כספי פרק את שעל ליבו: "מרגיש שזה ממש לוחץ לי בחזה לכתוב את זה"

עומרי כספי | אודי ציטיאט

בעקבות נתוני התחלואה והכניסה לסגר נוסף, כוכב מכבי ת"א פרסם פוסט נוקב: "חברה טובה בונה את עצמה על ידי אינדיבידואלים שעושים את חלקם, "עובדים" על עצמם ובונים מרקם איכותי"

(גודל טקסט)

הקרב הוכרע: סגר מלא יחל ביום שישי הקרוב ויימשך עד שמחת תורה. הדיון בקבינט הקורונה הסתיים והשרים אישרו הבוקר (חמישי) סגר במתכונת אף יותר מחמירה מזו שהוחלה בחודש מרץ. בתי הכנסת יוכלו להיפתח ביום כיפור לתפילות בקבוצות קטנות.

בעקבות כך, מנהלת הליגה בכדורגל ובכדורסל עדיין ממתינים לתשובות סופית לגבי השלכת הסגר שיחל מחר על הענפים. הנקודה המרכזית אליה נשואות עיני ראשי המנהלות, לאחר אישור המתווה על ידי מליאת הממשלה, הוא ההחלטה להגביל את העבודה גם במגזר הפרטי ולהתיר את פתיחת מקומות העבודה החיוניים בלבד. בשלב זה, הספורט הישראלי אינו מוגדר ככזה ולכן שם נערכים לאפשרות שבשלב הראשון הכדורגל ייסגר עד אחרי סוכות, כלומר ל-16 ימים (ואולי אף ארוך יותר, בהתאם למדיניות הסגר).

מי שהתבטא הבוקר בנוגע למצב המדאיג הוא עומרי כספי, כוכב מכבי תל אביב, שכתב: "מרגיש שזה ממש לוחץ לי בחזה ואני חייב לכתוב את זה. נניח ששחקן מגיע למשחק כדורסל מתעסק וחושב על כמה דקות המאמן ייתן לו לשחק, מה יגידו עליו בתקשורת, מי בקהל יצעק לכיוונו, למה השחקן הזה משחק וכדומה – ברור לכולם שהוא מבזבז המון אנרגיה, דואג לדברים שלא בשליטתו המיידית ולכן לא משנה מה, התפוקה האישית והקבוצתית תרד משמעותית. לכן, המנטרה היא – מה שלא בשליטתי אני לא מתעסק בו.

"אם ניקח את זה למציאות שלנו – ממש לא בשליטתנו מה אחרים או הממשלה תעשה והאמת, זה גם לא משנה אלא אך ורק מה כל אחד מאיתנו יעשה ברמה האישית. התפיסה הנכונה היא שהאחריות האישית של כל אחד מאיתנו גדולה וחשובה אלפי מונים מאשר לנסות לתקן את החברה או שאחרים יעשו בשבילנו את העבודה. חברה טובה בונה את עצמה על ידי אינדיבידואלים שעושים את חלקם, "עובדים" על עצמם ובונים מרקם איכותי מאשר להפנות אצבע לאחרים וכך, גם אי אפשר באמת לגדול. אחריות אישית לחברה טובה יותר, מאשר אחריות ממשלתית לחברה טובה יותר. "מה אני יכול לעשות", סיכם כספי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי