המנהלת והאיגוד הגיעו להבנות, הפועל חיפה תשחק בליגת העל

שמואל פרנקל
שמואל פרנקל | אלן שיבר, מנהלת ליגת העל בכדורסל

ראשי הענף הגיעו לסיכום לפיו בשלוש העונות הבאות יעלו שתי קבוצות מהליגה הלאומית, בעוד מספר היורדות לליגת המשנה עשוי להשתנות ויוחלט על ידי ראשי המנהלת בכל עונה מחדש. יו"ר הליגה הלאומית: "לכדורסל יש אופק"

(גודל טקסט)

עכשיו זה סופי ורשמי: הפועל חיפה תשחק בעונה הקרובה בליגת העל בכדורסל. איגוד הכדורסל ומנהלת הליגה יצאו הבוקר (רביעי) בהודעה משותפת ובישרו על סיכום שהושג בפגישה שנערכה אמש.

בפגישה השתתפו נציגי איגוד הכדורסל, יו"ר הועדה המקצועית עמוס פרישמן ועודד נחמן, יחד עם יו"ר המנהלת שמואל פרנקל ויו"ר הפועל תל אביב רמי כהן, וסוכם על נספח שיצטרף להסכם המקורי בין המנהלת לאיגוד שנחתם ב-2002.

במסגרת ההבנות סוכם כי בשלוש העונות הבאות (כולל הנוכחית) יעלו שתי קבוצות מהלאומית בכל עונה לליגת העל, אך מספר היורדות בעונות אלה ייקבע על ידי המנהלת בהודעה מראש בזמן סביר לאיגוד הכדורסל. אם בשלוש העונות הבאות אחת מקבוצות הליגה הלאומית שיעפילו לליגת העל לא תממש את עלייתה, אזי החל מאותה עונה והלאה יהיו בליגה 12 קבוצות כאשר תעלה ותרד קבוצה אחת בלבד.

עמירם הלוי
עמירם הלוי | עדי אבישי

לאחר ההכרזה, מסר עמירם הלוי: "אני מקווה שמעתה והלאה נעסוק רק בעיקר ופחות בטפל. הדבר החשוב באמת הוא הכדורסל הישראלי וחשוב שכולנו נרתם לאותה מטרה שהיא קידומו ושגשוגו. יש לנו דור שחקנים ישראלים נהדר וכולנו צריכים להתאחד כדי לדאוג שהעתיד יהיה טוב יותר למענו ולמען אוהדי הכדורסל כולם. אנחנו נותנים תקווה ואופק לקבוצות הליגה הלאומית, שחלקן הגדול נמצא בפריפריה ואני מאמין שבסופו של דבר כולם יצאו נשכרים מההסכם הזה.

שמואל פרנקל הוסיף: "אני שמח מאוד שלאחר שנים ארוכות הצלחנו להגיע עם האיגוד להסכם חדש אליו אני מייחל מיום היכנסי לתפקיד.  אני מקווה שכעת ניתן להתחיל דף חדש עם האיגוד ונשמח לשתף פעולה עם אנשי האיגוד בכל נושא למען קידום הכדורסל הישראלי והשחקן הישראלי. אני מודה לכל יושבי הראש ונציגי המנהלת והאיגוד שהיו מעורבים במשא ומתן והשקיעו בו שעות ארוכות מזמנם, אני מברך את הפועל חיפה, קבוצה עם מסורת אדירה, על עלייתה לליגת העל ומאחל לה בהצלחה".

באיגוד הנהלת הליגה הלאומית היו מרוצים כמובן ומסרו בהודעה: "לפני מספר שנים יצאנו לקרב צודק למען הכדורסל הישראלי אשר נועד לתת הזדמנות לקבוצות הליגה הלאומית ואופק לשחקן הישראלי. לאחר לא מעט קשיים ומהמורות, אנו שמחים כי איגוד הכדורסל ומנהלת ליגת העל החליטו על מה שאנחנו אמרנו מזמן – שתי עולות מהליגה הלאומית לליגת העל. אנו בטוחים כי הסכם זה יחזק את הליגה הלאומית, את השחקן הישראלי ואת כלל ענף הכדורסל בישראל. הליגה הלאומית תמשיך להיות חממת הגידול של השחקנים הישראלים ותמיד תרצה בטובת השחקן הישראלי. אנו מברכים את שני הצדדים על ההסכם"

עוגן יוחננוב, יו"ר מנהלת הליגה הלאומית הוסיף: "מברך את איגוד הכדורסל ומנהלת ליגת העל על החתימה על ההסכם שעושה שירות ענק לכדורסל הישראלי ולליגה הלאומית. מיום כניסתי לתפקיד הצהרתי כי עלייתן של שתי קבוצות מהליגה הלאומית לליגת העל היא מטרה עליונה, ואני שמח שהיום המטרה הושגה, על אף קשיים רבים בדרך. לקבוצות הליגה הלאומית ודור העתיד של הכדורסל הישראלי, יש אופק ואני בטוח שגם בליגת העל ייהנו מהן בקרוב. זה המקום לברך את הפועל ביו קיור לייזר חיפה ולאחל לה הצלחה בעונה הבאה בליגת העל".

עוד באותו נושא: איגוד הכדורסל, מנהלת הליגה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי