ירושלים טיילה נגד אילת, ראשל"צ גברה על מכבי חיפה

תמיר בלאט | אודי ציטיאט

דאבל-דאבל של תמיר בלאט סחף את מחזיקת הגביע ל-80:93 בדרך לחצי גמר גביע ווינר, טיישון תומאס נפצע. דריל מונרו ונועם דוברת הובילו את סגנית האלופה ל-73:91 על הירוקים

(גודל טקסט)

רגע לפני עצירת הפעילות בענף הכדורסל בעקבות הסגר, רבע גמר גביע ווינר נפתח הערב (חמישי) עם ניצחון חד וחלק של סגנית האלופה מכבי ראשון לציון, 73:91 על מכבי חיפה, בשחזור סדרת רבע גמר הפלייאוף בין השתיים שנערכה לפני חודשיים בלבד. מאוחר יותר, הפועל ירושלים טיילה ל-80:93 על הפועל אילת ועלתה גמר היא לחצי הגמר, במשחק ההכנה האחרון שלה לטורניר הפיינל-אייט של ליגת האלופות. על ניצחון האדומים העיבה פציעה של טיישון תומאס, שהתרסק עם פרצופו של הפרקט ושבר מספר שיניים.

מכבי ראשון לציון – מכבי חיפה 73:91

האורחים רשמו מספר איבודי כדור בפתיחה ואפשרו לגולן גוט ודריל מונרו להוביל את הכתומים ליתרון. לה-בריאן נאש הכניס את חיפה לעניינים וקלע 11 נקודות כבר ברבע הראשון, נועם אביבי עלה מצוין מהספסל של גיא גודס ועם חמש נקודות קבע שוויון 19:19 בתום 10 דקות. ראשל"צ לחצה על הדוושה ברבע השני והתחילה אותו עם ריצת 2:12, אך הירוקים קיזזו בהדרגתיות את ההפרש בזכות יכולת טובה של אבי בן שימול. שלשה של נועם דוברת מהפינה סגרה את המחצית הראשונה ב-40:45 לקבוצה המארחת.

מכבי חיפה מחקה את הפער ברבע השלישי כשבן שימול ורומן סורקין שיתפו פעולה היטב, אולם דוברת התחמם וקלע שבע רצופות כדי להגדיל בחזרה את ההפרש לטובת סגנית האלופה. בריסקר, עם שלשה, חתם את הרבע השלישי על 61:65 לראשל"צ. בן שימול המשיך לנהל את העסק בצד הירוק, עם קליעה מחצי מרק ואסיסט לכריס דאו, אך גולן גוט השיב בסל ועבירה, בהמשך דייק מהקו ומונרו פתח פער דו ספרתי. סמית' עוד ניסה להשאיר את חיפה במשחק, אבל גוט צלף מחוץ לקשת ואביבי הוסיף שני סלים רצופים שנתנו את הנוקאאוט לחיפאים.

קלעו למכבי ראשון לציון: נועם דוברת 18, אייזיאה טיילור וגולן גוט 17 כ"א, נועם אביבי 15, עידו פליישר 9 (7 ריבאונדים), דריל מונרו 8 (12 ריבאונדים, 7 אסיסטים), אקיל מיצ'ל 7.

קלעו למכבי חיפה: לה-בריאן נאש 16 (כולן במחצית הראשונה, 11 ריבאונדים), רומן סורקין 15 (9 ריבאונדים), כריס דאו ומייקל בריסקר 10 כ"א, אבי בן שימול ודונטה סמית' 9 כ"א, ארון ואלדז ואלכס צ'וברביץ' 2 כ"א.

הפועל ירושלים – הפועל אילת 80:93

צוף בן משה קלע את חמש הנקודות הראשונות במשחק, אך תמיר בלאט ירה שתי שלשות מהירות ודייוידאס סירווידיס נתן את היתרון לאדומים. מלקולם היל וטאריק פיליפ הגדילו ל-10:19, אך האורחת הגיבה בריצת 0:12 בראשותו של יהונתן שולדבראנד וסיימה את הרבע הפותח ביתרון 19:22. בלאט תפס פיקוד על ההתקפה הירושלמית וחילק אסיסטים למכביר שהחזירו לקבוצתו את ההובלה, סירווידיס סייע לו אבל ג'ו רגלנד השאיר את אילת בתמונה ונקודות שלו קבעו 44:36 בהפסקה.

מחזיקת הגביע יצאה בטירוף למחצית השנייה ומלקולם היל הריץ אותה לפלוס 20, כאשר המשך המשחק היה לפרוטוקול בלבד לאור הרפיון של אילת. עודד קטש ניצל זאת כדי להעניק דקות לשחקנים הצעירים, שולדבראנד המשיך להיות הבולט באילת ובסיום הרבע השלישי הלוח הראה 52:72 אדום. עידן זלמנסון הורחק בשתי עבירות טכניות וגם קטש ספג טכנית, מה שאפשר לדרומיים לצמק ל-77:65 בתחילת הרבע האחרון, אולם בלאט ופיליפ לא אפשרו להם להתקרב יותר מזה וסל של סולימאן בריימו סגר עניין מעשית.

קלעו להפועל ירושלים: תמיר בלאט (11 אסיסטים), מלקולם היל (8 ריבאונדים) ודייוידאס סירווידיס 15 כ"א, טאריק פיליפ 13, סולימאן בריימו 11, עידן זלמנסון 10, ניב בלול 6, טיישון תומאס 4, עדי כהן סבן ודניאל רוזנבאום 2 כ"א.

קלעו להפועל אילת: יהונתן שולדבראנד 16, ג'ו רגלנד 14, מארקל בראון 13, קייסי פראת'ר 9, ג'וש ניבו 8, רועי הובר 7, בן קרטר וצוף בן משה 5 כ"א, מירון רוינה 3.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי