אבדיה בראיון: "אמשיך להעז גם ב-NBA. כספי רוצה שאהיה טוב ממנו"

דני אבדיה | דני מרון

סיכום העונה ("לא יודע אם הייתי מקבל הזדמנות ללא הפציעות"), התפקוד בקבוצה הבאה ("אשמח להיות רכז"), השירות הצבאי ("אם יבקשו ממני להשלים אותו, לא אחשוב פעמיים") ועוד. רגע לפני העזיבה, כוכב מכבי ת"א מדבר

(גודל טקסט)

עוד לפני פתיחת עונת 2019/20 היה ברור לכולם שזו תהיה עונתו האחרונה של דני אבדיה בישראל לפני המעבר ל-NBA, אך מעטים האמינו שיעשה צמיחה כה גדולה במכבי תל אביב כשבסיומה ייבחר לשחקן העונה בישראל. הערב (רביעי) בתוכנית הספורט של רדיו 103FM אבדיה סיכם עונה בצהוב וסיפר איך הוא מתכונן לעתיד הקרוב.

אך הייתה העונה שלך: "הייתה באמת עונה מדהימה, לי אישית היה מאוד קשה כי התקופה של הקורונה קטעה את הליגות. אני חושב שהיה לנו משחק מיוחד בדרך, ועדיין נהינתי מאוד מהעונה הזאת, זו עונה שהתחשלתי הרבה, בהתחלה לא שיחקתי הרבה דקות וזה היה מאוד קשה עבורי. אבל לסיים את העונה עם הרבה דקות זה היה מרגש".

עבדת קשה בפגרה: "עבדתי קשה מאוד, כל התקופה הזאת במכבי תל אביב עבדתי קשה, באימוני בוקר עבדתי על הגוף שלי והקפדתי על תזונה, היה לי מאוד חשוב לעשות איזשהו שינוי בגוף שלי. אני שמח שהצלחתי זה לא היה קל, וזה עדיין לא נגמר. אבל המילים הטובות שאני מקבל נותנות רק מוטיבציה להמשך".

דני אבדיה. "עבדתי קשה כל העונה" | אודי ציטיאט

גם ללא החיסורים עדיין הייתה מקבל דקות: "אני לא יודע, זה באמת שאלה טובה. ניתנה הזדמנות לבוא ולהתעלות ולהיות חלק ממשהו. הייתי מוכן לזה, עבדתי מאוד קשה ולא הפסקתי להיות אופטימי, אין לכם מושג כמה נהניתי מההזדמנות הזאת, אני מאוד שמח שעזרתי ולהיות משהו מיוחד במועדון הזה".

מה קרה בסדרה נגד הפועל תל אביב: "היו לנו חיסורים רבים, יובל זוסמן, קווינסי אייסי, אלייז'ה בראיינט, ואם להיות כן – ראינו שהדברים לא עובדים טוב וכולנו הבנו שזה הולך להיות אחד האתגרים הקשים בקריירה שלנו, אבל יש לנו מאמן מדהים ומערכת מדהימה והם מכינים אותנו לאתגרים האלו ואני ידעתי שזה לא נגמר שם ונסיים את העונה בטעם מתוק".

שיחת המוטיבציה שהייתה לכם לפני המשחק, השפיעה עליכם: "זה היה מראה מאוד קשה, כי קוראים לך לפגישה בווידאו ופתאום כל הצוות המקצועי נכנס ואנחנו מבינים מה הולך לקרות כאן. אנחנו לא עושים את זה בשבילינו אנחנו עושים את זה בשביל כל האוהדים וזה מכניס בך איזה משהו. זה נותן איזה מוטיבציה מיוחדת".

דני אבדיה | דני מרון

כל הזמן אתה צריך להוכיח שאתה צריך להיות ב-NBA, איך עומדים בלחץ: "המעטפת שאני נמצא בה, המשפחה הסוכן, המאמנים המועדון וכולם מבינים שכל רגע יכול להיות המשחק האחרון שלי וכל רגע מדברים על בחירה כזאת, ומה החסרונות שלי ולאיזה קבוצה אני עובר ואני מתעסק בזה. אני יכול לסיים משחק עם אפס נקודות, אז מה? זה קורה לכל אחד וזה קורה גם לי. ובסופו של דבר אני יודע מה אני שווה ובא לכל משחק ב-100% וגם אם יותר או פחות הולך לי אני בא להילחם ופחות התעסקתי במה שמסביב".

מילוש תאודוסיץ' דיבר עלייך בראיון ואמר שאתה צריך להיות רכז: "כשאחד הרכזים הגדולים בתולדות הכדורסל האירופי אומר זאת זה כן משפיע, אני אוהב לנהל את המשחק ואם תהיה לי את ההזדמנות לעשות זאת זה משהו שאני מאוד ארצה. אבל זה לא כ"כ תלוי בי, זה תלוי במאמן ובקבוצה שאגיע אליה. אני מוכן להכל – מהטוב ביותר ועד הגרוע ביותר ואעשה הכל כדי שהקבוצה שלי תנצח".

הנבחרת יכולה בשנים הבאות להצליח באירופה: "יש כאן פוטנציאל אדיר, אני מכיר את החבר'ה האלה, אני חבר של כל שחקן ישראלי כאן. יש אנשים שעובדים מאוד קשה ומאוד מוכשרים ובאמת כיף לי לשחק מולם ואפשר לראות שיש לנו חבורה של שחקנים מוכשרים מאוד".

מילוש תאודוסיץ'
מילוש תאודוסיץ'. מאמין שאבדיה צריך להיות רכז | וירטוס בולוניה

בשל דחיית הדראפט, אתה יודע מה הולך לקרות איתך בחודשים הקרובים: "אני לומד להתרגל לתרבות האמריקאית, הייתי שם כמה פעמים בשנה שעברה, אבל לא חוויתי את הטירוף הזה של הכדורסל. אני מגיע לקבוצה ולליגה חדשה וייקח זמן להתרגל, ואני אבנה את המערכת הנכונה סביבי".

יש לך סוג של חוצפה חיובית בישראל, האם תהיה ככה גם ב-NBA: "אני לא יודע מה הולך לקרות, ואני לא יודע באיזה קבוצה אהיה ועם מי אשחק, אבל בכל קבוצה שיהיה אגיע עם נוכחות ולא אחפש להעז כי זה מה שהביא אותי עד כה ואני באמת מקווה שיהיה טוב".

אתה מגיע עם מעטפת: "ברור, אני לא חושב שזה בריא להיות לבד, בטח בשנה הראשונה ב-NBA. אבל אין כיף כזה להיות שם ואנחנו עובדים כל החיים בשביל הרגעים האלה, בתור ילד לא חשבתי בכלל על זה וכעת אני רק נהנה מהדרך ואני מקווה שאצבור עוד מלא חוויות".

עומרי כספי
עומרי כספי | עדי אבישי

אתה מתייעץ עם אבא שלך: "אני עובר איתו את הדרך לאו דווקא במובן המקצועי, לי ולאבא בילדים היו המון ריבים מהבחינה המקצועית, אבל בעניין האישי והמנטלי הוא תמיד כאן בשבילי וזה יתרון ענק שיש לך כזה אבא".

לעומרי כספי הייתה קריירה ארוכה, אבל הוא לא היה שחקן גדול ב-NBA: "כספי הוא אחד השחקנים הכי מיוחדים שיצאתי לשחק איתו, ב-NBA פחות ניצלו את היתרונות שלו ואני לומד ממנו הרבה. פעם אמרתי שאני רוצה להיות יותר טוב מעומרי ואנשים הבינו את זה לא נכון. גם כספי אמר בעצמו שהוא רוצה שאני אהיה טוב ממנו. היה לי את הזכות לשחק איתו שנה אחת ואני אסיר תודה על כך".

ביקשו ממך להמשיך את הישרות הצבאי: "אם תהיה לי אפשרות להשלים בקיץ את השירות הצבאי אעשה זאת. אני לא אחשוב פעמיים אם אוכל".

עוד באותו נושא: דני אבדיה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי