ג'ורדן דייויס: "סטיבי וונדר היה שורק את העבירות האלה"

שחקני הפועל תל אביב | דני מרון

הפועל ת"א הייתה קרובה לנצח את מכבי ת"א לראשונה בפלייאוף אחרי 28 שנה, אך נכנעה 67:66 ונקלעה ל-1:0 בסדרת רבע הגמר. שוכמן על טעויות השיפוט לטענתם: "אם נתעסק בזה נפסיד גם ביום שלישי"

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

לא רבים צפו, חשבו או כלל האמינו שסדרת רבע גמר הפלייאוף בין מכבי תל אביב להפועל תל אביב תהיה כל כך צמודה, אבל המשחק הראשון סיפק דרמה של ממש.

האדומים הגיעו להיכל הריק ביד אליהו מהמקום השמיני ובתקווה להפתיע את "אלופת העונה הסדירה" והיריבה העירונית המושבעת – וכלל לא הייתה רחוקה מהשלמת המשימה לאור יתרון שבשיאו הגיע ל-15 נקודות, אבל הצהובים הצליחו לחזור ברגע האחרון ושלשה של דני אבדיה הכריעה את ההתמודדות וקבעה 66:67 צהוב בדרך ל-0:1 ומרחק ניצחון מהבטחת המקום בחצי הגמר.

צפו בתקציר: 66:67 דרמטי למכבי ת"א

למעשה, הפועל תל אביב הייתה קרובה לניצחון ראשון מזה 28 שנה על מכבי תל אביב במשחק פלייאוף, אבל תצטרך לנסות לשחזר את היכולת והפעם גם לשמור על היתרון במשחק הבא בסדרה, ביום שלישי באולם "הדרייב אין". בפוזשן האחרון של המשחק, הפועלים פספסו הזדמנויות חוזרות לנצח את המשחק, כשלטענתם נעשתה יותר מעבירה אחת באותו מהלך, אך שריקה לא הגיעה ולכן הכעס הופנה בעיקר כלפי השופטים

גם השחקנים השמיעו קול לאחר המשחק בעקבות אותן טעויות לטענתם. תומר גינת הסתפק במילה אחת בציוץ שלו וצייץ "טוב" כדי להפגין את מורת רוחו. הגארד ג'ורדן דייויס היה יותר תקיף וצייץ: "אני לא מרבה להתלונן על שיפוט, אבל לעזאזל… סטיבי וונדר היה שורק את שתי העבירות האלה". בהפועל תל אביב סיימו את הערב בתחושת קיפוח והדגישו כי אחד מאנשי המשרוקית, עמית בלק, דווקא שרק פאול לטובת סקוטי ווילבקין על הבאזר, בדרבי שנערך בהיכל קבוצת שלמה בעונה שעברה.

לצד האנרגיות הגדולות וה"התנפלות" על היריבה מבחינה פיזית, הקבוצה של יאניס קאסטריטיס סבלה מיכולת קליעה ראה מאוד מחוץ לקשת וסיימה עם 2/21 ששווים 9% אחוזים בלבד, כשגם על העונשין השאירה שמונה נקודות (10/18) שהיו יכולות להפוך את התוצאה בסופו של דבר. "אנחנו קבוצה שמשקיעה הרבה אנרגיות בהגנה ולפעמים זה המחיר שאנו משלמים, שהשחקנים עייפים והאחוזים לא טובים", הסביר קאסטריטיס.

המאמן יצא מרוצה מלא מעט דברים, למרות התוצאה: "אני גאה, השחקנים הראו שהם קשוחים מנטלית, לא מפחדים מאף אתגר ומסוגלים להתגבר על תסכול כמו זה שהיה לנו אחרי ההפסד לאשדוד. הם נתנו את הלב ויכולים להרגיש מאוכזבים, כי הגיע להם לנצח".

חואקין שוכמן, שתרם 7 נקודות ו-7 ריבאונדים, הוסיף באתר הרשמי: "אם נתעסק בשופטים הפסדנו את המשחק בשלישי. אנחנו משחקים נגד קבוצה טובה ואנחנו צריכים להיות מרוכזים לאורך כל 40 הדקות. יש לנו צ'אנס להישאר בחיים ביום שלישי ולהגיע לכאן שוב בחמישי לקחת את הסדרה. אף אחד לא ציפה שנבוא לפה ונהיה תחרותיים. באנו בטירוף להוכיח שאנחנו יכולים להתמודד מול כל אחד ועשינו את זה, אבל נצטרך לעשות את זה שוב בשלישי. אנחנו מאמינים במה שיש לנו".

חואקין שוכמן, סקוטי ווילבקין, יובל זוסמן | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי