רמי כהן: "לא תולה תקוות בהרחקת ווילבקין, למרות שאין שאלה"

יו"ר הפועל ת"א טען כי לטעמו, גארד מכבי צריך להיות מורחק: "עבירה היא עבירה. בגלל שזה פלייאוף אז לכל אחד מותר להרביץ ולקלל?". וגם: על סוגיית רשת הביטחון, עזיבת תומר גינת ועתידו של ים מדר

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

אחרי הניצחון הגדול 72:82 בדרבי השני של סדרת רבע הגמר, יו"ר הפועל תל אביב רמי כהן התראיין הערב (רביעי) ל-103FM ודיבר על העמדתו של סקוטי ווילבקין לדין, על השיפור שעשו האדומים מאז פגרת הקורונה, סוגיית רשת הביטחון מהאוצר ועתידו של ים מדר.

"אנשים אוהבים אותו. מגיע לו, הוא מסיים ארבע שנים וזה משחק הבית האחרון שלו", הסביר כהן מדוע בחרו במועדון לערוך טקס פרידה מתומר גינת כשהסדרה עדיין בעיצומה. "ידענו שלא תהיה הזדמנות אחרת ולכן החלטנו לעשות את זה. גם אם זה אחרי משחק או מה שיהיה. רצונו של תומר, שכנראה שוב עשה את הדבר הנכון, גבר למרות שהטקס היה מתוכנן עם עוד נאומים ופולקלור, אבל הסתפקנו בסרטון והתקדמנו הלאה".

הקרב נגד מכבי ת"א על המקום בפיינל פור: "הסיכויים לא לטובתנו, מן הסתם, אבל זה ספורט. הצלחנו להרים קבוצה שנותנת את הכל ויש לה את סגנון המשחק שלה. ננסה לבוא ולעשות את אותו דבר, לשחק את הכדורסל שלנו ולהיות במשחק".

האם הוא מקווה להרחקה של ווילבקין: "אני לא תולה בזה הרבה תקוות, למרות שאני משוכנע שאין פה בכלל שאלה. היינו באותו מקרה עם ג'רל מקניל לפני שנתיים, הוא עשה אותו דבר לשופט ויומיים אחרי הורחק לשני משחקים. מה שהיה איתו השנה בגביע, בוועדת המשמעת החליטו שזה משחק אחד על תואר אז לא רצו לפגוע בספורטיביות. לא הסכמתי גם עם זה, כי עבירה היא עבירה. אם אין לי כסף, אז מותר לי לגנוב? אין פה מה לפרגן. אם זה פלייאוף, אז לכל שחקן מותר לקלל ולהרביץ כי יגידו במשחק הבא שזה פלייאוף וזה חשוב. אני מסכים שלא צריך להיות דין שונה בין עונה סדירה לפלייאוף".

קאסטריטיס היה מעדיף שווילבקין ישחק: "הדבר הגדול במאמן שלי, שכל זה לא מדבר אליו. לפעמים זה טוב שמגיע אורח מבחוץ ולא מתעסק בכל הדברים האלה".

תומר גינת ורמי כהן בטקס הפרידה | דני מרון

המהפך בהפועל ת"א: "הבעיה העיקרית שלנו הייתה שחומר השחקנים והמאמן לא התאימו. זה קרה בזמנו גם עם רמי הדר וזה לא אומר שמאמנים לא טובים. פה הגענו לסיטואציה שהשחקנים מאוד מתאימים למאמן, גם עם השינויים שעשינו בפגרת הקורונה. גם בין השחקנים יש כימיה נהדרת, אמנם ויתרנו על זר אחד אבל השלושה האחרים באמת שאין מילה רעה להגיד עליהם. איפשהו הכל התחבר יחד עם הפילוסופיה של המאמן וככה זה נראה".

איך מתארגנים לעונה הבאה בלי תומר גינת: "כרגע אין שוק, הכל יתחיל כשהליגה תיגמר. יש לנו בסיס לא רע, עם שוכמן, קופרברג וים מדר ורז אדם. מבחינת שיטה והמשכיות, יש לנו את זה. נצטרך להוסיף לפאזל הזה ישראלי בכיר אחד, כשהעונה תיגמר נתחיל לראות מה קורה".

הטענות בנוגע לרשת הביטחון: "הפעם, ב-90% מהדברים אני לא מסכים. אני יכול להסכים עם זה שהלכו לפגישה אייל חומסקי ושמעון מזרחי, אבל גם יכול להגיד שאי אפשר ללכת 15 איש לפגישה וכל פעם הולך מישהו אחר. צריך לדעת לסמוך יותר אחד על השני. גם מהכדורגל היו רק שני נציגים. הכל התחיל כשאמרנו שאי אפשר לפתוח את הליגה בלי קהל ובלי חסות מכרטיסים ומינויים. בא משרד האוצר ואמר 'בוא נראה מה אפשר לעשות כדי לתת רשת ביטחון בדיוק לדבר הזה, כך גם בכדורגל. והנה כך 30 מיליון מתוך הכסף הזה, זה חישוב שעשה האוצר מתוך דוחות שכולנו הגשנו".

האם ייכנסו לגירעון גדול במצב הנוכחי: "ה-10% שאני מסכים זה לגבי החמישה מיליון הנוספים, כי הם מעין מנחה. זה כסף שלא היה מתוכנן וזה כסף שלא נכון לחלק אותו רק לנציגות באירופה, כמו שצובעים אותו שיתחלק בין מכבי לירושלים כי זה נראה לא טוב. אני לא רוצה כלום מזה, אבל אני לא בטוח שזה צריך להינתן רק לאירופה כי על זה יש בנפרד לכל קבוצה 600,000 שקל מהמנהלת. עם החמישה מיליון האלה אפשר היה לשנות דברים ושבסוף כולם יהיו מרוצים".

"אם יש משהו שלא חסר לו, זה ביטחון" |

האם ים מדר ייצא ל-NBA: "הוא ייצא, השאלה מתי. אני חושב שזה יקרה רק בשנה הבאה. את היכולות והרצון יש לו. הוא רשום לדראפט, אבל יכול לבטל עד 10 ימים לפני ויש לו סוכנים ואנשים שמלווים שיחליטו מה הדבר הנכון. יש לו חוזה אצלנו לעוד שנתיים, אבל בטח לא נפגע בהתקדמות שלו. אני חושב שהוא יישאר עוד שנה אצלנו. כישרון יש לו יותר מלכולם שם, יש לו את המינוס מבחינה פיזית, אבל הוא מכפר על זה בחוכמת המשחק והוורסטיליות".

כמה ביטחון הוא קיבל מנטרול ווילבקין: "רואים שהוא מקבל ומתגבר ממשחק למשחק, אבל אם יש משהו שלא חסר לו זה ביטחון, תהיו רגועים. הוא לגמרי חוצפן חיובי".

עוד באותו נושא: רמי כהן

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי