השיא, הנסיקה של אבדיה והביתיות: מספרי העונה של מכבי ת"א

מכבי תל אביב. מספרי האליפות | דני מרון

הצהובים שהשוו את מספר האליפויות לזה של ריינג'ס - הם מועדון הספורט שזכה בהכי הרבה תארים - 106. אבדיה מוביל את מספר ההופעות וממוצע הנקודות למשחק. וגם: המאזן הנפלא בהיכל (30 ניצחונות לעומת שני הפסדים)

(גודל טקסט)

זה היה לא פשוט אבל ביום שלישי מכבי תל אביב שוב חייכה כשניצחה 81:86 את מכבי ראשון לציון בגמר הפיינל פור וזכתה באליפות מספר 54 בתולדותיה. זו הייתה אליפות שלישית ברציפות ושישית בסך הכל בעשור הזה של מכבי תל אביב. הנה עוד כמה מספרים על האליפות.

עם הזכייה באליפות נוספת, הצהובים השוו את השיא ששייך לגלאזגו ריינג'רס בכדורגל. ההבדל הוא שהסקוטים זכו באליפות הראשונה איי שם ב-1891, בעוד עונת הבכורה של הליגה הישראלית בכדורסל נערכה כעבור 63 שנה.

זה היה התואר ה-106 בארון של מכבי תל אביב בכדורסל, יותר מכל מועדון ספורט אחר בעולם. קבוצת הכדורגל האירית לינפילד מחזיקה ב-97 תארים. לסלטיק 97 תארים ולאל-אהלי ממצרים, גם כן בענף הכדורגל – 95 זכיות. לגלאזגו ריינג'רס 88 תארים. קבוצת הכדורסל המצליחה באירופה חוץ מהצהובים היא ריאל מדריד עם 84 תארים בסך הכל.

דני אבדיה | מכבי תל אביב / האתר הרשמי

אין ספק שזו הייתה עונה עמוסה מאוד של מכבי תל אביב. במהלך העונה נערכו לא פחות מ-225 אימונים, כשצריך לזכור שהייתה פגרה מאולצת בת שלושה חודשים בשל פגרת הקורונה.

דני אבדיה רשם 26 הופעות ביורוליג ו-33 בליגה – יותר מכל אחד אחר. ג'ייק כהן רשם 24 הופעות באירופה ו-33 בליגה ואחריו טיילור דורסי ששיחק ב-54 משחקים בסך הכל – היחיד ששיחק בכל 28 משחקי היורוליג ורשם עוד 26 הופעות ליגה.

גם בטבלת ממוצע הנקודות למשחק אבדיה ניצב בראש עם 13.5, יחד עם סקוטי ווילבקין כאשר שניהם נבחרו לחמישיית העונה בליגת העל. בפלייאוף הובילו טיילר דורסי (15.8 נק'), יובל זוסמן (12) והמצטיין של הגמר אמארה סטודמאייר (10.4). ווילבקין הוביל את קלעי הקבוצה ביורוליג עם 16.1 נקודות למשחק ו-43.5% מהשלוש.

שחקני מכבי תל אביב. מאזן נפלא בהיכל | דני מרון

קצת על היורוליג: מכבי דורגה במקום הרביעי ברגע בו הוחלט לצערה לבטל את העונה לאור מגפת הקורונה. היא החזיקה במאזן זהה לזה של צסק"א מוסקבה (9:19) והבטיחה את חזרתה לפלייאוף בתום 27 מחזורים, ולאחר היעדרות בת חמש שנים. חלק חשוב מהעונה המוצלחת היה המאזן הנפלא במשחקי הבית – 93.75% בהיכל. הם רשמו מאזן ביתי של 1:17 בליגה (נכנעו למכבי ראשון לציון) ו-1:13 ביורוליג שם רק ריאל מדריד הצליחה לנצח.

עוד מספרים לגבי הסגל: 22 שחקנים היו חלק מסגל הקבוצה העונה. מתוכם שבעה צמחו במחלקת הנוער של המועדון – כמובן בראש נמצאים עומרי כספי, יובל זוסמן ודני אבדיה. הנוספים הם דורי סהר, יונתן אטיאס, עמית אהרוני והראל רינסקי. ארבעה שחקנים שוחררו עוד לפני סיום העונה: נייט וולטרס, ארון ג'קסון, טאריק בלאק וג'יילן ריינולדס שהיה רשום רק למשחקי היורוליג.

בווידאו: מכבי תל אביב זוכה באליפות אחרי 81:86 על מכבי ראשל"צ

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי