גאים אך מאוכזבים: תחושת פספוס בהפועל ת"א

החמצת ההזדמנות במשחק הראשון והנפילה ברבע הרביעי: האדומים סיכמו את ההפסד בדרבי וההדחה בידי מכבי. וגם: איך תיראה הקבוצה בעונה הבאה?

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

מעטים האמינו שהפועל תל אביב תצא מסדרת רבע הגמר נגד מכבי בכזו תחושת פספוס. ימים ספורים לפני הדרבי הראשון בפלייאוף האדומים עוד נכנעו ליורדת לליגה השנייה, מכבי אשדוד, אך בדיעבד רק סל אחד הפריד ביניהם לבין הדחת היסטורית של היריבה העירונית וכרטיס לפיינל פור. בסופו של דבר הסדרה הסתיימה בהפסד 83:68 של הפועל תל אביב אמש (חמישי), במשחק הפרידה של תומר גינת מהמועדון.

"אני לא חושב שהיה בן אדם אחד שהאמין בנו, חוץ מאיתנו", אמר גינת לאחר ההפסד והודה בהחמצת ההזדמנות במשחק הראשון בסדרה: "בדיעבד זה פספוס ענק, לא זוכר בכמה הובלנו אבל זה היה צריך להספיק לניצחון. חבל, אבל אי אפשר לדעת איך דברים היו מתפתחים. בסופו של דבר אנחנו צריכים להיות גאים בעצמנו, הפתענו הרבה אנשים. עשינו סדרה טובה שהייתה יכולה להיגמר אחרת, אבל קרה מה שקרה".

הפועל עלתה באותה גישה לוחמנית שהשתלמה לה בשני המשחקים הראשונים וידעה להתאושש מפיגור דו ספרתי מוקדם, אך בהמשך נגררה למשחק המבולגן שנוצר על אף שבניגוד ליריבה, לה כן היו מובילי כדור שהיו יכולים לעשות סדר בהתקפות. אלא שברבע הרביעי, הכוחות כנראה אזלו לאדומים שסבלו מעוד ערב קליעה חלש ולא עמדו בבליץ האחרון של הקבוצה המנצחת.

"החבר'ה שלנו נתנו הכל והיו גמורים בסיום", סיכם המאמן יאניס קאסטריטיס. יש לי רק דברים טובים להגיד עליהם ודיברנו בחדר ההלבשה על כך שהם צריכים להיות גאים על הסדרה הזו והחודשיים האלה. אין ספק שהשלשות היו פקטור מכריע. היו לנו הרבה מבטים פנויים שלא קלענו, אבל היינו צריכים למצוא פתרונות אחרים. אני לא חושב ששחקנים נעלמו ברבע הרביעי. מכבי שיחקה בהרכב גבוה ועשתה הרבה חילופים בהגנה, ניסינו לתקוף את השחקנים שחשבנו לנכון ולהניע את הכדור, אך לא מימשנו את מצבי הקליעה הטובים שהיו לנו".

יאניס קסטריטיס | דני מרון

משחקה הראשון של הפועל תל אביב בעונת 2020/21 אמור להיערך כבר ב-15 בספטמבר, אז הקבוצה תתמודד במוקדמות ליגת האלופות של פיב"א. קאסטריטיס ימשיך לעמוד על הקווים לאחר שחתם על הארכת חוזה לפני חודשיים וחצי. ים מדר נרשם כזכור לדראפט ה-2020 והמניה שלו זינקה בעקבות היכולת הנהדרת שלו מאז חזרת הליגה, אך לא בטוח אם ייבחר, כאשר הרכז יוכל גם לבטל את הרישום עד 10 ימים לפני האירוע. בכל מקרה, לא מן הנמנע שימשיך באדום בעונה הבאה. ג'ורדן דייויס וסק הנרי חתמו בספרד ובטורקיה בהתאמה ולא יישארו, בנוסף כמובן לגינת שעוזב לצרפת. הקבוצה עשויה להחזיר את אייזיאה אייזנדורף מהשאלה לבני הרצליה ובאשר לטאליב זאנה, לסנטר אין חוזה לעונה הבאה אך יכול להיות שיישאר.

"אני מאמין שנתחיל להתאמן ב-20 באוגוסט ובימים הקרובים נתחיל לבנות את הסגל", הוסיף המאמן בהתייחס לעונה הבאה, "הפילוסופיה שלי לא תשתנה ואני חושב שהיא מתאימה לזו של המועדון ולתרבות שלו. אנחנו רוצים שהקבוצה תילחם, קודם כל בהגנה, ותוכיח בכל סיטואציה שאנחנו נותנים הכל בשביל המועדון".

בעונה הבאה בצרפת | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי