העונה מגיעה לשיאה: לקראת חצאי גמר הפיינל פור

דני אבדיה, ג'ון הולנד | דני מרון

ווילבקין יחזור במכבי ת"א, זיו ינסה להוביל את גלבוע/גליל, ירושלים מגיעה במומנטום וראשון לציון מקווה לנצח אותה לראשונה העונה

(גודל טקסט)

עונת הכדורסל בליגת העל הגיעה לשבוע ההכרעה שלה. משחקי חצי גמר הפיינל פור ייערכו מחר (ראשון) כשארבע קבוצות רחוקות שני ניצחונות מזכייה באליפות. בשני המשחקים יש פייבוריטית אמנם, אבל כפי שכבר למדנו – במשחק אחד הכל פתוח ולכן אפשר לצפות להפתעות, לפני שהליגה חוזרת להיות מוכרעת בסדרות בעונה הבאה.

מכבי תל אביב – הפועל גלבוע/גליל (21:15)

שתי הקבוצות נזקקו לשלושה משחקים על מנת להעפיל לשלב ארבע האחרונות. הצהובים הדיחו את הפועל תל אביב בתום סדרה קשוחה ותחרותית מאוד, בעוד הקבוצה מגן נר חזרה מפיגור של משחק לניצחון בסדרה נגד הפועל חולון. המאזן ההיסטורי במפגשים בין השתיים במסגרת הפלייאוף העליון עומד על 6:24 לאלופה המכהנת, שגם ניצחה את האדומים-לבנים בשני המשחקים בעונה הסדירה.

מכבי תל אביב תקבל בחזרה את סקוטי ווילבקין, אחרי שהכוכב נעדר מהדרבי האחרון של רבע הגמר בשל הרחקה. ווילבקין היה רחוק משיאו בשני המשחקים נגד הפועל תל אביב, אך הצהובים סומכים עליו שיחזור רעב להוכיח ויידע להתעלות ברגעי המאני טיים. מנגד, יובל זוסמן, קווינסי אייסי ואלייז'ה בראיינט הפצועים לא יעמדו לרשותו של יאניס ספרופולוס, בנוסף לשחקנים שמושבתים כבר זמן רב כמו ג'ון דיברתולומאו ועומרי כספי.

החבורה של ליאור ליובין הרבה פחות מנוסה מיריבתה, אך מציעה סגל צעיר ורענן בהרבה שיבוא במטרה להשאיר הכל על הפרקט. אחד הבולטים בגלבוע בתקופה האחרונה הוא יפתח זיו, שמציג את היכולת הטובה בקריירה שלו וברבע הגמר רשם ממוצעים של 16.7 נקודות ב-60% לשתיים, 6 אסיסטים ו-4.7 ריבאונדים. גלבוע/גליל מחזיקה במאזן הטוב בליגה מאז חידוש העונה, עם תשעה ניצחונות ושני הפסדים בלבד.

הפועל ירושלים – מכבי ראשון לציון (18:30)

מחזיקת הגביע עלתה לחצי הגמר לאחר שהביסה פעמיים את נס ציונה , בעוד הכתומים הדיחו את מכבי חיפה עם שני ניצחונות בפער דו-ספרתי. הפועל ירושלים מובילה 3:9 במפגשים בין השתיים בפלייאוף העליון, אך זכור, ראשון לציון הפתיעה את האדומים אשתקד כשניצחה אותם 86:92 בדרך לגמר. בעונה הנוכחית החבורה של עודד קטש יצאה עם ידה על העליונה בכל ארבעת המפגשים, אולם כאמור – בפיינל פור הכל פתוח.

הקבוצה מעיר הבירה תנסה לעלות לגמר 10 בתולדותיה, כשהיא במקום השלישי בכל הזמנים מבחינת כמות ההופעות שלה במעמד, אחרי שתי התל אביביות. ברגע הגמר היא הראתה שהיא באה בכושר מצוין, עם ממוצעים של 109 נקודות, 67% לשתיים, 44% לשלוש ו-29 אסיסטים, כאשר במשחק השני קבעה שיא חדש לשלשות במשחק פלייאוף: 21. ג'רמי פארגו, שכיכב באותו משחק, רחוק 31 נקודות ממלך סלי הפיינל פור בכל הזמנים – ליאור אליהו שקלע 110 במצטבר בתשע הופעות במעמד.

בצד השני, מכבי ראשון לציון רוצה להיות הקבוצה הראשונה החמישית בעשור האחרון שמעפילה לשני גמרים רצופים ומסתמכת בעיקר על דריל מונרו: הסנטר העפיל לפיינל פור בכל שלוש עונותיו בכתום ובשניים מתוכן ניצח את הפועל ירושלים, כולל בגמר 2016 – אז נבחר לשחקן המצטיין.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי