביל את הבריחה הגדולה של מכבי ת"א עוד ברבע הראשון. ג'יימס פלדין, שלא ירצה לזכור את המפגש האחרון בין הקבוצות, הפעם היה הרבה יותר מעורב במשחק ולמעשה שמר על הפועל ירושלים בתמונה באותם דקות.

המחצית השנייה התחילה כגראבג'-טיים ארוך אבל הסתיימה בצורה משקרת. מכבי ת"א הייתה זו שפתחה אותה נהדר, חדרה לצבע בכל פעם שהיא רק רצתה והגדילה את ההפרש כמה שיותר. הקבוצה של עודד קטש, שידעה שאם תנצח ב-12 נקודות ומעלה תוכל לאיים על הפסגה, החלה לקזז את הפער בדקות הסיום, בהובלתו של תמיר בלאט שסיים כהקלע הבכיר שלה עם 20 נק', אבל זה היה מאוחר מדי.

שחקני מכבי תל אביב | דני מרון
תמיר בלאט, סקוטי ווילבקין | דני מרון
עודד קטש | דני מרון

קלעים

הפועל ירושלים: בלאט 20 (4-5 לשלוש), פלדין 18 (5-8 לשתיים, 2-7 לשלוש, 4 אסיסטים), הולנד 15 (3-6 לשתיים ולשלוש, 6 ריבאונדים), בריימו 10 (4-6 מהשדה), טרי 7, פארגו 6 (2-8 מהשדה, 0-4 מהקו, 7 אסיסטים), זלמנסון 5, לוי 1 (6 ריבאונדים).

מכבי תל אביב: ווילבקין 23 (6-8 לשתיים, 3-11 לשלוש, 7 אסיסטים, 4 איבודים), קלויארו 16 (7-11 מהשדה, 9 ריבאונדים), אבדיה 15 (11 ברבע הראשון, 6-8 לשתיים, 1-4 לשלוש, 4 אסיסטים, 4 חטיפות, 4 איבודים), האנטר 14 (6-9 מהשדה, 6 ריבאונדים), זוסמן 9 (4-11 מהשדה, 4 אסיסטים), ג'. כהן 7, סטודמאייר 6 (7 ריבאונדים), ס. כהן 3.

אנג'לו קלויארו | דני מרון
דני אבדיה, ג'ון הולנד | דני מרון
סקוטי ווילבקין | דני מרון

מהלך המשחק

הפועל ירושלים פתחה בחמישייה עם תמיר בלאט, ג'יימס פלדין, ג'ון הולנד, סולימאן בריימו ועידן זלמנסון, כשמנגד מכבי ת"א עם סקוטי ווילבקין, יובל זוסמן, דני אבדיה, אנג'לו קלויארו ואות'לו האנטר. הרבע הראשון היה צהוב כולו, כאשר האלופה הצליחה לברוח בו כבר לפער דו ספרתי, בהובלתו של אבדיה. עמנואל טרי היה האיש של האדומים ברבע הראשון, ולאחר הל-יופ יפה שלו היה נדמה שירושלים חוזרת, אבל קלויארו ואבדיה קבעו 14:27 בסיום עשר הדקות הראשונות.

תמיר בלאט, יובל זוסמן | דני מרון
דני אבדיה | דני מרון

מכבי ת"א ברחה לגמרי במהלך הרבע השני. זה התחיל עם שלשה של זוסמן, המשיך בנקודות ראשונות של סטודמאייר ומהר מאוד התוצאה כבר הייתה 16:32 צהוב. קטש ספג עבירה טכנית שהפכה לנקודה ראשונה של ווילבקין, פלדין צלף שלשה והוריד ל-33:22. בלאט ספג לאחר מכן גם הוא עבירה טכנית ואחרי מהלך יפים של ג'ייק כהן וזלמנסון הראה הלוח 43:27 לאורחים. ווילבקין קלע סל אדיר בנפילה וגם סחט עבירה ובהתקפה הבאה העלה את ההפרש מעל 20 בשלשה. לקראת סיום הרבע ג'רמי פארגו קבר שלשה משלו, קלויארו הגיב עם עוד 2 בצבע, אבל בלאט ובריימו, בסל ועבירה, הורידו ל-54:37 בהפסקה.

סקוטי ווילבקין | דני מרון
ג'רמי פארגו, אמארה סטודמאייר | דני מרון

המחצית השנייה נפתחה בדיוק היכן שקודמתה הסתיימה – מכבי ת"א חודרת לצבע בקלות, קולעתת לא בעיות ומובילה בבטחה. סטודמאייר עלה לסל לדאנק נהדר שכבר קבע 41:66. סל נוסף של זוסמן, הכולל עבירה בלתי ספורטיבית והפרש שיא – 29 נקודות. בריימו ובלאט צימקו את התוצאה ל-72:50, אבל את המילה האחרונה אמר ווילבקין עם שלשה מחצי מגרש. 56:77 למכבי ת"א לפני הרבע המכריע.

סולימאן בריימו. אין יותר הסחות דעת | דני מרון
סקוטי ווילבקין | דני מרון

ברבע האחרון הפועל ירושלים עשתה קולות של חזרה והצליחה לקזז את ההפרש, בעיקר בזכות נקודות של הקלע המצטיין שלה בלאט. כשגם פלדין דאג לקלוע, הפער צומק שוב כשפארגו קלע שלשה נוספת, ורק סל של סנדי כהן עצר את הריצה, 70:84 צהוב. הולנד קלע חמש נקודות מהירות והוריד את ההפרש כבר ל-11 נקודות, אשר נותר גם עד הסיום. 82:93 למכבי תל אביב בסיום.

שחקני מכבי תל אביב | דני מרון
אות'לו האנטר, אנג'לו קלויארו | דני מרון
סקוטי ווילבקין, ג'יימס פלדין | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי