שמעון מזרחי רקד, סטודמאייר: "לא יודע אם אשאר"

דני אבדיה , שמעון מזרחי דני אבדיה , שמעון מזרחי | מכבי תל אביב / האתר הרשמי
דני אבדיה דני אבדיה | מכבי תל אביב / האתר הרשמי
יאניס ספרופולוס יאניס ספרופולוס | מכבי תל אביב / האתר הרשמי
דני אבדיה , אמארה סטודמאייר דני אבדיה , אמארה סטודמאייר |
אמארה סטודמאייר אמארה סטודמאייר | דני מרון
סקוטי ווילבקין סקוטי ווילבקין | דני מרון
שחקני מכבי תל אביב שחקני מכבי תל אביב | דני מרון

הצהובים חגגו אליפות בתום עונה משוגעת, היושב ראש התרגש: "אליפות מיוחדת". ה-MVP של הגמר על עתידו: "עדיין יכול לשחק כדורסל ברמה גבוהה". אבדיה נפרד

(גודל טקסט)

בסרטון: מכבי תל אביב – מכבי ראשל"צ 81:86

מכבי תל אביב עברה כמעט הכל העונה, וסיימה אותה הכי מתוק שאפשר: עם זכייה באליפות ה-54 בתולדותיה בזכות ניצחון 81:86 על מכבי ראשון לציון. חזרה לצמרת האירופית וניצחונות על אריות היורוליג אל מול מכת פציעות חסרת תקדים, משבר קורונה, בידוד ועוד – הכל עבר השנה על הצהובים, שעם אדי הדלק האחרונים הגיעו ראשונים לקו הסיום והניפו את הצלחת בפעם השלישית ברציפות, לראשונה מאז 2007. 

יאניס ספרופולוס ראה מה ההרכב הגבוה של הכתומים עשה להפועל ירושלים יומיים לפני כן, אז הוא הפתיע עם ציוות של אמארה סטודמאייר ואות'לו האנטר שהוציא את העוקץ מהתקפת היריבה, התעלה גם בצד שבו קולעים והוביל את הקבוצה בנקודות, כאשר סטודמאייר עצר את הקאמבק של האורחת עם רבע אחרון מליגה אחרת, זו שבה בילה את רוב הקריירה – בדרך לתואר ה-MVP של הפיינל פור. 

"זה היה המפתח לניצחון כי הם לא ציפו לזה, זה הפתיע אותם", אמר ספרופולוס בסיום על השילוב של השניים בחמישייה. "הכרחנו אותם לשחק בסגנון שונה מזה שהם רגילים לו. זה היה מאוד חשוב כדי לבסס את היתרון במחצית הראשונה". 

בגיל 37 ואחרי שזכה ב-MVP: אמארה סטודמאייר מסיים חוזה במכבי ת"א

"אני שומר על כושר כל השנה כדי להגיע מוכן לרגעים כאלה", סיפר סטודמאייר בסיום. "אני בן 37 ועדיין מסוגל לשחק כדורסל ברמה גבוהה, זו ברכה". עד לאחרונה היה נראה כי הסיכויים שהסנטר ימשיך בצהוב בעונה הבאה קלושים, אך לאור ההופעה שלו במאני טיים של העונה והעובדה שג'ייק כהן מתנדנד, לא מן הנמנע שבמועדון ישקלו להשאיר אותו. "האם אשאר כאן? לא יודע, נראה מה העתיד צופן לי. אני אוהב את מכבי, זה ארגון נהדר", הוסיף השחקן כשנשאל על כך. 

טבעי היה לצפות להצגה של סקוטי ווילבקין, אבל הכוכב הבכיר סבל מערב קליעה נוראי בו שבר את שיא ההחטאות מחוץ לקשת במשחק אחד בפלייאוף, עם 1/14. במקומו התעלה לא אחר מאשר סנדי כהן, שייצג את האתוס של מכבי יותר מכל שחקן אחר אמש. לאורך מרבית העונה הוא בכלל לא היה ברוטציה ולפני הגמר היו לו בסך הכל שלוש נקודות בפלייאוף, אך למשחק המכריע המתאזרח עלה במנטליות של מספר 1 בהיררכיה וצלף ארבע שלשות ללא החטאה, בדרך ל-16 נקודות ב-18 דקות בלבד. 

נגיף הקורונה שבר את מסורת החגיגות במסעדת 206, שלא יכולה להכיל יותר מ-20 איש במגבלות הקיימות ולכן הקבוצה חגגה בהיכל המכבים שבתוך יד אליהו. גם היו"ר שמעון מזרחי, שהוסיף אליפות נוספת לרזומה 50 שנה אחרי הזכייה הראשונה שלו, תועד כשהוא מפזז בחגיגות.

צפ: דני אבדיה נפרד

זה היה גם מופע הפרידה של דני אבדיה ממכבי תל אביב ומהליגה המקומית. הטאלנט פתח מצוין את המשחק, אך בהמשך התקרר על הספסל לאחר שביצע עבירה שלישית וסיים עם 5 נקודות שאת כולן קלע ברבע הראשון, אם כי בדומה למה שהיה בחצי גמר, 20 שניות לסוף הוא גרם לאיבוד כדור קריטי של ראשון לציון.

אבדיה אמור להמריא בקרוב לארה"ב, כאשר הגרלת הלוטרי לקראת הדראפט תיערך ב-20 באוגוסט. בשלב זה לא ידוע מתי יתקיימו מחנות הקומביין, אך לאחר הלוטרי השחקן צפוי להגיע לאימוני התרשמות אצל הקבוצות שישקלו לבחור בו. אבדיה נפרד מחבריו במהלך החגיגות: "אני בן יחיד, אז אתם הייתם כמו האחים שלי. בחיים לא אשכח את כל מה שעברנו בעונה הזו".

דני אבדיה | מכבי תל אביב / האתר הרשמי

שמעון מזרחי חגג 50 שנים במכבי ת"א

"זו אליפות מיוחדת בעונה כזו, של קורונה", אמר מזרחי. "חרף כל הדיבורים הצלחנו להחזיר את השחקנים מחו"ל. סבלנו מפציעות קשות, אבל זו מכבי – ברגעי ההכרעה נותנים את הנשמה ומנצחים. עלינו לרבע גמר היורוליג והיינו יכולים להגיע לפיינל פור. את זה אי אפשר לשכוח וזה מצטרף לתואר האליפות". על ההכנות לעונה הבאה הוסיף היו"ר: "נקווה שיימצא פתרון ותותרנה טיסות ויוסרו הבידודים. נראה מה עם יקרה עכשיו עם קבוצות הכדורגל שמשחקות באירופה וזה ייתן לנו אינדיקציה מסוימת". 

בהמשך יצאו השחקנים על כ-100 אוהדים שהתקבצו מחוץ להיכל וזכו להרגיש גם את הצלחת. השחקנים עלו לקובייה שמחוץ לשער 6 ונשארו מאחורי הזכוכית כדי לשמור על ריחוק חברתי, כשבצד השני האוהדים הדליקו אבוקות ושרו לכבודם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי