איתי שגב: "דונצ'יץ' זה משהו של פעם ב-3 דורות, תופעה"

איתי שגב | הטוויטר הרשמי של גראבלין

שחקן נבחרת ישראל התראיין לתכני הספורט של 103FM, התפעל מהכוכב מולו שיחק כשהיה במכבי ת"א וסיפר על ההתאלקמות בקבוצתו החדשה, גראבלין הצרפתית: "נותנים לך הכל, הכדורסל כאן מאוד מקצועני"

(גודל טקסט)

איתי שגב הפך הקיץ לליגיונר כשחדש, כשחתם לפני כחודשיים וחצי רשמית בגראבלין-דנקרק. שחקן נבחרת ישראל כבר נמצא בצרפת, ובראיון לתכנית הספורט של 103FM דיבר על ההתקלמות שלו במדינה החדשה, המקצוענות באירופה והתייחס גם ללוקה דונצ'יץ' אחרי הופעת הענק של הסלובני נגד הקליפרס.

"אני מתאקלם מעולה. מזג האוויר פה יפה", סיפר שגב בן ה-25. "בתקופת הקורונה קיבלתי הארה לגבי הגוף שלי והמשך הקריירה. התחלתי להרים הילוך בכל הנושא של היוגה והפילאטיס. זה עוזר לשרירים הפנימיים, שמחזיקים את כל הגוף שלי בחתיכה אחת ויעזרו לי לשחק יותר שנים".

איך עובד היום-יום החדש שלו בצרפת: "אני קם בבוקר בערך ב-7:00. אני לומד באוניברסיטה הפתוחה קורס במיקרו-כלכלה, אז אני ולומד עד 8:00. אחר כך אני אוכל, וב-8:30 יוצא לכיוון האולם. מתחילים הרבה יותר מוקדם ממה שמתחילים בארץ. פתאום אני לא הראשון באולם, למרות שאני מגיע שעה-שעה וחצי לפני האימון. זה הרגלים שמאוד יפה לראות אותם. אימון הבוקר מתחיל ב-10:00 עד 12:00 בערך. יש אימון גם אחרי הצהריים ב-16:30 עד 18:30. בין לבין אני חוזר הביתה, גראבלין כולה היא בסך הכל 5 דקות מקצה לקצה. מי שרוצה להישאר במתחם של המועדון יכול כמובן, יש שם הכל".

איתי שגב
איתי שגב | אודי ציטיאט

"הכדורסל כאן מאוד מקצועני", המשיך שגב. "יש פה כל מה שצריך. אנחנו עובדים המון שעות וזה לא עוצר שם. אתה מקבל את כל המעטפת הרפואית והמקצועית כדי להחזיק מעמד. יש פיזיותרפיסט עם המון ציוד ואפשרויות לטפל בך. יש אמבטיית קרח, ג'קוזי וסאונה בחדר ההלבשה מתי שאנחנו רוצים. יש כל מיני מכשירי התאוששות למיניהם. נותנים לך את כל המקום גם לעבוד קשה וגם לטפל בגוף שלך כדי שלא תתפרק מעומס".

המועדון עצמו: "לפני חמש-שש שנים גראבלין שיחקה במסגרות אירופיות וסיימה בפלייאוף. בשנים האחרונות הייתה ירידה מקצועית. זו לא קבוצה שכל השנים נמצאת בפסגה, אבל למען האמת, בצרפת, לא תמצאו הרכבבה קבוצות כמו מכבי תל אביב. הליגה כאן יותר מאוזנת ורחבה מהליגה הישראלית, מבלי לזלזל בה. אבל כאן אין הבדלי מעמדות ברורים וזה יהיה מאוד מעניין. אני מקווה שנסיים בחלק העליון".

על לוקה דונצ'יץ', אשר שגב שיחק מולו במדי מכבי ת"א בזמן שהסלובני היה שחקן ריאל מדריד: "כל מילה שאני אגיד תגרע. זה משהו שהוא כנראה פעם בשלושה דורות. המספרים שלו מפלצתיים. מדובר בתופעה. יש לי אולי כמה הסברים מהעין שלי ומשיחות שלי אנשי מקצוע. ב-NBA יש שלוש מהירויות שבוחנים אותך – מהיר, איטי ואיטי מאוד. ללוקה יש את כל המהירויות האלה, אבל הוא בעיקר "איטי מאוד". הוא פשוט חוצב את הדרך שלו דרך שחקנים ומייצר סל בקלות. צריך ליהנות מכל רגע ולהגיד תודה שאנחנו פה כדי לראות את זה".

לוקה דונצ'יץ' מול מכבי תל אביב ב-2018 | Emilio Cobos/Euroleague Basketball via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי