אבדיה "מתאים לכל קבוצה", מדר "פליימייקר נוצץ"

דני אבדיה, ים מדר | דני מרון

בארה"ב ניתחו את השניים כחלק מטופ 10 הפרוספקטים האירופאים, ה-MVP של הליגה דורג רק במקום השני

(גודל טקסט)

לא מעט כישרונות אירופאים נבחרו בעשירייה הראשונה בדראפט ה-NBA בשנים האחרונות: לוקה דונצ'יץ', לאורי מרקאנן, קריסטאפס פורזינגיס ודרגאן בנדר נמנים בין הדוגמאות המובילות ובעוד קצת פחות משלושה חודשים גם לישראל צפוי להיות נציג ראשון אי פעם בטופ 10 – דני אבדיה כמובן. ב"בליצ'ר ריפורט" ניתחו היום (שישי) את עשרת הכישרונות הגדולים ביותר באירופה שיעמדו לבחירה בדראפט הקרוב וסימנו לא רק את ה-MVP הטרי של עונת 2019/20 בליגת העל, אלא גם את חברו הטוב מהפועל תל אביב, ים מדר.

באופן מפתיע משהו, אבדיה דורג רק שני מבין הפרוספקטים של אירופה, מאחוריה רכז אולם הגרמנית, קיליאן הייס הצרפתי. יחד עם זאת, בכלי התקשורת האמריקאי הדגישו כי ההתלהבות סביב אבדיה רק התעצמה מאז חזרתה של ליגת העל בחודש יוני. "הוא הוסיף מסת שריר, מה שיעזור לו להתמודד עם המגע בחדירות לסל ולשחק כפאוור פורוורד. הוא מבריק ומהיר במגרש הפתוח וקורא היטב את זוויות המסירה תוך כדי כדרור".

מבחינת ההגנה וסימני השאלה לגביו, בניתוח נכתב על היהלום הצעיר: "יש לו יכולת להפוך לשומר יעיל ב-NBA. הוא פגיע בהגנה רחוק מהטבעת ומתאים יותר לשמור על שחקנים בעמדה 4, שם הוא משתמש בכוח ובפיזיות שלו. באופן כללי, הסקאוטרים יתהו כמה יעיל תהיה יכולת יצירת המצבים שלו נגד שומרים ברמת NBA, בגלל מרכז הכובד הגבוה שלו בכדרור. אבל הגוף, הוורסטיליות, התחרותיות והיעילות שהראה נגד מקצוענים, בנוסף ליכולת לשחק במספר עמדות, מצביעות על אבדיה כשחקן שיתאים לכל קבוצה בלוטרי".

"מתאים לכל קבוצה" | אודי ציטיאט

באשר לים מדר, נכתב כי כוכב נבחרת העתודה בקיץ הקודם שיפר את מעמדו כפוטנציאל לדראפט בששת השבועות האחרונים של העונה, מה שעלול לגרום לקבוצות הליגה הטובה בעולם לשנות את דעתן לגביו ברגע האחרון. "הוא מוכשר, מתעתע וזריז. מדר משלב בין מהירות לעבודת רגליים ערמומית ויכול להיות פליימייקר נוצץ בזכות אלתורי המסירות וה-IQ הגבוה. על אף שרכזים בגודל שלו לרוב מתקשים בהגנה, מדר משפיע על המשחק בזכות הלחץ הבלתי נלאה שלו על הכדור והיכולת לשמור את יריבו לאורך כל המגרש".

כפי שציינו לגבי אבדיה פעמים רבות, גם לגבי הפוינט גארד האדום הצביעו על הקליעה כטעונת שיפור: "הוא קלע רק 23 שלשות מתוך 86 ניסיונות ב-32 משחקים. קיימת דאגה ברורה האם יוכל להוציא לפועל ברמת NBA ללא קליעה שאפשר לסמוך עליה ובלי מימדים פיזיים ליצירת נקודות בתוך קשת שלוש הנקודות".

ים מדר | אודי ציטיאט
עוד באותו נושא: דני אבדיה, ים מדר

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי