רכש מרשים: ג'ון דיבלר חתם בהפועל ת"א במקומו של דקוואן קוק

ג'ון דיבלר | הפועל תל אביב, רשמי

אקס נס ציונה לא הצליח להסדיר את הגעתו לישראל, אך האדומים צירפו כמחליף את אחד הקלעים הטובים ביורוליג בעשור האחרון, שכיכב בעבר נגד מכבי תל אביב

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

הפועל תל אביב קיוותה כי דקוואן קוק ימלא את עמדה מספר 2 כשהקבוצה תתייצב במוקדמות ליגת האלופות, אלא שאקס נס ציונה לא הצליח לקבל את דרכונו החדש וחוזהו בוטל, כך הודיע היום (ראשון) המועדון באופן רשמי. בחוזהו של השחקן הוכנס מראש תאריך יעד שבו היה עליו להתייצב בישראל, אחרת החוזה לא ייכנס לתוקף. עם זאת, האדומים כבר מצאו אלטרנטיבה יותר מראויה: הקלע ג'ון דיבלר חתם לעונה אחת וינחת בישראל כבר היום.

דיבלר הוא שוטינג גארד בן 32 (1.98), שהשתתף לאחרונה בטורניר ה-TBT, בו שיחקו בעבר ג'רמי פארגו ודיאנדרה קיין. בשנים האחרונות הוא שיחק בארבע מהקבוצות הגדולות בטורקיה: אנאדולו אפס, גלאטסראיי, בשיקטאש ודרושפאקה, כאשר בנוסף עבר גם בקרשיאקה, עמה זכה באליפות, ואת הקריירה האירופית שלו החל בפאניוניוס היוונית ב-2011, למרות שנבחר במקום ה-51 בדראפט ה-NBA של אותה שנה, אך לא זכה לשחק בליגה הטובה בעולם. ברזומה שלו שלוש עונות ביורוליג, כשהטובה מביניהן הייתה במדי אנאדולו ובה תרם 10.2 נקודות בממוצע למשחק.

מדובר בצלף אדיר מחוץ לקשת שלוש הנקודות: רק לפני חודש, באתר היורוליג פורסם דירוג קלעי השלשות של העשור האחרון (אליו נכנסו שחקנים שרשמו לפחות 75 הופעות) ובו דיבלר הגיע למקום הראשון באחוזים, עם 47.1%. האמריקאי עשה את קריירת המכללות שלו באוניברסיטת אוהיו סטייט ונחשב עד היום לגדול קלעיה, כשהוא מחזיק בשיא כל הזמנים עם 374 שלשות. בעונת 2016/17, בה מכבי תל אביב רשמה את אחת התבוסות הגדולות בתולדותיה ביורוליג, 102:63 נגד גלאטסראיי, היה זה דיבלר שכיכב בצד השני עם 21 נקודות, כולל 6/7 מחוץ לקשת.

ג'ון דיבלר | Aykut Akici/Euroleague Basketball via Getty Images

המנהל המקצועי של הפועל תל אביב, עידן פלדה, מסר: "בעקבות העניינים הטכניים שמנעו מדקוואן קוק להגיע לישראל, חיפשנו שחקן עם תכונות דומות שייתן לנו קליעה לשלוש ברמה גבוהה. בנוסף, ג'ון, ששיחק ברמות הכי גבוהות ביבשת, יביא איתו ניסיון ואני בטוח שהוא ישתלב במהרה בפאזל שבנינו לקראת האתגרים שעומדים בפנינו בעונת המשחקים 2020/21".

דקוואן קוק
לא הצליח להגיע בזמן | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי