הראל זועם: "יש כמה קיצוניים במנהלת שהגרידיות מעבירה אותם על דעתם"

גיא הראל
גיא הראל | אודי ציטיאט

מנכ"ל ירושלים העביר ביקורת חריפה ותקף את ההחלטה שהתקבלה בישיבת הדירקטוריון בנוגע לפיצויים של הקבוצות: "לא מאמין שהחלטה הזו תעבור, לא מכיר אף ליגה בעולם שההכנסות שלה מולאמות לטובת המנהלת"

(גודל טקסט)

גיא הראל, מנכ"ל הפועל ירושלים בכדורסל, התבטא היום (שני) בצורה חריפה נגד מנהלת הליגה לאחר הישיבה שנערכה אמש ודנה בין היתר בחלוקת הכספים: "יש אנשים קיצוניים במנהלת שהגרידיות מעבירה אותם על דעתם. עשו פה דבר הזוי: הלאימו את משחקי הגמר מהקבוצות. דבר שלדעתי אין לו אח ורע בשום ליגה בעולם, אולי למעט ב-NFL עם הספורבול. אני לא מכיר אף ליגה שההכנסות מולאמות לטובת המנהלת. בסופו של דבר, אני מאמין שזה לא יעבור", אמר.

הראל המשיך: "אני לא רגוע ממה שקרה אתמול, אבל זה לא מתחיל ונגמר בזה. התבטאתי יותר מפעם אחת על הבעייתיות, בעיניי, שיש במבנה דירקטוריון המנהלת. כל פעם שאני חושב שההיגיון נגמר, אז לצערי אני עדיין מופתע שזה לא מה שקורה. המנהלת ברובה מורכבת מנציגי הקבוצות, 13 החל מאתמול, אחרי שהפועל חיפה הצטרפה עם בני הרצליה. הם אלה שמקבלים את עיקר ההחלטות. יש פה קבלת החלטות נגועה אם אפשר להגיד, כי אנחנו יושבים שמה ואנחנו אמורים לייצג את הכדורסל הישראלי ואת הטוב ביותר עבור הליגה, אך בואו נודה על האמת: כשזה יגיע לבחור בין הכודסל הישראלי לבין עתיד המועדון שלו, כל אחד יצביע לטובת המועדון שלו – זה טבעי ואפילו מתבקש. יש דוגמאות בולטות.

"במשך אי אלו ישיבות, אלדד אקוניס הסביר ונתן הרצאות שלמות עם טיעונים מצוינים למה צריכה להיות עולה אחת ויורדת אחת. בסוף אותה עונה הוא ירד ליגה ואחרי פרק זמן קצר הייתה ישיבת הנהלה באיגוד הכדורסל ואותו אלדד אקוניס הצביע בעד שתי עולות כי הוא היה בליגה השניה. אתם שואלים אותי, יכול להיות שהוא צודק אבל זו דוגמא קטנה להמחיש ויש עוד לא מעט דוגמאות".

גיא הראל
גיא הראל | עדי אבישי

על הישיבה שנערכה אתמול: "אף אחד לא ידע איך יהיה הפיצוי, גם משרדי הממשלה לא. הגשנו את המסמכים שלנו, אני סבור שיש קבוצות שלא נפגעו כלכלית ואפילו הרוויחו, קיבלו את ההקצבה העירונית במלואה, חסכו כסף על משכורות השחקנים, לבריאות. ירושלים הפסידה מליונים, כך גם הקבוצות הפרטיות האחרות ואולי גם קבוצות נוספות. הגשנו את הדוחות לאחר שהתחיל מתווה ונבחר שר חדש, השר ואנשי האוצר ישבו והחליטו קריטריון בלי מעורבות של איש. המתווה מדבר על אובדן הכנסות מכרטיסים ומנויים, כי שם למעשה המדינה מונעת מאיתנו לייצר הכנסות.

"בשלב הזה ראשי הקבוצות, חלק מהם לפחות, אמרו שהם מבינים ויודעים שאי אפשר לעשות כלום, כי ככה הממשלה אמרה, אך יש קבוצות שמוכרות כרטיסים בסכומים נמוכים ויפוצו בסכומים נמוכים ואנחנו כבר שבע שנים עושים מאמצים למלא את האולם, זה עולה לנו המון כסף, הקריטריון היה שעל זה נקבל פיצוי. כשהם הבינו שך יקבלו את הכסף, העלו הצעה שקשה לי להבין אותה, תקציב הפיצוי אמור להיות 37 מיליון שקל, אמרו נחלק 32 מיליון לפני המתווה, ונחלק ל-11 מ-13 קבוצות את החמישה מיליון.

"מלבד להגיד שהם ייקחו את הכסף מהקבוצות שאמארה סטודמאייר לקח איתן אליפות, אמרו בעצם הכל. מי שקיבל את ההחלטה חושב שהיא נכונה, הם קיבלו את ההחלטה כי הם יודעים שהם מסוגלים. יש שם אדם שחושב שהוא יקבל מאייל חומסקי 400 אלף שקל – ואייל יזרים את הכסף לירושלים, מי שמקבל את ההחלטה זה אותו בן אדם. לא יכול להיות שזה יראה להם לנכון שאייל יממן להם את המועדון כי זה הקריטריון שמשרד הספורט קבע. לכל אחד יש צרות משלו, וזה דבר שאנחנו לא יכולים לחיות איתו וחייב להיפסק מיידית", סיכם הראל.

שחקני הפועל ירושלים | אודי ציטיאט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי