גודס התאכזב מהשריקות מול מכבי ת"א וחשף: "אני כבר לא מאמן העתודה"

גיא גודס | דני מרון

מאמן מכבי ראשל"צ סיפר שהוא לא נמצא בתפקיד למרות שלא הייתה הודעה רשמית על כך והלין על השיפוט בהפסד לצהובים בגמר: "לא אוהב את זה". וגם: השיחה המרגשת עם הנקינס

(גודל טקסט)

מכבי ראשון לציון שיחקה אתמול (שלישי) בגמר הפיינל פור בפעם השנייה ברציפות, אך הפסידה 86:81 למכבי תל אביב ולא הצליחה לזכות באליפות. עם זאת, בסך הכל הקבוצה יכולה להיות מרוצה מהעונה הטובה שרשמה.

המאמן, גיא גודס, התראיין היום לתכנית הספורט של 103FM, דיבר על המשחק מול הצהובים, על השריקות של השופטים לקראת הסיום וחשף שהוא כבר לא משמש כמאמן נבחרת העתודה, למרות שלא הייתה שום הודעה רשמית על כך: "התחלתי לאמן את העתודה בתחילת השנה ואז הגיעה פגרת הקורונה ושם הסתיימה העבודה שלי. נכון להיום אני לא מאמן נבחרת העתודה. אני עוד לא יודע מי הולך להיות המאמן ויכול להיות שאני אחזור. זו הסיטואציה כרגע. לא סוכם איתי שום דבר. סוכם איתי לאמן את העתודה בקיץ הנוכחי ומן הסתם זה לא קרה בגלל הקורונה. שם נגמר החוזה שלי ומאז לא דיברו איתי. אף אחד לא אמר לי אם אני ממשיך או לא. כרגע סוגיית מאמני הנבחרת נמצאת ב'איזור דמדומים', נראה מה יהיה".

האם הוא מסכים שקבוצתו הייתה פייבוריטית בגמר: "אני לא יודע מי חשב שאנחנו פייבוריטים, מכבי תל אביב הייתה הפייבוריטית הברורה אתמול. המשחק היה בבית שלה ויש לה שחקנים ברמת יורוליג גבוהה מאוד כמו סקוטי ווילבקין ואות'לו האנטר. היו הרבה שהרגישו את משב הרוח וראו את מכבי משחקת לא טוב בדרבי וכמעט עפה וגם מול גלבוע/גליל היא ניצחה רק בסוף. זה נכון שהיא עברה סיטואציות לא פשוטות ותהפוכות, אבל מכבי זו מכבי בבית שלה, והרגשנו את זה בחצי הראשון של המשחק. יש לה ניסיון וראינו את האיכות והקשיחות שלם. בחצי השני עלינו עם מנטליות יותר טובה וניצחנו אותו ב-13 הפרש, אבל זה כבר היה מאוחר מדי".

יאניס ספרופולוס, גיא גודס | דני מרון

"כשמכבי משחקת על תואר, עם כל מה שהיא עברה, היא מאוד דרוכה ועושה את המיטב", המשיך גודס. "זה מה שהם עשו. הקושי שלנו היה פיזי ומנטלי, בעיקר בגלל הצפיפות של המשחקים. מכבי ת"א עלתה אתמול בהרכב שהיא לא שיחקה בו עד עכשיו ומאוד גבוה. ממוצע הגובה עמד על 2.08 בערך ואין ספק שזה הקשה עלינו בדברים מסוימים, וגם רמת הפיזיות והאגרסיביות שלה הייתה גדולה מאוד. לקח לנו זמן להתאקלם, אבל עשינו קאמבק גדול לדעתי. לא כל קבוצה חוזרת מול מכבי מ-18-20 הפרש, בטח לא באנרגיות שהם היו בהם".

האם לשריקות האחרונות היה קשר לתוצאה הסופית: "אין מה לעשות. זה מאכזב אותי, כי הייתה שם שריקה שאסור לשרוק בסיטואציה כזו, אבל מבחינתי זו היסטוריה. זה חלק מהמשחק וממשיכים קדימה, אין לי מה להגיד מעבר לזה. אני לא אוהב את זה, אבל אני מקבל את זה. זה לא בשליטה שלי".

דריל מונרו וזאק הנקינס שהיו חלשים מהרגיל: "הנקינס חגג יום הולדת 24 לפני המשחק, אני חושב שזה ילד שיכול להתפתח. הוא כתב לי בלילה שהוא מתנצל ושזה היה אחד המשחקים הגרועים הקריירה שלו. אמרתי לו שאין מה לעשות ושחלק מהתהוות של שחקן זה ללמוד בסיטואציות לא טובות. מונרו סחב אותנו כל העונה, בעיקר במשחקים של 'מאני טיים'. היה לו קשה להסתדר עם אות'לו האנטר והוא היה קצת עייף, בחצי השני הוא יותר הלך להתקפה מאשר רץ. האם הוא יישאר? הוא יהיה בן 35 בעונה הבאה, נראה איך אנחנו מוצאים את הדרך איך להשאיר אותו. צריך לראות כמה אנחנו מסוגלים לשלם. הוא אמר לי שהוא מעוניין להמשיך לשחק ושהוא מאוד אוהב את ראשל"צ. הוא לא יכול לעבוד עם כל מאמן היום, הוא צריך לקבל את המנוחות שלו כי הוא כבר לא ילד. עדיין יש לו את האיכויות. שמחתי לשמוע שהוא מעוניין להמשיך לשחק ושיש לו את האמביציה".

זאק הנקינס, סנדי כהן | דני מרון

איך הוא מחזיק בראשל"צ אחרי שהקבוצה הייתה מחליפה המון מאמנים: "אני לא יודע איך המאמנים הקודמים עבדו עם יצחק פרי, אבל יש לנו שיתוף פעולה כל הזמן. לפעמים הוא גם נכנס לחדר ואומר את דעתו ואנחנו שומעים ומתייעצים. הוא אומר הרבה את דעתו, אבל יש לנו דוח שיח מאוד פורה ואנחנו חושבים אותו דבר. אני שואף למצוינות בדיוק כמוהו, זה החזון שלו. אין לי מה לעבוד במועדון אם אין לו ציפיות. המועדון לא הכי עשיר, אבל אפשר להפוך אותו למאוד איכותי. אנחנו רוצים להפוך את מכבי ראשל"צ למותג. האם הוא יכול לצעוק להחליף שחקן כזה או אחר? הוא יכול לעשות מה שהוא רוצה. עבדתי במקומות קצת יותר לחוצים ממכבי ראשל"צ, זה לא מלחיץ אותי. אני שומע הכל אבל בסופו של דבר עושה את מה שאני חושב לנכון לעשות. אם הייתי שומע את כל מה שאומרים מהקהל אז הייתי צריך לשבת לידם ולא לאמן. כשאתה מאמן אתה שומע הרבה דברים אבל אתה צריך לעשות את מה שאתה חושב".

איך מתכוננים למשחקים באירופה בתקופת הקורונה: "היום עשינו טקס ודיברנו על הנושא הזה. אין לנו תשובות ברורות. גם ליורוקאפ אין עדיין תשובות. מבחינתם המשחק הראשון מתחיל ב-30 בספטמבר, אנחנו אמורים לשחק במלאגה. אין טיסות ואנחנו לא יודעים מה קורה עם הבידוד. מנהל הקבוצה שאל אותי מתי הוא רוצה שנתחיל את האימונים, אבל אמרתי שאין לי מושג כי אני לא יודע מתי נתחיל את המשחקים. אנחנו לא יודעים כלום, הכל בסימן שאלה. כרגע נתחיל בבניית הקבוצה, נחתים את מי שאנחנו רוצים להחתים ונראה מה קורה הלאה. מועדונים לא יוכלו להרשות לעצמם לחכור מטוס פרטי".

יצחק פרי וגיא גודס
יצחק פרי וגיא גודס | אודי ציטיאט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי