יו"ר הפועל תל אביב: "שנה בלי קהל תהיה מכת מוות"

אוהדי הפועל תל אביב
אוהדי הפועל תל אביב | עדי אבישי

רמי כהן דיבר ב-103FM על הקריאה לשר טרופר למצוא מתווה שיחזיר את האוהדים למגרשים: "אנשים טסים לאומן, מתחתנים והולכים להופעות, הספורט נשאר מאחור. זו לא מציאות שאפשר לחיות איתה. שוקלים ברצינות להפגין"

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

במסעדות אושר תו סגול, האומנים חזרו להופיע בפני קהל מחולק לקפסולות ורק בספורט טרם ידוע מתי הקהל ישוב ליציעים. קבוצת הכדורסל של הפועל תל אביב הרימה את הכפפה והחליטה לפנות לשר התרבות והספורט, חילי טרופר, בבקשה למצוא מתווה שיאפשר את חזרת האוהדים למגרשים. יו"ר המועדון, רמי כהן, התראיין אתמול (שני) ל-103FM והסביר את המהלך. כמו כן, הוא התייחס לאפשרות שיאורגנו הפגנות ולהסכם העולות ויורדות שהושג לאחרונה בין איגוד הכדורסל למנהלת ליגת העל.

כהן פתח את דבריו בעדכון על סטטוס הפנייה לשר טרופר: "כרגע אין תשובה, אני לא בטוח שציפינו לקבל תשובה אבל לא נעזוב את זה עד שזה יקרה או שתהיה פגישה, כי קהל הספורט נשאר הרבה מאחור כשאנשים פה טסים לאומן ומתחתנים ורוקדים והולכים להופעות ובעולם כבר מחזירים קהל לספורט, זו לא מציאות שאנחנו יכולים לחיות איתה. לא בטווח הקצר מבחינת הכנסות ולא בטווח הארוך של אובדן קהל פוטנציאלי, כי תמיד יש את הקאדר הקבוע שיגיע, אבל בכל הקבוצות מנסים לבנות עוד קהל חדש ועד שאנשים מתרגלים לבוא למשחק, שנה בלי קהל זה משהו שייתן לנו מכת מוות".

משרד הבריאות הוא הכתובת, לא משרד הספורט: "בסדר, ועדיין הורה בבית ספר שיש לו בעיה לא הולך לשר החינוך, אלא קודם למנהל בית הספר. מי שצריך לדאוג לספורט זה שר הספורט והוא צריך לעשות את העבודה מול שאר המשרדים הממשלתיים".

רמי כהן
רמי כהן | אודי ציטיאט

למה לא מפגינים בצורה מאורגנת: "אנחנו שוקלים את זה ברצינות. בגלל זה גם התחלנו יחסית מוקדם, הרי בסופו של דבר הליגה תתחיל רק עוד חודש וחצי. אירופה טיפה לפני, אם נעלה לליגת האלופות. אבל בשביל שלא יגידו שלא ביקשנו לא התרענו, אנחנו מתחילים היום. משם נמשיך ללחוץ כמה שיותר תקשורתית. אומנים ומסעדנים הפגינו ובסוף כל אחד קיבל מה שהוא רוצה, מקווה שלא נצטרך להגיע לשם כי יש הרבה היגיון בבקשה שלנו. ספורט בלי קהל, לאורך זמן, הוא חסר טעם".

הגוש המעודד לא יסכים להנחיות: "קודם כל אני אשמח שישימו את האחריות בידיים שלנו. אנחנו נבהיר טוב-טוב לכולם שיש סדרי ישיבה ואם לא יעמדו בזה, היציע פשוט ייסגר. אני מניח שאנשים רוצים לבוא לא פחות משאנחנו רוצים שהם יבואו ובגלל זה אני כן מאמין שזה אפשרי, בסופו של דבר זה קהל, כשהוא רוצה, בוגר וכזה שרוצה לבוא למגרשים. אם זה מה שצריך לקרות, זה מה שיקרה".

הפשרה בין המנהלת לאיגוד בנוגע ליורדות: "אני הפעם הייתי באמצע ואני חושב שבמקרה הנקודתי הזה, את ההסכמות והפשרות יכול היה לעשות רק מישהו שמכיר את שני הגופים ויכול לגרום לכל אחד לוותר במקומות אחרים. הוויכוח ההיסטורי התחיל בשאלה האם יש שתי קבוצות שיכולות לעלות בכל שנה, או לא ולכן הפשרה היא שבמשך שלוש שנים יהיו שתי עולות, בהנחה ששתי הראשונות יממשו את העלייה אז נישאר עם זה בכל שנה ובמנהלת יצטרכו להחליט אם יהיו בליגת העל 12 או 14 קבוצות, ברור שלא נישאר במספר אי זוגי. אם במהלך שלוש השנים הקרובות ייראו שאין מקום לשתי עולות, נחזור לעולה אחת ויורדת אחת ולא יהיו תלונות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי