השקט שאחרי הסערה: מכבי ת"א עלתה לפיינל פור עם​ 68:83 על הפועל ת"א

אחרי הרחקתו של ווילבקין ועתירת החירום לבית הדין, הצהובים הכריעו את הסדרה על הפרקט. דורסי היה שם בשביל האלופה עם 26 נק'. דאבל-דאבל לאבדיה (22 נק', 10 ריב'). מדר הצטיין באדום. גלבוע/גליל מחכה בחצי הגמר

(גודל טקסט)

השקט שאחרי הסערה. אחרי ההרחקה המתוקשרת של סקוטי ווילבקין בצהריי היום והעתירה הדחופה לבית הדין, שלא עזרה, מכבי תל אביב השלימה הערב (חמישי) את המלאכה על הפרקט וניצחה 68:83 את הפועל תל אביב ובכך השיגה את הכרטיס האחרון לפיינל פור 2020 של ליגת העל, בו היא תפגוש את גליל/גלבוע בחצי הגמר.

כאמור ללא ווילבקין, וללא יובל זוסמן שנפצע במשחק הקודם, למכבי ת"א ניצב אתגר גדול מולה וזה לנצח את היריבה המושבעת, שנראתה הרבה יותר טוב ממנה בשני המשחקים הקודמים. מאז שחזר מבידוד טיילר דורסי לא בדיוק הבריק כמו שהוא רגיל, אך הערב הוא פשוט היה שם עבור הצהובים, קלע 26 נקודות והוריד 9 כדורים חוזרים, ובעיקר היה שם ב"מאני טיים".

ומשחקן דומיננטי אחד בצהוב לשחקן נוסף – דני אבדיה. הכוכב הצעיר כבר בסיכון שיסיים את הפרק שלו בכדורסל הישראלי בטעם חמוץ, כאשר במשחק הקודם הוא לא קלע נקודה אפילו. כבר מהרבע הראשון ניתן היה לראות שזה היום גם של אבדיה, אשר קלע כבר בהתקפות הראשונות וסיים עם דאבל-דאבל אדיר של 22 נקודות ו-10 כדורים חוזרים.

שחקני מכבי תל אביב | דני מרון
יאניס ספרופולוס | דני מרון

הפועל תל אביב בהחלט הייתה במשחק. ההתחלה הייתה לא טובה, הפיגור הדו ספרתי הגיע מהר מאוד אבל החבורה האדומה לא ויתרה לרגע. פעם נוספת זה היה ים מדר שהחזיק את קבוצתו בתמונה, דבר אשר התבטא לאחר שתי חטיפות רצופות שלו במהלך הרבע השלישי והענקת היתרון במשחק להפועל. הרכז הצעיר סיים עם מאזן של 18 נקודות ו-6 אסיסטים, אבל לצערו סיים את העונה שלו.

מהלך המשחק

מכבי ת"א פתחה בחמישייה עם טיילר דורסי, דני אבדיה, אנג'לו קלויארו, ג'ייק כהן ואות'לו האנטר, הפועל ת"א עם ים מדר, סק הנרי, חואקין שוכמן, תומר גינת וטאליב זאנה. הצהובים פתחו את המשחק חזק מאוד, כאשר קלויארו ודורסי כבר קבעו 0:7 בפתיחה. הפועל חזרה עם הנרי ומדר וצימקה לנקודה בלבד, אבל דורסי הגיב מנגד עם שלשה. אבדיה נכנס למשחק עם חמש נקודות מהירות ודורסי סחט נקודות ועבירה וכבר קבע 9:20 אדיר למארחים. כרם משעור עלה מהספסל וצמצם נזקים לקראת סוף הרבע, קלויארו קלע את הנקודות האחרונות. 15:26 למכבי ת"א בתום עשר הדקות הראשונות.

דני אבדיה, ג'ורדן דייויס | דני מרון
דני אבדיה | דני מרון
טיילר דורסי, סק הנרי | דני מרון

הרבע השני היה בסימן הפועל ת"א – הוא התחיל עם שלשה אדירה של מדר, ואחריו דייויס הוסיף סל ועבירה כדי לצמק ל-28:21. סטודמאייר הגיב מנגד עם דאנק אבל זאנה הוסיף 2 משלו. מכבי ת"א יצאה לריצה קטנה בהובלתם של האנטר וג'ייק כהן והיתון חזר לדו ספרתי, 25:37. כאן בדיוק התחילה החזרה של הפועל למשחק כאשר מדר קלע מחצי מרחק, דייויס הוסיף לאחר מכן סל משלו והתקפה הבאה כבר דייק מחוץ לקשת וצימק ל-42:41. אבדיה קלע פעם אחת מהקו וקבע 41:43 למכבי ת"א בתום המחצית הראשונה.

ג'ורדן דייויס, אמארה סטודמאייר, דני אבדיה | דני מרון
ים מדר, דני אבדיה | דני מרון
יאניס קסטריטיס | דני מרון

הרבע השלישי המשיך בדיוק איפה שנעצר – מכבי ת"א קולעת אבל הפועל מצליחה למצוא את הדקות הטובות שלה ולחזור למשחק. זאנה הניח שתי נקודות משלו, מדר חטף פעמיים ודאג להשלים את המהפך, 47:49 להפועל ת"א. קלויארו קלע מחוץ לקשת וצימק ל-51:50, וג'ייק כהן כבר החזיר את היתרון לצהובים. דורסי כיכב בדקות האחרונות של הרבע עם מהלכים נהדרים, כולל סל תוך כדי נפילה אשר קבע 54:55 צהוב. שתי שלשות של דורסי לקראת הבאזר כבר יצרו בריחה קטנה, והאנטר סגר את הרבע עם סל משלו, 56:63 למכבי ת"א לפני הרבע המכריע.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי