וויצ'יץ': "בנינו את הסגל הכי טוב שאפשר במצב הקיים"

ניקולה וויצ'יץ' | ספי מגריזו, מכבי תל אביב

מכבי ת"א פתחה עונה במסע"ת, המנהל המקצועי: "מחפשים להתחזק כל הזמן". ספרופולוס: "שמח שהשארנו את רוב הסגל מהעונה שעברה, זה היתרון שלנו". מזרחי: "המדינה חייבת לתמוך כלכלית, והרבה"

(גודל טקסט)

שמונה ימים לפני משחקה הראשון ביורוליג נגד אלבה ברלין ואחרי פגרה קצרה מהרגיל, אלופת המדינה בכדורסל, מכבי תל אביב, ערכההיום (רביעי) מסיבת עיתונאים לרגל פתיחתה של עונת 2020/21. למרות הקשיים הכלכליים שנגרמו ממשבר הקורונה, הצהובים עמדו במטרות שלהם בפגרה והשאירו את מרבית השלד שהצליח בזירה האירופית בעונה הקודמת, בראשות סקוטי ווילבקין ואות'לו האנטר, כאשר בנוסף ביצעו החתמה מרשימה בדמותו של אנטה ז'יז'יץ'.

"זו עונה שונה לגמרי מכל הקודמות, גם מבחינתי בקריירה שלי וגם למכבי כמועדון", אמר המאמן יאניס ספרופולוס בפתיחת דבריו, "זה ברור שהקורונה השפיעה על חיינו אבל גם על ענף הכדורסל, בגלל שסיימנו את העונה האחרונה בסוף יולי, היינו צריכים לעשות התאמות לעונה הקרובה בתקופה קצרה יותר. ניסינו לעשות את המיטב בבניית הקבוצה ואלה רגעים קשים מבחינה פיננסית בכל העולם, לא קל לשמור על מרבית הסגל מהעונה שעברה ואני שמח שעשינו את זה. מגיע קרדיט לבעלים שלמרות בעיות התקציב, הם עשו את המקסימום כדי להשאיר את אותם שחקנים לטובת הקבוצה. אנחנו עדיין בקדם העונה, ננסה להגיע לשיא הכושר שלנו מהר ככל האפשר כדי להיות מוכנים למשחקים הרשמיים. זו תקופה מאתגרת, אבל אנחנו אופטימיים כי אנחנו יודעים איזה סגל יש לנו. הבאנו שחקנים שאנחנו מאמינים בהם שיעזרו מאוד. אנחנו שמחים שבנינו סגל קשוח, של לוחמים שיתחרו בכל המסגרות בהן מכבי תשחק השנה. אני מאחל לכולם בריאות, בקבוצה, בצוות ובהנהלה וכמובן לכל האוהדים שלנו ולעם ישראל. שתהיה לנו עונה טובה".

היווני התייחס להשפעת משבר הקורונה על ההכנות: "ידענו שנצטרך להתמודד עם קשיים לקראת העונה הזו. אחד מהם היה שלא היינו יכולים לבנות את הסגל תוך כדי ששיחקנו בעונה הקודמת. קבוצות מסוימות הפסיקו לשחק במרץ והחלו לתכנן את העונה הקרובה. בספרד ובגרמניה שיחקו, אבל סיימו בסוף יוני והיה להם חודש יותר מלנו. מצד שני, ההכנות שונות לגמרי מהרגיל עבור כל הקבוצות. זה ברור שכאשר אתה מסיים עונה של 11 חודשים, השחקנים חייבים לנוח ולכן גם התחלנו את קדם העונה אחרונים. זה אילץ אותנו לערוך מעט משחקי הכנה. אחד היתרונות שלנו הוא שהסגל דומה לזה של השנה שעברה והשחקנים מכירים אחד את השני. יש לנו מצטרפים חדשים שיתאימו את עצמם לשיטה וישתפרו עם הזמן. אנחנו מנסים לחשוב מחוץ לקופסה, כי הנסיבות לא שגרתיות".

ההכנות בפן המנטלי: "זה היבט חשוב מאוד. יש לנו קבוצה מנוסה בהכנות למשחקים מהסוג הזה. בהשוואה לקבוצות אחרות ביורוליג, אני יכול להגיד שלמדנו בעונה שעברה מלוח המשחקים הצפוף ונשתמש בזה לטובתנו כדי להיות תמיד מוכנים להילחם ולשחק".

עד כמה האוהדים חסרים: "אנחנו מתגעגעים מאוד לאוהדים. הם הכוח הגדול שלנו. יש לנו בסיס גדול של אוהדים שתומכים בקבוצה כאן, באירופה ובכל העולם. במיוחד במשחקי הבית, הם הופכים את היכל מנורה למבצר. התמודדנו עם זה בסיום העונה שעברה וזה לא היה קל. רצינו לזכות באליפות עבורם, כדי לשמח אותם. אני מקווה שבמהלך העונה הזו, בהדרגתיות, חלק מהאולם יתמלא בקהל ושעד סיום העונה, הקורונה תיעלם".

יאניס ספרופולוס | ספי מגריזו, מכבי תל אביב

היו"ר שמעון מזרחי מסר: "המטרה העיקרית הייתה לשמר עד כמה שניתן את צוות השחקנים והמאמנים בראשותו של יאניס. פתיחת העונה הזו לוותה בחוסר וודאות בתחומים שונים כמו האם יהיה קהל וכמה, האם תהיה רשת ביטחון מהממשלה ומתי היא תינתן, אבל אנחנו עשינו את המיטב כאילו ניתן יהיה לערוך את המשחקים במתכונת מלאה ואני מקווה שבמהלך העונה אכן נגיע לזה. בשלב זה אני רק יכול להודות לאוהדים הנאמנים. ההיענות שלכם היא מעל ומעבר".

חוסר הוודעות במועדון: "זה נמשך מאז תום העונה שעברה, כשהמשכנו את הליגה שנקטעה ושיחקנו ללא קהל. כשהסתיימה הליגה בעונה שעברה, התחלנו כבר לחשוב על העונה הבאה והיה ברור לגמרי שהיורוליג יפתח שעריו ב-1 באוקטובר. לא יכולנו לשקוט על השמרים, בנינו קבוצה למרות שלא ידענו מה תהיה רשת הביטחון ומתי נוכל לאכלס את היציעים. זה גרם להיסוסים, אבל חרף כל הקשיים הצלחנו להעמיד קבוצה טובה ככל שאפשר, לפי רצון המאמנים".

רשת הביטחון מהאוצר: "מכבי תעשה כל מה שנדרש על פי ההוראות והתקנות ולא תשמיט דבר מכל מה שנדרש".

עד כמה המועדון נפגע מהמשבר: "לעניות דעתי, הספורט והאומנות הם נדבכים חשובים מאוד בהעלאת המורל. בוודאי שהמדינה חייבת לתמוך והרבה מאוד, ולדאוג שהספורט המקומי והבינלאומי ימשיך להתנהל כמו שהוא במידת האפשר, גם לצערנו ללא קהל. המשחק חייב להימשך. זה סוד גלוי ש-60% מתקציבה של מכבי ת"א ממומן על ידי מינויים וכרטיסים למשחקים, שלא ניתן היה לחדש או למכור ולעמוד בציפיות כמו בשנים עברו".

האם המנהלת צריכה לשנות את המבנה הניהולי שלה: "המנהלת פנתה לאחרונה למשרד דלויט על מנת שיעשה מחקר ובדיקה לגבי הנהלים וההתנהלות של המנהלת. לפני שבוע העבודה הזו הושלמה ואני מקווה שהמנהלת תאמץ עיקר ההמלצות שמעוגנות במתווה. במידה כזו, תהיה גם פחות השפעה ללחצים חיצוניים ותתקבלנה החלטות מאוזנות".

חלוקת כספי הפיצוי בין הקבוצות: "המתווה שהוצע על ידי משרד האוצר, שזו הזדמנות להודות להם, בא לפצות את הקבוצות על נזקים ממשיים שנגרמו בעקבות מכירת וכרטיסים למשחקים ולא למטרות אחרות. לכן צריך להשתדל שהפיצוי יהיה מדויק לכל קבוצה על פי הנזק שנגרם לה, עד כמה שאפשר, ללא שום החרגה אחרת".

שמעון מזרחי | ספי מגריזו, מכבי תל אביב

המנהל המקצועי ניקולה וויצ'יץ' התייחס לנושא הרכש: "אנחנו מחפשים לחזק את הקבוצה כל הזמן. זו תהיה עונה קשה בלי האוהדים ועם המון הגבלות. אפילו בזמנים קשים אלה, אנחנו מכבי תל אביב. אני תמיד אומר לשחקנים שגם אחרי כל התארים שזכינו בהם, המטרה היא לזכות בעוד תארים".

ההבדלים בין הסגל הנוכחי לזה של העונה שעברה: "ברור שיש שינויים, כמו בכל שנה. אני חושב שהעמדנו את הסגל הכי טוב שאפשר במצב הקיים. היה חוסר ודאות גדול בחודשים האחרונים. עצם זה שהעונה האחרונה הסתיימה בסוף יולי, מנעה מאיתנו להתעסק בתכנון הסגל לעונה הנוכחית. אני שמח מהעבודה שעשינו בבניית הסגל".

סקוטי ווילבקין נשאל גם הוא על היעדר האוהדים: "אני מאוד מתגעגע לאוהדים וכמו שהמאמן אמר, אני מקווה שהקורונה תיעלם ונוכל לשחק לעיניהם שוב. אנחנו מדברים על זה בכל יום, על התמיכה והאנרגיה שהם נותנים לנו במשחקים וזה פקטור משמעותי מאוד".

עוז בלייזר, שהצטרף במהלך הפגרה, סיפר: "אני מתרגש להיות פה. הרבה פעמים הגעתי למעמדים מול הקבוצה הזו ואני שמח להיות בצד הזה עכשיו ולהילחם על התארים. קיבלו אותי באהבה ובחיבוק גדול, אני מחכה כבר להתחיל ושהקהל יחזור. בתור ילד וכשחקן שרואה את זה מהצד, אתה מתאר לעצמך מה ההרגשה להיות פה בימי חמישי".

ניקולה וויצ'יץ', שחקני מכבי תל אביב | ספי מגריזו, מכבי תל אביב

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי