כבר במחזור השני: דרבי תל אביבי בין מכבי להפועל

סקוטי ווילבקין, ים מדר | דני מרון

הוגרלו משחקי ליגת העל לעונה הקרובה: האלופה תפגוש את היריבה העירונית ב-25/10, הקלאסיקו נגד ירושלים ייערך במחזור ה-11. הדרבי החיפאי הראשון מזה 20 שנה יתקיים ב-27/12, פרנקל: "מצר על ההחלטה המתגבשת לסגר"

(גודל טקסט)

בעוד קצת יותר מחודש ימים, ב-17 באוקטובר ליתר דיוק, אמורה לצאת לדרך עונת 2020/21 בליגת העל בכדורסל והיום (ראשון) נערכה הגרלת המשחקים, בה נקבע כי האלופה מכבי תל אביב תארח את יריבתה העירונית, הפועל, כבר במחזור השני של העונה. הקלאסיקו בין הקבוצה של יאניס ספרופולוס למחזיקת הגביע הפועל ירושלים יתקיים בהיכל מנורה מבטחים במחזור ה-11, שמתוכנן ל-31 בדצמבר.

שחזור גמר הפיינל פור בשנתיים האחרונות, בין הצהובים למכבי ראשון לציון, נקבע למחזור התשיעי. דרבי הפועלים בין האדומות מתל אביב ומירושלים ישוחק במחזור החמישי, כאשר שבוע לאחר מכן הקבוצה של עודד קטש תארח את הפועל חולון למפגש פיקנטי. בנוסף, העונה ייערך דרבי חיפאי בליגה הבכירה לראשונה אחרי 20 שנה: מכבי תארח את הפועל במחזור ה-10.

במנהלת הליגה מקווים כי משרד הבריאות יאפשר את החרגת הקבוצות ממדיניות הסגר שצפויה להיכנס לתוקף בסוף השבוע הקרוב, כאשר כבר בשבוע הבא אמורים להתקיים משחקי גביע ווינר המסורתי.

כזכור, החל מהעונה הקרובה הליגה תשוחק בשיטה חדשה: בעונה הסדירה יתקיימו שני סיבובים בני 12 מחזורים כל אחד, כאשר בכל מחזור קבוצה אחרת תהיה חופשית בכל מספר הקבוצות האי זוגי בליגה. לאחר מכן הטבלה תחולק לבית עליון, בו יתקיימו חמישה מחזורים בין הקבוצות שיסיימו במקומות 1-6, ובית תחתון בו ייערכו שבעה משחקים בין אלו שיסיימו את הסיבוב השני במקומות 7-13. השתיים הראשונות בבית התחתון יעלו לפלייאוף יחד עם שש הקבוצות המדורגות מעליהן, בעוד שתי האחרונות בבית התחתון תרדנה לליגה הלאומית. ברגע הגמר יתקיימו סדרות של הטוב מחמישה משחקים, בעוד בשלבי חצי הגמר והגמר ישוחקו סדרות של הטוב משלושה להכרעת האלופה.

יו"ר המנהלת שמואל פרנקל נשא דברים במהלך אירוע ההגרלה: "אני מצר על ההחלטה המתגבשת לסגר מלא, אבל אני חושב שהכדורסל והכדורגל חייבים להמשיך ולהיות משוחקים ומשודרים עבור האוהדים היושבים בבית. כולי תקווה כי בסופו של דבר לא יהיה בסגר – אני חושב שהסגר הוא טעות, באופן אישי – וגם אם כן, שכל הנוגעים בדבר יבינו כי זו תהיה טעות גדולה למנוע מהיושבים בסגר לראות כדורסל וכדורגל ואני מקווה שאכן נוחרג ונוכל לפתוח את העונה כמתוכנן. כמו כולם, אני גם מקווה שהתחלואה תרד ובמהרה נוכל להחזיר את הקהל למגרשים, כי בלעדיו זה פשוט לא אותו דבר".

הקלאסיקו במחזור ה-11 | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי